Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPontiacPorsche
QorosRace of ChampRenault
Rolls RoyceSAABSEAT
ShellSkodaSlovakiaRing
smartSpykerSsang Yong
SubaruSuzukiTata
TatraTeslaThink
ToyotaTrabantVolkswagen
VolvoWiesman
NOVINKY
Miro Konôpka exceloval u protinožcov (06.02.2011)

Slovenský automobilový pretekár Miro Konôpka štartoval po prvý raz vo svojej dlhej a na úspechy bohatej kariére v pretekoch u protinožcov - v ďalekej Austrálii. Vo svojich prvých pretekoch na austrálskom kontinente dosiahol skvelý výsledok, keď v 12-hodinových vytrvalostných pretekoch Armor All Bathurst 2011 skončil so svojimi spolujazdcami vo farbách novozélandského tímu Motorsport Services Limited v celkovom poradí na 7. mieste a v druhej najvyššej triede B na vynikajúcom 2. mieste. Posádku Porsche 996 GT3 Cup tvorili na 12-hodinových pretekoch na okruhu Bathurst Miro Konôpka, Scott O Donnell a Simon Mclennan. Druhá priečka je pre slovenského reprezentanta v tvrdej konkurencii továrenských posádok a celej špičky austrálskeho motoršportu pozoruhodný výsledok.
Trať Mount Panorama s 23 zákrutami je dlhá 6 213 metrov a pre každého pretekára je obrovskou výzvou. Nie je to permanentný okruh, pretože väčšina trate používa bežné cesty a niekoľko dediniek je prístupných len po absolvovaní trasy cez serpentíny tohto okruhu.
Pred štartom sa Miro Konôpka vyjadroval s rešpektom: „Je to členitá trať, takmer stále sa ide hore do kopca alebo dolu z kopca. Je to taký austrálsky Nürburgring, ale medzi betónovými stenami. V serpentínach je trať poriadne úzka a keď sa tam stane nejaká nehoda, hneď sa trať zablokuje a preteky musia byť zastavené.“
V kvalifikácii obsadil tím s Mirom Konôpkom 14. miesto v celkovom poradí, avšak v triede B si vybojovali 3. priečku. Kvalifikácia bola zaujímavá aj tým, že výsledný čas sa určil ako priemer časov všetkých troch jazdcov v tíme.
Prvé miesto na štarte a prémiu 5000 austrálskych dolárov získala posádka tímu Audi Australia Mark Eddy – Craig Lowdness – Warren Luff. Hneď vzápätí však tento tím daroval túto prémiu a ďalších 5000 dolárov na pomoc obetiam záplav v Queenslande v Austrálii.
Miro Konôpka spomenul pred štartom aj jednu zaujímavosť, s ktorou sa v našich končinách nestretávame: „Na brífingu jazdcov sme preberali hlavne Kangooro risk area, teda miesta, kde sa objavujú na trati kengury. Vraj sa často chodia pozerať na preteky a nerušia ich ani diváci. Takže vyvesená žltá vlajka znamená, že maršali videli kengury a mávanie žltou vlajkou, že kengury už stoja za stenou a pozerajú sa na preteky. Mávanie dvoma žltými vlajkami znamená, že kengury sú už na trati!“
V náročných pretekoch na okruhu Mount Panorama v Bathurste, v austrálskom štáte Nový Južný Wales dominovali dve posádky továrenského tímu Audi na vozidlách R8 LMS. Aj z európskych pretekov známi jazdci Darryl O Young, Marc Basseng a Christopher Mies vystúpili na priečku najvyššiu. Len o 3,5 sekundy (po 12 hodinách!) za nimi zaostalo druhé Audi domácej posádky Eddy-Lowndes-Luff, ktorá vyhrala kvalifikáciu.





späť









Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.