Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPontiacPorsche
QorosRace of ChampRenault
Rolls RoyceSAABSEAT
ShellSkodaSlovakiaRing
smartSpykerSsang Yong
SubaruSuzukiTata
TatraTeslaThink
ToyotaTrabantVolkswagen
VolvoWiesman
NOVINKY
TEST Suzuki Alto 1,0 GLX (30.09.2010)

Dobrá alternatíva do mesta.
Medzi mini autami patrí Suzuki Alto určite k tým lepším. Už prvý kontakt s ním vyvoláva dôveru pasažierov – predovšetkým vodiča. Ten má navzdory malým rozmerom vozidla dostatok priestoru a tiež ergonómia je v poriadku. Navyše má v porovnaní s konkurenčnými mini modelmi už v štandardnej výbave prvky, za ktoré by ste si v iných autách museli priplatiť – autorádio, štyri airbagy, klimatizáciu, posilňovač riadenia, rádio s MP3, diaľkové centrálne ovládanie a podobne.
Z profilu je to pomerne nenápadné auto, ale predná i zadná časť majú v sebe náboj originality. V kabíne upúta pozornosť dobrá ergonómia, radiaca páka je poruke a tiež ovládače elektrického sťahovania okien na opierkach dverí sú v dosahu.  Z hľadiska pohodlia pasažierov mäkké sedadlá vyhovujú. Príjemný zistením je dostatočný batožinový priestor za zadnými sedadlami (po ich sklopení odveziete aj objemnejší náklad), ako aj praktické odkladacie priehradky na rôzne drobnosti, ktoré sú rozmiestnené po celom interiéri. Dobrý dojem kazia tvrdé (lacné) plasty – v tomto smere nie je šetrenie opodstatnené. Smutne šedý prístrojový panel je totiž určite krokom dozadu, tým viac, že dnes aj mini autá z tábora konkurencie dokážu pôsobiť hravo.
Veko batožinového priestoru (ten má objem 129 litrov) sa otvára kľúčom, prípadne páčkou pri sedadle vodiča. Jej vyhotovenie však pri manipulácii nie je priateľské k prstom. Malý priestor v kufri sa dá zväčšiť jednoduchým potiahnutím páčky na operadle zadného sedadla a vznikne solídny priestor, v ktorom sme odviezli niekoľko kufrov. Nie je prekážkou, že plocha sa mierne (ale plynule) zvažuje.
Mimochodom, s ľahkým Altom sa dá – najmä v mestskej premávke – jazdiť svižne, navzdory krútiacemu momentu len 90 Nm. Avšak pri vyšších otáčkach motora, ktoré sú v takomto prípade nevyhnutné, enormne narastá hluk v kabíne. Vnímavejším pasažierom určite neuniknú ani vibrácie motora na voľnobeh, chvenie v kabíne tak „prezrádza“ len trojvalcový agregát pod kapotou. Trasľavý chod motora sa umravní až po rozjazde vozidla a jazda sa potom dostane do zvyčajného režimu.
Napriek uvedenému hodnotíme jazdné vlastnosti ako dobré. Pasažieri na predných sedadlách majú, vzhľadom na rozmery vozidla, dostatočný priestor. Horšie sú na tom dospelí vzadu – tieto pozície sú naozaj vhodné len pre deti, inak ich považujeme za vyslovene núdzové. Netreba však zabúdať, že Suzuki je špecialistom na malé autá do mesta, takže z tohto uhla pohľadu je Alto vydareným partnerom na každý deň a do každého počasia.
Medzi jeho výhody patria napríklad zadné výklopné okná, čo je síce netradičné riešenie na päťdverovom aute, no vždy dostatočne odvetrajú interiér – či už v prudko slnečnom alebo hmlistom počasí. Na rozdiel od sťahovacích okien, ktoré spôsobujú zvýšený hluk, turbulencie, prípadne aj vibrácie, vyklopené sklá ventilujú kabínu v tichosti a efektívne. Ovládanie ventilácie kruhovými ovládačmi nám veľmi vyhovovalo, rovnako aj možnosť predvoľby až 12 rozhlasových staníc na VKV. Škoda, že chýba otáčkomer a palubný počítač.
Počas testovania sme neraz ocenili malé rozmery tohto auta, ale aj jeho obratnosť s polomerom otáčania iba 4,5 metra. Takže sme bez problémov zaparkovali aj tam, kde iní už nemali šancu. Radenie piatich rýchlostných stupňov má krátke a presné dráhy. Aj pri ostrejšom prejazde zákrut Suzuki Alto statočne drží stopu a pomerne dlho odoláva nedotáčavosti. Z hľadiska jazdných vlastností určite patrí vo svojej triede k najlepším. Hoci Renault Twingo alebo Ford Ka sú pre neho tvrdým orieškom. V rukách skúseného šoféra je však roztomilou hračkou. Bežný užívateľ ocení solídne jazdné vlastnosti
Ivan Václavík
Základné technické údaje testovaného vozidla
Suzuki Alto 1,0  
Objem motora (cm3)    996
Výkon (kW/k)        50/68
Krútiaci moment (Nm)    90
Max. rýchlosť (km/h)    155
Zrýchlenie 0 – 100 km (s)    14,0
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 4,4
Cena testovanej verzie 7 999 €    
Najlacnejšia verzia 7 999 €

+ Plusy
Dobré jazdné vlastnosti, obratnosť
Dostatok miesta na predných sedadlách
Možnosť predvoľby 12 staníc na rádiu
- Mínusy
Vibrácie auta pri voľnobehu
Smutná farba tvrdých plastov
Otváranie kufra kľúčikom









späť









Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.