Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPontiacPorsche
QorosRace of ChampRenault
Rolls RoyceSAABSEAT
ShellSkodaSlovakiaRing
smartSpykerSsang Yong
SubaruSuzukiTata
TatraTeslaThink
ToyotaTrabantVolkswagen
VolvoWiesman
NOVINKY
Rosina v novom tíme z Poľska (29.04.2011)

Smoliarsky záver sezóny 2010 si môže automobilový pretekár Štefan Rosina vynahradiť už onedlho, keď 8. mája absolvuje úvodné preteky seriálu Porsche Mobil 1 Supercup 2011. Namiesto pôvodnej trate v Bahrajne sa bude jazdiť na jednom z najnovších autodrómov F1 v Turecku.
Ultramoderný okruh v Istanbule je postavený podľa najmodernejších bezpečnostných štandardov pre motoristický šport a meria 5,338 km. Štefan Rosina si na ňom v roku 2008 vybojoval v kvalifikácii piate miesto, teraz bude pilotovať Porsche nového tímu Verva Racing.
Testovacie kilometre absolvoval na viacerých okruhoch plánovaného kalendára, turecký však medzi nimi nebol. Na štart prvých pretekov sú prihlásení všetci najrýchlejší z vlaňajška na čele s víťazným Nemcom René Rastom, Jeroenom Bleekemolenom, Nickom Tandym, SeanomEdwardsom, atď.
Vlani všetky nádeje pochovala technická porucha a Rosinovi v záverečných pretekoch na okruhu Monza nezostávalo nič iné, len odstaviť Porsche v tímovom boxe. Toto odstúpenie z pretekov zároveň znamenalo, že Rosina skončil v celkovom hodnotení seriálu Porsche Mobil1 Supercup 2010 namiesto na treťom až na ôsmom mieste! Neuveriteľná smola v záverečných troch pretekoch zatienila bravúrny úvod sezóny, keď už v úvodnom podujatí v Bahrajne stál na pódiu a nasledovalo niekoľko štvrtých miest. V roku 2009 skončil v celkovej klasifikácii tretí.
Ako to bude tohto roku, uvidíme v priebehu sezóny – priame prenosy pripravuje aj Slovenská televízia (STV3). Ešte pred štartom sme sa s Rosinom stretli na prvom slovenskom autodróme Slovakia Ring, aby nás informoval o najaktuálnejšej situácii – a okrem toho niekoľkých šťastlivcov osobne previezol s Porsche GT3 po okruhu. Nuž, bol to neskutočný zážitok – zažili sme zrýchlenie na stovku za necelé štyri sekundy, prejazd zákrutou rýchlosťou 200 km/h a na rovinke 250 km/h. V duchu sme si predstavili, aké náročné je to v týchto rýchlostiach súperiť v pretekoch auto na aute s rovnako rýchlymi a skúsenými pilotmi.
Po štyroch rokoch sa Rosina v dobrom rozišiel s tímom Rakúšana Waltera Lechnera, kde nadobudol cenné skúsenosti a niekoľko významných umiestnení. Vo Warszawe podpísal 8. 2. 2011 kontrakt na sezónu 2011, ktorú absolvuje v poľskom tíme Verva Racing, ktorý si ho vyžiadal práve na základe doterajších dobrých výsledkov. Tím sa predstaví vo  farbách najväčšieho poľského petrochemického koncernu Orlen.
Svoj prestup komentoval Rosina týmito slovami: "Som veľmi hrdý na to a veľmi si vážim, že ma táto firma pozvala pod svoje krídla a ponúkla mi tento kontrakt. Vynasnažím sa urobiť všetko, aby som zabojoval o umiestnenie v prvej trojke v celkovom poradí. Určitým spôsobom sa mi splnil sen: vybrala si ma ako jazdca nadnárodná spoločnosť a ponúkla mi miesto v špičkovom profesionálnom tíme s kompletným zázemím pre jazdca. To znamená, že mi hradia letenky, hotely, náklady na testovania a všetko, čo k profesionálnemu športu patrí. Je to zároveň zadosťučinenie aj pre mojich doterajších partnerov, že v našej spolupráci od roku 2007 vsadili na dobrú kartu - za čo im ďakujem. Chcem sa poďakovať aj všetkým fanúšikom za veľa pozitívnych e-mailov a verte, budem sa snažiť, aby som ich ani v tomto novom tíme nesklamal. Ďakujem a vážim si doterajšiu podporu."
V tíme Verva Racing sa Štefan Rosina predstaví v tandeme s mladým talentovaným poľským jazdcom Kubom Giermaziakom a spoločne chcú zabojovať nielen o popredné umiestnenia v celkovej klasifikácii jednotlivcov, ale získať aj špičkové výsledky v tímovej súťaži.
„Kuba je mladý poľský talent, jazdil s Porsche aj v minulej sezóne, a tak sa môžeme vzájomne dobre ťahať a motivovať“ – dodáva skromný Štofi.  Poľský tím bude v seriáli Porsche Mobil 1 Supercup účinkovať druhý rok a v tejto sezóne so špičkovým  technickým zázemím, o ktoré sa postará nemecký Motopark Academie Oschersleben.
Kalendár Porsche Mobil 1 Supercup 2011: 8. 5. Istanbul (Turecko); 22. 5. Catalunya (Španielsko); 29. 5. Monte Carlo (Monaco); 25. 6. Nurburgring (Nemecko); 10. 7. Silverstone (Anglicko); 24. 7. Nurburgring (Nemecko); 31. 7. Budapešť (Maďarsko); 28. 8. Spa Francorchamps (Belgicko); 11. 9. Monza (Taliansko).







späť











Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.