Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPeugeotPontiac
PorscheQorosRace of Champ
RenaultRolls RoyceSAAB
SEATShellSkoda
SlovakiaRingsmartSpyker
Ssang YongSubaruSuzuki
TataTatraTesla
ThinkToyotaTrabant
VolkswagenVolvoWiesman
NOVINKY
Historický triumf Bratislavčana Konôpku (13.12.2010)

V tomto predvianočnom zhone sme v množstve emailov zachytili aj túto informáciu: Slovenský tím ARC Bratislava úspešne vstúpil do pretekov 200 kôl Dakaru (200 Tours de Dakar 2010) na senegalskom okruhu Baobabs v Dakare. V dvojdielnej kvalifikácii (2x40 min) dokázal jazdec a majiteľ tímu v jednej osobe Miro Konôpka zajazdiť najrýchlejší čas 1:53,882! Posádku žltého Porsche s číslom 34 dopĺňala dvojica skúsených Talianov Mauro Casadei a Stefano Crotti, ktorí už v bratislavskom tíme štartovali aj v 12-hodinovke na Hungaroringu.
Exotické dejisko pretekov kladie na všetkých súťažiacich zvýšené nároky: je tu prudký vietor, všadeprítomný piesok, pretekárom sťažujú prácu vysoké teploty v kokpite, ako aj hrboľatý asfalt jediného senegalského okruhu. Preto ani prvé miesto na štarte nemusí veľa znamenať, čo potvrdil aj Miro Konôpka: „Preteky budú poriadne dlhé a podmienky sú pre každého ťažké.  Vysoké teploty budú poriadne uberať sily a treba pripomenúť aj to, že naši súperi túto trať dokonale poznajú, kým my sme sa ju učili len v dvoch tréningoch a v kvalifikáciách. Urobíme pre dobrý výsledok všetko, avšak úspech nám môže zaručiť len bezchybný výkon každého jazdca a spoľahlivá technika.“
Neuveriteľné sa stalo cez víkend skutočnosťou, predpoveď vyšla stopercentne a v nedeľu sme takmer nechceli veriť vlastným očiam: Tím ARC Bratislava po šesťhodinovej dráme vyhral preteky 200 kôl Dakaru 2010!
Po štarte z pole position sa slovenský tím dlho držal na čele pred belgickým Porsche s číslom 19, no Marc de Siebenthal zo Švajčiarska napokon prevzal vedenie a zvyšoval náskok. Porsche belgicko-švajčiarskej trojice G. de Ville / B. Chapuis / M. de Siebenthal však v náročných podmienkach začalo mať problémy s motorom a k slovu sa dostali aj miestne hasičské zložky, keď pri zastávkach v boxe začal horieť olej, kvapkajúci na horúci výfuk. Žlté Porsche 996 GT3 RSR z Bratislavy sa tak dostalo späť na čelo pretekov s náskokom zhruba dvoch minút na domáci Team Senegal s miestnym hviezdnym pilotom Nagym Kabazom. Krásny súboj Maura Casadeia práve s Kabazom dvíhal divákov zo sedadiel, v poslednej šikane boli svedkami niekoľkých predbiehacích manévrov. Slovenské Porsche malo vyšší výkon, no na krátkych rovinkách to bolo len málo platné, Kabazovo pohárové Porsche bolo ľahšie, a tak sa skúsený Senegalčan niekoľkokrát pokúsil tvrdo zaútočiť. Napokon sa dostal po kontakte cez Taliana Casadeia, ktorý práve pilotoval Porsche s číslom 34, čo stálo posádku ARC asi 20 sekúnd. Po výmene pilotov si za volant opäť sadol Miro Konôpka a postupne sa dostal až za zadné krídlo senegalského jazdca. Nasledoval ďalší pekný súboj a v ňom sa Konôpka dostal pred súpera na prvú pozíciu, pričom mu vzápätí ušiel. V cieli po 180 kolách z toho bol takmer dvojminútový náskok (+1:56,304) pred senegalskou dvojicou N. Kabaz / K. Rahal. So stratou troch kôl klasifikovali belgicko-švajčiarske trio G. de Ville / B. Chapuis / M. de Siebenthal.
Miro Konôpka sa nezabudol hneď po vystúpení z auta poďakovať mechanikom: „Bez dobre pripraveného auta by sme v tejto horúčave a vo veľmi náročných podmienkach nemohli pomýšľať na dobrý výsledok. Prišli sme do neznámeho prostredia, mali sme málo času na spoznanie okruhu, no napokon sme to zvládli. Som šťastný, že môj tím sa dokázal presadiť aj v tejto konkurencii, pretože dnes sa už všade vo svete jazdí rýchlo a kvalitne. Našli sme tu príjemných ľudí, zapálených pre motoristický šport. Radi sa sem ešte niekedy vrátime. Nesmierne ma teší, že sme zakončili rok 2010 víťazne. No už v januári 2011 budeme štartovať v pretekoch na 24 hodín v Dubaji.“
Automobilové preteky majú v Dakare dlhú tradíciu, a to nehovoríme iba o Rally Dakar. Okruhové preteky sa priamo v uliciach Dakaru jazdia od roku 1952. Na štartovom rošte sa nezriedka objaví aj 50 automobilov a okolo trate sa vždy tiesni takmer 100 tisíc divákov. Pamätníci spomínajú aj na to, ako jazdci v poslednom kole pomaly prechádzali špalierom frenetického obecenstva a podávajúc si ruky zo všetkými prechádzali cieľom. Len pred niekoľkými rokmi postavili neďaleko Dakaru permanentný okruh a preteky sa presunuli na túto trať. O to cennejší je obrovský úspech bratislavského tímu a Mira Konôpku.







späť



17.12.2010 23:06:58
Iceman, máš pravdu. Ako sa Miro vyjadril, splnil sa jeho sen z detstva, keď videl film z prostredia F1 so Steve McQuinnom. Veľmi ho potešilo, keď počul vo vzdialenej krajine slovenskú hymnu a videl stúpať na stožiar slovenskú vlajku. Škoda, že slovenská spoločnosť ešte nedorástla, aby dokázala oceniť aj takéto výkony, nielen remízy futbalistov, či hokejistov, o ktorých sa píše hore dole...
13.12.2010 20:12:35
Je to nádherný úspech. Miro je perfektný chalan a ešte lepší vodič. Ten úspech nie je len o peniazoch. ;-)









Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.