Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPontiacPorsche
QorosRace of ChampRenault
Rolls RoyceSAABSEAT
ShellSkodaSlovakiaRing
smartSpykerSsang Yong
SubaruSuzukiTata
TatraTeslaThink
ToyotaTrabantVolkswagen
VolvoWiesman
NOVINKY
Luxusný Mercedes mieri na vrchol (23.09.2010)

Dva úplne nové benzínové motory V6 a V8 s priamym vstrekovaním paliva, ako aj výkonný dieselový motor V6 BlueTEC posúvajú Mercedes-Benz triedy S na rebríčku efektívnosti v segmente luxusných áut k vrcholu. Benzínový motor V6 s výkonom 225 kW (306 k) v modeli S 350 BlueEFFICIENCY dosahuje kombinovanú spotrebu iba 7,6 litra benzínu na 100 km (merané podľa nového európskeho jazdného cyklu). Vďaka zníženiu spotreby o 24 percent voči svojmu predchodcovi je luxusná limuzína najúspornejším benzínovým modelom svojej triedy. Emisie CO2 klesli z 234 gramov na 177 gramov na kilometer jazdy.
Motor V8 Biturbo v modeli S 500 BlueEFFICIENCY vystačí pri maximálnom výkone 320 kW (435 k) s 9,4 litra benzínu na 100 kilometrov. To zodpovedá zníženiu spotreby o 15 percent v porovnaní s predchodcom, emisie CO2 klesli z 258 na 219 gramov na kilometer.
Najvyššou úspornosťou sa však vyznačuje nový model S 350 BlueTEC. S kombinovanou spotrebou iba 6,8 litra nafty na 100 km – to zodpovedá emisii CO2 177 g/km – je o 11 percent úspornejš,í ako jeho predchodca a je to zároveň najúspornejšia trieda S všetkých čias. Vďaka systému na čistenie spalín AdBlue® sa najsilnejší motor V6 s výkonom 190 kW (258 k) radí medzi najčistejšie dieselové motory na svete a už teraz spĺňa prísne požiadavky emisnej normy Euro 6.
Výrazný nárast efektívnosti pri benzínovom variante S 350 BlueEFFICIENCY a S 500 BlueEFFICIENCY dosiahol Mercedes-Benz kombináciou sériovo montovanej automatiky štart-stop s výrazne vynovenou 7-stupňovou automatickou prevodovkou 7G-TRONIC PLUS a s novovyvinutým balíkom technológií BlueDIRECT. Jeho srdcom je systém tretej generácie priameho vstrekovania benzínu s usmerneným lúčom s viacnásobným vstrekovaním a zapaľovaním viacerými iskrami. Obidva benzínové motory reprezentujú rodinu nových motorov Mercedes-Benz s veľkým spektrom zdvihových objemov a výkonov.
Zrýchlenie z nuly na 100 km/h zvládne S 350 BlueEFFICIENCY za 6,9 sekundy. Maximálna (elektronicky obmedzená) rýchlosť predstavuje 250 km/h. Moderný agregát V6 je koncipovaný ako motor s atmosferickým nasávaním. Vďaka modulárnej koncepcii však umožňuje aj neskoršie použitie turbodúchadla.
Nový agregát V8 Biturbo v modeli S 500 BlueEFFICIENCY z menšieho zdvihového objemu (4 663 namiesto 5 461 cm3) vydoluje výkon 320 kW (435 k), čo je o 12 percent viac v porovnaní s výkonom jeho predchodcu 285 kW (388 k). Krútiaci moment vzrástol z 530 na 700 newtonmetrov – čo je nárast o 32 percent.
Napriek podstatne vyššiemu výkonu dokázali vývojári Mercedesu výrazne znížiť kombinovanú spotrebu S 500 BlueEFFICIENCY. S hodnotou 9,4 litra benzínu na 100 km je v porovnaní s predchodcom o 15,5 % nižšia. Vynikajúca účinnosť je sprevádzaná výbornými jazdnými výkonmi: Mercedes S 500 BlueEFFICIENCY zrýchli z nuly na 100 km/h za pôsobivých 5 sekúnd. Maximálna (elektronicky obmedzená) rýchlosť je 250 km/h.
Agregáty modelov S 350 BlueEFFICIENCY a S 500 BlueEFFICIENCY sú zástupcami novej generácie V6 a V8 motorov BlueDIRECT. Novou generáciou V automobilka Mercedes-Benz názorne ukazuje, že spaľovacie motory majú pri dôslednom zdokonaľovaní ešte veľmi veľký potenciál a že aj motory V6 a V8 s vysokou kultúrou chodu majú perspektívu do budúcnosti.







späť






Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.