Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPeugeotPontiac
PorscheQorosRace of Champ
RenaultRolls RoyceSAAB
SEATShellSkoda
SlovakiaRingsmartSpyker
Ssang YongSubaruSuzuki
TataTatraTesla
ThinkToyotaTrabant
VolkswagenVolvoWiesman
NOVINKY
TEST Honda Accord Tourer 2,2 i-DTEC Executive (04.03.2011)

Príjemný rodinný spoločník na každú príležitosť.
Na dlhé cesty s množstvom batožiny je kombi Accord ôsmej generácie veľmi vhodným automobilom. Patrí do strednej triedy a zásluhou športového dizajnu vyžaruje charakteristickú príťažlivosť. Presvedčili sme sa o tom počas zvyčajného testovania – zhodou okolností v čase konania 81. ročníka autosalónu Ženeva 2011, ktorý bol verejnosti prístupný od 3. do 13. marca.
Jazda na diaľnici v Rakúsku i v Nemecku ubieha príjemne, nikde žiadny výtlk, v kabíne je príjemné ticho. Na slovenských cestách o rôzne výtlky núdzu nemáme, no podvozok aj u nás výborne tlmí nerovnosti. V zákrute spoľahlivo drží vozidlo vo zvolenej stope. Spotreba s aktivovaným tempomatom a pri zaradenej šestke osciluje okolo 7 litrov nafty. Pri ustálenej stovke nám indikátor spotreby ukázal päť litrov, pri rýchlosti 120 km/h bola priebežná spotreba šesť litrov. Napokon sme priemernú spotrebu pri pokojnej jazde udržali na 7 litroch a dojazd na jednu palivovú nádrž bol 900 km. V náročných jazdných podmienkach to môže byť o 100 km menej.
Ak si to situácia vyžaduje, dostatočný krútiaci moment zrýchli vozidlo s hmotnosťou 1,6 tony bez zbytočného zdržiavania. S Accordom Tourer môžete bez obáv pohotovo predbiehať aj v kopcovitom teréne. Brzdová sústava reaguje tradične pohotovo, dostatočne razantne, takže keď sme to všetko spočítali, vyšlo nám, že z hľadiska jazdných vlastností a prepravnej kapacity je Accord Tourer presne to, čo potrebuje klasická rodina na dlhé cesty.
Kombi strednej triedy má dynamický dizajn so športovým nádychom, sympatické (aspoň pre nás) hladké plochy karosérie bez zbytočných okrás, bočná línia je po celej dĺžke karosérie nízka a páčilo sa nám aj strieborné lemovanie bočného zasklenia.
Pohodlné predné sedadlá sú optimálne anatomicky tvarované, vyhrievané, elektricky nastaviteľné všetkými smermi a sedadlo vodiča má navyše dve pamäte nastavenia.
Aj na zadných sedadlách majú pasažieri dostatok miesta, operadlá majú vhodný sklon, avšak vystupovanie z druhého radu sedadiel po dlhej ceste pripomína ekvilibristiku – zrazu niet ako vysunúť veľké chodidlo, v operadlách sú krajní pasažieri ako utopení... Okrem toho cestujúci vzadu musia byť dobre oblečení, lebo kožené čalúnenie v zime poriadne chladí.
Objemom batožinového priestoru síce Accord Tourer až tak neoslní – v základnom usporiadaní len 406 litrov, ale satisfakciou pre majiteľa tohto kombíku je zatváranie zadného veka elektrickým impulzom: tlačidlo je na jeho spodnej hrane, alebo na držadle šoférových dverí.
Na stredovej konzole je síce na prvý pohľad tlačidiel požehnane, ale na ich usporiadanie si zvyknete rýchlo a potom s ich ovládaním nie sú žiadne problémy – sú vždy poruke. Prístrojový panel pôsobí skôr konzervatívne, určite je však ďalším plusom tohto auta. Všetky potrebné tlačidlá sú v dobrom dosahu, plasty sú mäkké a dobre zlícované. Pred vodičom je však iba skromný informačný displej. Ten sa ovláda tlačidlom na volante, rovnako ako rádio a tempomat.
Dobrou pomôckou je automatické sklápanie pravého vonkajšieho zrkadla pri cúvaní – lepšie tak môžete sledovať, či sa disk neoderie o obrubník. Tým, ktorí chcú jazdiť úsporne, odporúčame sledovať indikátor radenia rýchlostných stupňov pred vodičom.

Ivan Václavík

Základné údaje testovaného auta
Honda Accord 2,2 i-DTEC
Objem motora (cm3)    2 199
Výkon (kW/k)        132/180
Krútiaci moment (Nm)    380
Max. rýchlosť (km/h)    217
Zrýchlenie 0 – 100 km (s)    9,2
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 5,9

Cena testovanej verzie 35 250 €    
Najlacnejšia verzia 25 650 €


+ Plusy
Výborné jazdné vlastnosti, ticho v kabíne
Úsporný motor, razantné brzdy, podvozok
Anatomicky tvarované, pohodlné sedadlá
- Mínusy
Sťažené vystupovanie zo zadných sedadiel








späť









Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.