Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPeugeotPontiac
PorscheQorosRace of Champ
RenaultRolls RoyceSAAB
SEATShellSkoda
SlovakiaRingsmartSpyker
Ssang YongSubaruSuzuki
TataTatraTesla
ThinkToyotaTrabant
VolkswagenVolvoWiesman
NOVINKY
TEST Alfa Romeo Brera 2,4 JTDm Q-Tronic (29.01.2009)

Očarujúci dizajn
K talianskym športovým automobilom tradične a jednoznačne patrí červená farba. Menej tradičná je už automatická prevodovka a pod kapotou dieselový agregát. Ale aj toto má Alfa Romeo vo svojom obchodnom portfóliu – v podobe modelu Brera, ktorý sme testovali s veľkou zvedavosťou. Bude náležite čiperný? A nebude zvuk motora „cudzí“?
Pôvodná štúdia uznávaného dizajnéra Giorgetta Giugiara uzrela svetlo sveta na jarnom autosalóne v Ženeve v roku 2002, v súčasnosti patrí k lákavým skvostom na európskych cestách. Nedávno pribudol pod prednú kapotu práve spomínaný naftový päťvalec s objemom 2,4 litra a výkonom 147 kW (200 k), ktorý sme otestovali.
Šesť hlavných svetlometov a predok s výrazom dravca, chystajúci sa uloviť korisť, ako aj charakteristický veľký otvor na prísun vzduchu patria k typickým vizitkám talianskej dizajnérskej školy. Dynamická línia prechádza až k zadným svetlám a tvar zadnej kapoty, doplnený o decentnú prítlačnú lištu nad zadným sklom, je doslova pastvou pre oči. K širokým zadným svetlám výborne pasuje štvorica koncoviek výfukového systému a masívny zadní nárazník.
Štartuje sa tlačidlom, no elektronický kľúč musí šofér samostatne zasunúť do otvoru na palubnej doske. Titanový obklad na stredovej konzole dáva interiéru punc výnimočnosti.
Praktické je natočenie kruhových prístrojov k vodičovi. Kruhový stred volantu je spomienkou na staré časy. Pod ním sú drobné páčky, ktoré umožňujú bleskové radenie jednotlivých stupňov automatickej prevodovky Q-Tronic. Okrem toho má vodič k dispozícii aj režim Sport a sekvenčne je možné radiť rýchlosti pákou.
Na mohutných, anatomicky tvarovaných predných sedadlách cíti telo pasažierov dostatočnú oporu, dozadu sa však už nevojde ani aktovka, či žiak základnej školy, nieto dospelý pasažier. Kupé Brera je stavané ako 2+2, pričom zadné sedadlá sú vhodné akurát na odloženie kufríka, prípadne kabátu. Príjemným prekvapením je však veľkosť kufra – v základnom usporiadaní 300 litrov, po sklopení „zbytočných“ zadných sedadiel až dvojnásobok. Vysoká nakladacia hrana je daňou za moderný dizajn – dá sa však akceptovať.
Clona pod efektnou sklenou strechou sa odťahuje na trikrát, pričom po jej úplnom odtiahnutí je dojem z priestoru nad hlavou veľkolepý. Ale  pri cúvaní je z kabíny iba minimálny výhľad, ešte že sú v nárazníku cúvacie senzory.
Päťvalcový dieselový motor je spojený buď s manuálnou alebo 6° automatickou prevodovkou, v druhom prípade má o čosi nižší výkon, ale zároveň vyššiu spotrebu. Do 2 000 otáčok za minútu zrýchlenie nie je nijako oslnivé, ale po prekročení tejto hodnoty citeľne ožije. Tobôž, ak si nastavíte režim Sport. Vtedy zreteľne stúpne i plniaci tlak turbodúchadla, o ktorom vodiča informuje jeden z kruhových prístrojov na stredovej konzole.
Automatická prevodovka Q-Tronic radí spoľahlivo a bez zbytočného oneskorenia. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 8,3 s je slušná hodnota, no pri plnom využití maximálneho výkonu musíte kalkulovať so zvýšenou spotrebou. Zbožné prianie výrobcu je v kombinovanom režime 7,9 litra na 100 km, naša realita v zime bola 10,4. V lete by to bolo o čosi menej, odhadujeme čosi pod desať litrov... Pri stovke sme mali (s tempomatom) spotrebu 8 litrov a pri 80 km/h 7 litrov.
Ivan Václavík
Cena testovanej verzie 37 600 €        Základná cena 32 600 €

+ Plusy
Príťažlivý dizajn, jazdné vlastnosti
Športový imidž interiéru
Pomerne veľký kufor

- Mínusy
Sťažený výhľad dozadu
Vyššia spotreba







späť









Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.