Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPontiacPorsche
QorosRace of ChampRenault
Rolls RoyceSAABSEAT
ShellSkodaSlovakiaRing
smartSpykerSsang Yong
SubaruSuzukiTata
TatraTeslaThink
ToyotaTrabantVolkswagen
VolvoWiesman
NOVINKY
TEST Suzuki Swift 1,2 GS (21.01.2011)

Motokára pre ženy v efektnom balení.
V bežnej premávke asi ťažko rozpoznáte dve najnovšie generácie mestského auta Suzuki Swift. Avšak rozdiely medzi  nimi nájdete pri podrobnejšom skúmaní. Nové sú niektoré časti karosérie, platforma a tiež interiér. Nová generácia je o 9 cm dlhšia, rázvor o 5 cm väčší, na výšku je to takmer rovnaké. Hlavnou myšlienkou koncepcie nového modelu Swift je dynamika a energia.
Reflektory sú zväčšené, hoci tvarovo príbuzné, maska chladiča i predný nárazník majú nepatrne iný tvar. Zboku sú obe generácie (nová i predchádzajúca) takmer na nerozoznanie, vzadu sú väčšie svetlá. Nevdojak sa derie na jazyk otázka: načo sú takéto drobné zmeny účelné?
Nasadáme teda do auta a – ajhľa: lepšie sa do neho nasadá, má mäkšie sedadlá a prehľadné usporiadanie prístrojov i ovládačov. Tých je neúrekom. Na volante sú tlačidlá tempomatu, rádia a mobilného telefónu – dobre sa v nich orientuje aj hmatom. Na stredovej konzole je pod rádiom ovládanie klimatizácie a ventilácie. V strede palubnej dosky umiestnili inžinieri praktický odkladací priestor s vekom.
Medzi prednými sedadlami sú tlačidlá na ich vyhrievanie. Volant sa dá posúvať pozdĺžne i výškovo. Ocenili sme komfortné ovládanie smeroviek (tzv. trojblik). A hneď nám do oka padli veľké vyhrievané vonkajšie zrkadlá, v ktorých má šofér výborný prehľad o situácii vedľa vozidla.
Štartuje sa tlačidlom, ktorým sa tiež vypína motor. Otváranie auta je dotykové, takže diaľkový ovládač môžete pokojne nechať vo vrecku. Zadná kapota sa dá odistiť a otvoriť gumovými tlačidlami v jej spodnej časti (pravda, musíte mať pri sebe diaľkový ovládač). No keď potenciálny kupec otvorí kufor, hneď zbadá slabinu tohto auta – minimálny batožinový priestor. Tento hendikep už mala aj predchádzajúca generácia. Zväčšenie objemu z 201 na 211 litrov je teda iba symbolickým gestom. Swift sa však na nič nehrá, je to typické malé mestské auto. Pritom najmä na predných sedadlách je skutočne dostatok miesta, ba aj na zadných (krajných) sedadlách si pasažieri majú kam dať nohy a miesto majú i nad hlavami.
Zreteľnou nevýhodou je nakladacia hrana vo výške 80 cm nad zemou a takisto pevné sedáky. Sklápať sa dajú iba operadlá, ktoré sú delené a po sklopení vznikne výrazný schod.
K jazdným charakteristikám Swiftu patrí jednoznačne prirovnanie k motokáre. Krátka radiaca páka je umiestnená v dosahu vodičovej ruky. Pohodlný podvozok výborne tlmí nerovnosti vozovky (niektoré jamy sme pri nočnej jazde ani poriadne nezaregistrovali, hoci sme cez ne prešli), brzdy sú dostatočne účinné, razantnejšia akcelerácia si však vyžaduje vytočiť motor k 5 000 otáčkam. K pozitívam patrí dobre utlmený motor s vyspelým zvukovým prejavom, len od kolies sme zaznamenali vyšší prenos hluku. Avšak ovládaniu palubného počítača kolíkmi pri kruhových prístrojoch dávame veľké mínus; vyzerá archaicky a toto riešenie si Suzuki pri novom Swifte ozaj mohlo odpustiť.
Podľa štýlu jazdy pocítite spotrebu. Kto bude akcelerovať s ľahkou nohou, dosiahne na rovine pri aktivovanom tempomate v rýchlosti 100 km/h príjemnú spotrebu medzi 5,1 – 5,5 l/100 km. Pri rýchlosti 130 km/h je to 6,8 litra. Kto neodolá pokušeniu a zvolí si športový štýl jazdy, určite môže rátať s vyššou spotrebou aspoň o pol litra. V tom prípade bude priemerná spotreba okolo šesť litrov (pri pokojnej jazde nám ukázal displej 5,8 l). Minimálny rozdiel len potvrdil naše tušenie, že nový Swift patrí medzi úsporné autá s priaznivou spotrebou. Na jednu nádrž paliva sme absolvovali 550 testovacích kilometrov.
Ivan Václavík

Základné údaje testovaného auta
Suzuki Swift 1,2
Objem motora (cm3)    1 242
Výkon (kW/k)        69/94
Krútiaci moment (Nm)    118
Max. rýchlosť (km/h)    165
Zrýchlenie 0 – 100 km (s)    12,3
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 5,1

Cena testovanej verzie 11 900 €    
Najlacnejšia verzia 10 900 €


+ Plusy

Nižšia spotreba paliva oproti predchodcovi
Komfortné utlmenie nerovností, výborné brzdy
Trojnásobné zablikanie smeroviek na dotyk páčky
- Mínusy
Zostal malý objem batožinového priestoru
Obmedzená variabilita v kufri
Ovládanie infodispleja kolíkmi medzi prístrojmi








späť









Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.