Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPeugeotPontiac
PorscheQorosRace of Champ
RenaultRolls RoyceSAAB
SEATShellSkoda
SlovakiaRingsmartSpyker
Ssang YongSubaruSuzuki
TataTatraTesla
ThinkToyotaTrabant
VolkswagenVolvoWiesman
NOVINKY
TEST Honda Civic 1,4 (30.03.2009)

Malý objem s veľkým stádom
Jazz alebo Civic? Naoko nezrozumiteľná dilema, v skutočnosti dva modely z dvoch segmentov. A predsa majú veľa spoločného. Nielen značku, ale oba poháňa rovnaký malý benzínový motor Honda 1,4 litra s veľkým stádom koníkov, ktorých je dovedna rovnaká stovka.     Pikantné je, že kým v Honde Jazz ide o najvýkonnejšiu verziu, v prípade modelu Civic je to práve najmenšia motorizácia. S Jazzom sme si trúfli na cestu do Ženevy a späť (2200 km), kde bol známy jarný autosalón, Hondu Civic sme podrobili zvyčajnému testu na slovenských a rakúskych cestách. Hneď na úvod načim konštatovať, že kým v Jazze bola priemerná spotreba 6 litrov, Civic bol smädnejší – to však vyplýva aj z jeho vyššej hmotnosti.
Navonok pôsobí Civic ako trojdverový športový automobil, v skutočnosti však ide o elegantné päťdverové vozidlo. Vďaka dômyselnému využitiu priestoru je Honda Civic – ako sme ju obdivovali aj na jarnom autosalóne v Ženeve – mimoriadne variabilná. Pritom zachováva dostatočný komfort pre všetkých pasažierov. Nech sedíte za volantom alebo na zadnom sedadle. Navyše, sklopením zadných sedadiel vznikne rovná podlaha a dá sa tak vytvoriť rôzne variabilný priestor aj na väčší náklad.
Unikátny klinovitý dizajn je nadčasový a veľmi zaujímavý. Jeho výhodou je výborná aerodynamika, ktorá priaznivo pôsobí na spotrebu. Ani silný bočný vietor, o ktorý v čase testovania nebola núdza, nie je prekážkou.

Motor s objemom iba 1 339 cm3 (s označením 1,4 i-VTEC) je určený najmä pre vyznavačov úspornej jazdy. Ako som už spomenul, disponuje výkonom 73,5 kW (100 k) pri 6000 otáčkach. Nový motor nahrádza pôvodný 1,4 i-DSI, ktorého výkon bol o 17 koníkov menší. Aj s najmenším motorom dokážete vychutnať zážitok z jazdy a kto sleduje zelené bodky, ktoré sa postupne rozsvecujú nad otáčkomerom, môže stlačiť spotrebu mimo obce aj na päť litrov. Pravda, zrýchlenie nie je ohromujúce, no zmyslom tejto verzie je jazdiť predovšetkým ekonomicky. Daňou za taký štýl jazdy je pomalší rozjazd z križovatky, ktorý na rýchlosť 100 km/h trvá 13 sekúnd. Ak sa rozhodnete pre automatickú prevodovku i-Shift, tá sa dá ovládať aj páčkami pod volantom. Bežne je motor spojený s manuálnou 6° prevodovkou. Samozrejme, v porovnaní s výkonnejšími verziami modelu Civic je nákupná cena priaznivejšia.
Okrem rozsvecujúcich sa zelených bodiek sa môže vodič pri jazde orientovať aj údajmi na informačnom displeji, kde naskakujúce biele paličky pridávajú decilitre do priemernej spotreby. Stabilita vozidla aj pri rýchlejšom prejazde zákruty je veľmi dobrá, brzdy reagujú razantne, riadenie i dávkovanie paliva pedálom je veľmi citlivé a teda presné. Rušivo pôsobí pri jazde zadný spojler v strede skla, ktorý je však výhodou pri jazde v noci, keď zatieňuje reflektory vozidla za nami. Nevýhodou je absencia zadného stierača.
Za zmienku stojí vybavenie modelu s najmenším benzínovým motorom: protiblokovací systém ABS s brzdovým asistentom EBA, stabilizačný systém VSA, elektronické rozdeľovanie brzdnej sily EBD, predné, bočné a hlavové airbagy, aktívne opierky hlavy na predných sedadlách, automatická klimatizácia s peľovým filtrom, asistent pre rozjazd do kopca HSA (len s prevodovkou i-Shift), autorádio s CD a prehrávačom MP3, regulácia hlasitosti audiosystému podľa rýchlosti jazdy, jeho ovládanie na volante, elektrické ovládanie okien a vonkajších (vyhrievaných) zrkadiel, informačný systém a ďalšie užitočné prvky.
V kabíne je dostatok miesta na všetkých sedadlách, prístrojový panel je rozčlenený na sekcie, pôsobí mohutne a elegantné modré podsvietenie prístrojov je príjemné najmä v noci. Pred spolujazdcom je veľká odkladacia priehradka. Konštruktéri výborne vyriešili ergonómiu, všetko je na dosah. Na dotyk je príjemný „mäkčený“ plast na prístrojovom paneli, avšak jeho roh občas prekáža kolenu vodiča pri nastupovaní za volant. Prekážkou je aj pravý predný stĺpik, ktorý vytvára v meste na križovatke zbytočne veľký tzv. mŕtvy uhol. Sedadlá sú komfortné, anatomicky tvarované, pod zadnými je praktický odkladací priestor aj na väčšie predmety. Na ramenách volantu – ktorý je pozdĺžne i výškovo nastaviteľný – sa nachádzajú tlačidlá na ovládanie audiosústavy a informačného displeja.
Pri spotrebe 6 – 7 litrov na 100 km je reálny dojazd s 50-litrovou nádržou okolo 700 km. Ak podľahnete čaru karosérie, ktorá je dizajnérskym skvostom, a zvolíte razantný, športový štýl jazdy, dosiahnete priemernú spotrebu aj 9 litrov. Naša priemerná spotreba bola tesne pod ôsmimi litrami.
Ivan Václavík

Cena testovanej verzie 17 400 €    Základná verzia  15 400 €

+ Plusy
Stabilita v zákrute
Nízka spotreba pri ekonomickej jazde
Dostatok priestoru

- Mínusy
Vodič má zlý výhľad cez pravý predný stĺpik
Absencia zadného stierača







späť









Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.