Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPontiacPorsche
QorosRace of ChampRenault
Rolls RoyceSAABSEAT
ShellSkodaSlovakiaRing
smartSpykerSsang Yong
SubaruSuzukiTata
TatraTeslaThink
ToyotaTrabantVolkswagen
VolvoWiesman
EXKLUZÍVNE
Klobúk dole pred beštiou AMG GT R (19.03.2019)

Mercedes-AMG spája svoj špičkový model GT R, plný technológie z motoristického športu, so slobodou zážitku z jazdy s otvorenou strechou v novom GT R roadster. Jeho výroba je limitovaná počtom 750 kusov. Vďaka výkonnému pohonu a expresívnemu dizajnu oslovuje novú cieľovú skupinu, orientovanú na životný štýl, ktorá si život užíva plnými dúškami.
Motor biturbo V8 s výkonom 430 kW (585 k), podvozok s nastaviteľnou svetlou výškou s aktívnym riadením zadnej nápravy, aktívna aerodynamika a inteligentná odľahčená konštrukcia tvoria základ mimoriadne dynamických jazdných vlastností.
Štvorlitrový motor AMG V8 biturbo dosahuje výkon 430 kW (585 k) a disponuje maximálnym krútiacim momentom 700 Nm, dostupným od 2 100 až po 5 500 ot./min. Šprint z 0 na 100 km/h zvládne za 3,6 sekundy a zrýchľovanie sa končí až pri hodnote 317 km/h. O výnimočné výkony sa postaral i nárast prepĺňacieho tlaku na 1,35 baru.
Dopredu naklonená maska chladiča a vysokovýkonné LED svetlomety vytvárajú dynamický tvar prednej časti. Aerodynamiku a chladenie bŕzd zlepšujú spojlery na prednej časti vrátane vysúvacieho spodného spojlera, ktorý pri rýchlosti 250 km/h zníži vztlak na prednú nápravu o 40 kg. Vozidlo je stabilnejšie a ovládateľnejšie pri vysokých rýchlostiach. O dostatočnú dodávku chladiaceho vzduchu sa starajú aj elektronicky ovládané lamely Airpanel, ktoré podľa potreby otvárajú alebo zatvárajú mriežku chladiča.
Profilu vozidla dominujú mimoriadne ľahké 10-lúčové kolesá, ktoré obúvajú pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2 – vpredu s rozmermi 275/35 ZR 19, vzadu 325/30 ZR 20. Spod kolies presvitajú žlté strmene bŕzd. Vysoký výkon pri pohľade zozadu pripomínajú široký zadný spojler, ako aj dvojitý difúzor.
Súčasťou roadsteru je trojvrstvová látková sklápacia strecha s akustickou vložkou. Záujemcovia majú na výber spomedzi 14 farieb laku karosérie a balíkov prvkov z uhlíkových vlákien. Na limitovanú edíciu vozidla odkazuje na stredovej konzole plaketa s nápisom 1 of 750. Exkluzívnou kožou čalúnené vyhrievané aj ventilované sedadlá poskytujú okrem vynikajúcej opory i vyhrievanie priestoru okolo hlavy, vďaka ktorému je jazda s otvorenou strechou pôžitkom i pri nízkych teplotách.
Mercedes AMG GT R roadster má pred vodičom digitálny združený displej s rozmermi 12,3 palca a multimediálny monitor s uhlopriečkou 10,25 palca na stredovej konzole. Združený prístroj ponúka dizajn obrazovky s tromi štýlmi zobrazovania, špecifickými pre AMG: klasický, športový alebo Superšport.
Inovatívne farebné tlačidlá s displejom na stredovej konzole integrujú ukazovatele a ovládanie prevodovky, podvozka, ESP, výfukovej sústavy, aerodynamického profilu a funkcie stop–štart. K dispozícii sú tiež tlačidlá AMG na volante s okrúhlym otočným ovládačom, s integrovaným displejom, ako aj dve vertikálne usporiadané tlačidlá s displejom.
K výnimočnej dynamike vozidla pomáha zníženie jeho hmotnosti. O to sa postarali predovšetkým špičkové materiály, ako zliatiny hliníka, či horčík, uhlíkové vlákna alebo špeciálne plasty. Okrem zníženia hmotnosti tieto materiály zvyšujú tuhosť auta, čo sa prejavuje na precíznych jazdných vlastnostiach, rýchlych reakciách na povely vodiča a na výnimočnej ovládateľnosti.
Špeciálne navrhnutá výfuková sústava neposkytuje len pravý zvuk pretekárskeho auta, ale vďaka použitiu titánu na tlmiči výfuku a tenkostennej ušľachtilej ocele pre prednú časť výfukovej sústavy prispieva aj k úspore hmotnosti o približne šesť kilogramov. A zvuk? Ten vystupuje cez tri koncovky a vyvoláva zimomriavky, o čo sa starajú aktívne klapky.
Výkon motora uloženého vpredu prenáša na kolesá 7-stupňová dvojspojková prevodovka AMG Speedshift DCT 7G umiestnená pri zadnej náprave prostredníctvom Torque Tube z ľahkých a pevných uhlíkových vlákien. Výhodou je lepšie rozloženie hmotnosti, a teda aj vhodnejšie jazdné vlastnosti na pretekárskej trati. Lepšiemu prispôsobeniu vozidla konkrétnym podmienkam slúži 6 jazdných režimov: klzká vozovka, komfort, šport, šport plus, preteky (Race) a individuálny, ktoré sa prepínajú pomocou radiacej páčky na stredovej konzole alebo tlačidlami AMG na volante.
K nastaviteľným systémom patrí aj možnosť vypínania ESP tak, aby si vodič naplno užil riadené šmyky hnanej nápravy prostredníctvom systému AMG Traction Control s deviatimi stupňami. K tomu pomáha aj elektronicky ovládaný samosvorný diferenciál zadnej nápravy. Na želanie sa dodáva keramická vysokovýkonná kompozitná brzdová sústava. Jej výhody sú úspora hmotnosti až o 15 kilogramov, dlhšia životnosť a lepšia odolnosť vďaka keramickým brzdovým kotúčom s priemerom 402 milimetrov vpredu a 360 mm vzadu.





späť








Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.