Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPontiacPorsche
QorosRace of ChampRenault
Rolls RoyceSAABSEAT
ShellSkodaSlovakiaRing
smartSpykerSsang Yong
SubaruSuzukiTata
TatraTeslaThink
ToyotaTrabantVolkswagen
VolvoWiesman
NOVINKY
Úspešná sezóna v podaní Mira Konôpku (17.12.2010)

Slovenský automobilový pretekár Miro Konôpka z tímu ARC Bratislava má za sebou ďalšiu úspešnú sezónu. Tá sa začala v januári 2010 v Dubaji a skončila sa v polovici decembra v senegalskom Dakare.
Najvýznamnejším podujatím, ktoré sa navyše skončilo historickým úspechom, boli pre Mira Konôpku 24-hodinové vytrvalostné preteky Le Mans 2010. V tvrdej konkurencii skončil na 8. mieste v triede LM GT2. Na hornej snímke je na trati v Le Mans.
V hodnotení FIA CEZ Trophy (FIA Zóna Strednej Európy) 2010 vyhral Miro Konôpka vytrvalostný šampionát, na 2. mieste v tejto disciplíne skončil takisto jazdec ARC Bratislava Andrej Studenič.
Na Majstrovstvách Slovenska v pretekoch automobilov na okruhu sa Miro Konôpka stal šampiónom vo vytrvalostných pretekoch Divízie 4, Andrej Studenič bol hodnotený na 5. mieste a Matej Konôpka na 9. priečke. Matejovi patrilo v hodnotení Junior  3. miesto. V konečnej tabuľke šprintov na Majstrovstvách SR skončil Miro Konôpka na 2. mieste, Matej Konôpka bol medzi juniormi na 3. priečke.
V absolútnom hodnotení to bolo napokon pre Mira Konôpku 2. miesto, čo je v konkurencii výkonnejších vozidiel DTM výborný výsledok.
Okrem úspechu v slovenskom šampionáte slávil Miro Konôpka úspech v podobe majstrovského titulu aj u našich severných susedov v Poľsku.
Záver sezóny sa niesol vo víťaznom duchu. Slovenský tím ARC Bratislava s Mirom Konôpkom zvíťazil v pretekoch 200 kôl Dakaru 2010, ktoré sa išli na senegalskom okruhu Baobabs. V športovej sekcii si môžete o týchto pretekoch prečítať viac.
K sezóne 2010 Miro Konôpka povedal: „Bola to dlhá a náročná sezóna. Asi najviac si cením dokončenie legendárnych pretekov 24 hodín Le Mans, pretože vždy bolo mojím snom sa tam dostať a vidieť cieľovú vlajku. V mladosti ma inšpiroval film Le Mans so Steve McQueenom. Veľmi ma dnes teší, keď na významnom podujatí hrajú slovenskú hymnu a ešte viac, ak je to mojou zásluhou.“
Konôpkov tím si však leňošenie dlho neužije, lebo nová sezóna sa pre úspešný tím ARC Bratislava začne už v polovici  januára na 24-hodinovke v Dubaji. Potom, koncom februára 2011, odletí Miro Konôpka k protinožcom do Austrálie na 12-hodinové preteky na okruh Bathurst.
Na tradičné predvianočné stretnutie prišiel bratislavský jazdec v dobrej nálade a – ako zvyčajne po víťazných pretekoch – v typickom rázovitom odeve. Tak to bolo po triumfe v Bahrajne a takisto aj po úžasnom víťazstve v Senegale. Vyzvedali sme, aká tam bola atmosféra.
„Senegalská vláda podporuje motorizmus. Belgičania im vybudovali nový okruh a podujatie malo výbornú úroveň. Preteky áut tu majú dlhoročnú, vyše 50-ročnú tradíciu, nový okruh je k dispozícii tretí rok. Diváci sú veľmi vnímaví, tešia sa z každého predbiehania – hoci aj medzi poslednými pretekármi. Nasleduje aplauz, ako keď dá futbalista gól. Zaujímavú atmosféru krajiny dokresľuje aj jazda v noci – buď úplne bez svetiel alebo len s diaľkovými. Iná možnosť nie je,“ približuje Miro Konôpka spoločne s televíznym moderátorom Jánom Žgravčákom, ktorý bol v Dakare s ním.
Ako nám ďalej povedal Konôpka, z pretekov už má asi 250 trofejí, čo dalo podnet otázke, či mu nie je ľúto, že motoristický šport je na Slovensku kdesi v kúte záujmu vlády. Kým vo svete patrí po futbale medzi najsledovanejšie a najpodporovanejšie odvetvia, u nás nezavážia ani tituly majstrov Európy (Jureňa), či víťazstvá alebo dobré umiestnenia na vrcholných podujatiach vo svete.
„Určite som z tohto nezáujmu smutný,“ vraví Konôpka. „Hoci sa hrdíme, že sme veľmoc vo výrobe áut na počet obyvateľov, žiadna automobilka, ktorá pôsobí na Slovensku, nejaví ani minimálny záujem o podporu talentovaných pretekárov. Chýba spätná väzba. Dokonca aj súkromný slovenský tím podporuje poľskú posádku. Nemáme ministerstvo športu a to pociťujú všetky športové odvetvia vrátane futbalistov, hokejistov, či tenistov. Nielen ja, ale aj ďalší športovci robíme pre reprezentáciu Slovenska maximum, osobne sa snažím dokázať, že motorizmus je nádherný šport – ale to nestačí. Pre mňa je zadosťučinením, keď hrajú slovenskú hymnu a naša vlajka stúpa na stožiari. Cesta, na ktorú som sa vydal, však nie je ľahká.“
Zrejme ešte niekoľko ďalších rokov  zostaneme iba montážnou firmou Európy pre známe značky automobilov, pôsobiace na Slovensku. Podpora mladých talentov je v nedohľadne. Napriek tomu Miro Konôpka nepoľavuje a už teraz sa pripravuje na úspešné zvládnutie sezóny 2011 – pätnástej v poradí jeho kariéry. Tento absolvent dvoch vysokých škôl aktívne vystupuje aj ako šéf okruhovej sekcie Slovenskej asociácie motoristického športu. Chce dosiahnuť, aby bol lepší prehľad v jednotlivých disciplínach. Má radosť z prvého slovenského okruhu s pečiatkou FIA. Práve tam by mohli vyrásť zdatní nástupcovia súčasných pilotov.
V Dubaji bude Konôpka pravdepodobne štartovať v nemeckom tíme, keďže vlaňajší výpadok po piatich hodinách z 24 stál veľa peňazí. Ako prvý Slovák bude štartovať na prírodnom okruhu v Austrálii – ako člen domáceho tímu. Opäť a chce postaviť na štart 24h Le Mans. A na jeseň plánuje štartovať s vlastným tímom na okruhu Silverstone. Okrem toho bude obhajovať titul v slovenskom šampionáte, čo nebude v silnej konkurencii ľahké. Predbežne sa plánuje šesť vytrvalostných pretekov – dva na Slovakia Ringu, v Maďarsku a po jednom v poľskej Poznani a v Brne. Zámerom je vytvoriť podujatie V4 Open v spolupráci s krajinami vyšegrádskej štvorky, ale záujem na spolupráci majú aj Rakúšania a Slovinci.
M. Konôpka: „V okruhu 500 km je sedem kvalitných okruhov so štandardom FIA. To je pre všetky zúčastnené krajiny zaujímavá perspektíva. Zo zákulisia FIA viem, že v pretekoch F1 budú bojovať monoposty s motormi 1,6 l a výkonom 700 koní. Pre mladých jazdcov bude k dispozícii jednotný motor pre národné šampionáty, odkiaľ postúpia na európsku úroveň a potom na svetovú scénu.“
Azda sa raz prebudia i vládni činitelia a pochopia, že motoristický šport je pre mladú generáciu užitočnejšou záľubou ako drogy...
Ivan Václavík







späť









Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.