Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPeugeotPontiac
PorscheQorosRace of Champ
RenaultRolls RoyceSAAB
SEATShellSkoda
SlovakiaRingsmartSpyker
Ssang YongSubaruSuzuki
TataTatraTesla
ThinkToyotaTrabant
VolkswagenVolvoWiesman
NOVINKY
Jazzové variácie pri zámočku Liblice (31.03.2011)

Do malebného prostredia krajiny neďaleko Prahy (na skok od Neratovic, či Mělníka) nás zaviedol slovenský importér automobilov značky Honda, aby nám poskytol na krátke jazdy faceliftovanú Hondu Jazz, taktiež hybridnú verziu Jazzu, no nedočkavosťou sme horeli najmä pri predstave, že si konečne zajazdíme s bezhlučnou Hondou FCX Clarity.
V areáli barokového zámku Liblice pre nás nachystali najprv Hondu Jazz, ktorú sme si len pred pár dňami obzerali na autosalóne v Ženeve. Na Slovensku sa do predaja dostane od 4. apríla v cene od 11 990 € (s motorom 1,2), pričom najdrahšia a najkomfortnejšie vybavená verzia 1,4 Elegance stojí 16 990 €. Neveľký facelift spozorujete na tvare masky chladiča, na prednom i zadnom nárazníku, zlepšená je aerodynamika karosérie a v interiéri sú kvalitnejšie plasty. Podsvietenie palubnej dosky má teraz vo všetkých verziách oranžovú farbu.
Výraznou prednosťou Jazzu sú Magic Seats (magické sedadlá), teda systém sklápania zadných sedadiel. Okrem delených operadiel sa totiž dajú sklopiť aj sedáky, a to smerom nahor, čím vznikne veľkorysý priestor s rovnou podlahou za prednými operadlami. Navyše zadné operadlá sú samostatne pohyblivé. A po sklopení operadla predného spolujazdca sa dajú prevážať aj predmety do dĺžky 2,4 metra. Variabilita interiéru je teda veľmi pestrá. Objem kufra 337 l sa po sklopení sedadiel zväčší na 883 litrov.
Podstatné sú však najmä jazdné výkony. Jazz je tradične tiché auto s primeranou akceleráciou a najmä nízkou spotrebou. Stabilizačný systém VSA (čo je známy ESP) je už v základnom vybavení vozidla, čo dosiaľ nebolo. Svetlá výška je znížená o tri milimetre, čo sa prejavilo v lepšej aerodynamike a úspornejšej jazde.
Motory s objemom 1,2 a 1,4 l zostali pod kapotou Hondy Jazz zachované, rovnako aj 5° prevodovka. V prípade automatickej prevodovky (len v spojení s motorom 1,4) nahradila doterajšiu AMT (i-Shift) inovovaná bezstupňová CVT s hydrodynamickým meničom. Príplatok za CVT je 1 200 €. Zmena prevodových stupňov je takmer nebadateľná, teda jazda je plynulejšia a príjemnejšia. Výrobca ponechal aj asistent pre rozjazd v kopci.
Honda ponúka v prípade prevodovky CVT i možnosť manuálnej voľby prevodov prostredníctvom dvoch pádiel pod volantom; prednastavených je sedem stupňov.
Hybridný Jazz s automatickou prevodovkou je milou zábavkou, ak chcete jazdiť komfortne, úsporne a ste rozhodnutí šetriť životné prostredie. Kolega dokázal udržať na uzde priemernú spotrebu 4,5 litra na 100 km, náš priemer bol 4,7 litra. Výrobca deklaruje mimo mesto spotrebu 4,4 l, v meste 4,6 l a v kombinovanom režime 4,5 litra. Zistené hodnoty v kopcovitom profile sú určite potešiteľné, no kto chce jazdiť športovo, tomu asi hybridný Jazz nebude celkom po chuti. Ak sa totiž snažíte udržiavať športové tempo spojené s častým zrýchľovaním, v kabíne sa prejaví zvýšený hluk. Pri aktivovaní režimu S je hluk vo vysokých otáčkach ešte vyšší a chvíľami aj rušivý. Klasický benzínový Jazz sa nám zdal byť tichší, ale mohol to byť subjektívny dojem. S ním sme dokázali udržať spotrebu na úrovni 5,5 litra.
Od klasickej Hondy Jazz odlíšite hybridný model podľa prednej masky, vzadu je nad evidenčným číslom markantná strieborná lišta a sklá svetiel sú priehľadné.
Najväčšou zmenou oproti klasickému Jazzu je prístrojový panel. Podľa štýlu jazdy sa podsvietenie kruhových prístrojov mení z modrej na zelenú farbu. Ploché batérie sú uložené pod batožinovým priestorom, kým nádrž paliva je pod prednými sedadlami. Pohonnou jednotkou je známy motor z modelu Insight, ktorý disponuje výkonom 65 kW (88 k) a k tomu sa pridáva elektromotor s výkonom 10 kW (14 k). Krútiaci moment motora je 121 Nm a elektromotora 78 Nm. Štvorvalec 1,3 i-DSi s dvojstupňovým systémom i-VTEC (režim uzavretia valcov) má objem 1 339 cm3, pričom na každý valec patria dve sviečky (systém duálneho sekvenčného zapaľovania).
Honda Jazz hybrid sa najlepšie cíti v mestskej premávke a zdá sa byť  vhodnejší ako malé autá s klasickým dieselovým agregátom. Pri častých rozjazdoch a posúvaní sa v kolóne je automatická prevodovka CVT veľkou výhodou. Pri dlhodobom jazdení v meste s dieselovým autom sú typické problémy s regeneráciou a následnou životnosťou filtra pevných častíc.
Hybridný Jazz má rovnaký podvozok ako klasický a teda jazdné vlastnosti nijako nestratili na svojom vysokom štandarde. Honda okrem toho vyvinula špeciálny „zelený“ olej pre svoje hybridné modely (s nižšou viskozitou ako má olej 0W-20). Žiaľ, cena hybridného Jazza je o trošku vyššia – verzia Comfort stojí 16 990 € a Elegance 18 990 €. V drahšom vybavení sú navyše: panoramatická strecha, lakťová opierka vpredu, kožený volant, predné hmlovky, chladená priehradka pred spolujazdcom, ovládanie rádia na volante, senzor stieračov, tempomat a smerovky v spätných zrkadlách, ktoré sú sklopné. V Európe plánuje Honda predať 11 000 hybridných verzií.
Po krátkej jazde s Jazzom sme sa s kolegom zhodli, že prednosťou najmenšej Hondy je tichý chod motora, citlivý plyn, vynikajúce brzdy, výborná odozva riadenia, dostatok priestoru pre posádku i batožinu, ako aj variabilita zadných sedadiel. Privítali by sme protišmykovú úpravu odkladacích priestorov, 6°prevodovku, nižší posed a možno razantnejšie zrýchlenie.
Konštatovali sme, že hybridný Jazz prenáša vo vyšších rýchlostiach do kabíny oveľa viac hluku, keďže prevodovka je bezstupňová a pribúdajúce otáčky sa logicky prejavia. „Hybridný Jazz si užijú najmä tí, ktorí jazdia pokojne, nikam sa nenaháňajú a jazdu si užívajú,“ konštatoval na záver skúsený motoristický novinár Peter Mihálik.







späť









Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.