Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPontiacPorsche
QorosRace of ChampRenault
Rolls RoyceSAABSEAT
ShellSkodaSlovakiaRing
smartSpykerSsang Yong
SubaruSuzukiTata
TatraTeslaThink
ToyotaTrabantVolkswagen
VolvoWiesman
NOVINKY
Úspešný slovenský víkend v Poznani (31.05.2011)

Koncom mája sa na peknom okruhu v poľskej Poznani išlo druhé podujatie Majstrovstiev Slovenska v pretekoch automobilov na okruhoch. Súčasne bolo zaradené do seriálu FIA CEZ Trophy (zóna strednej Európy), ako aj národných šampionátov  Slovenska, Poľska, Maďarska a Česka.  
V Poznani sa zišla silná a početná konkurencia, súperilo sa v sobotu i v nedeľu. V prvom šprinte triedy do 2000 cm3 vyhral po výbornom taktickom výkone Matej Homola na Alfe Romeo WTCC, keď dvojicu  maďarských jazdcov Gaspar / Nagy na identických vozidlách nechal vyčerpať sa vo vzájomných súbojoch. Matej ušetril pneumatiky, v záverečnej fáze pretekov zaútočil a dosiahol prvé celkové víťazstvo v pretekoch FIA CEZ Trophy. Druhý skončil Maďar Nagy a tretí Čech Barčák na Renaulte Clio. V druhých pretekoch v nedeľu zvíťazil Norbert Nagy pred Matejom Homolom a Andrejom Barčákom.
V triede do 3500 cm3 pribudli do Majstrovstiev SR ďalší zahraniční pretekári a súboje v triede priniesli veľa pekných momentov. Prvé preteky poznačila havária hneď v úvodnom kole, keď Hladík (Porsche) nedobrzdil a narazil do Mateja Konôpku (ARC Bratislava) a Poliaka Lewandovského, čím ochudobnil štartové pole o tri Porsche. V prvých pretekoch  vyhral Čech Marek Fried pred Petrom Líbalom, obaja na BMW M3, tretí skončil v Prahe žijúci Slovák Zdeno Baran na Ferrari. V nedeľu bolo poradie: Marek Fried, Zdeno Baran a Matej Konôpka.
V najsilnejšej kategórii nad 3500 cm3 v oboch pretekoch dominoval Miro Konôpka na Saleene S7R. Na hornej snímke je na čele pred ostatnými súpermi. V sobotu triumfoval pred Zdenkom Mikuláškom a Rudom Machánkom. V nedeľu dostal Konôpka penalizáciu za predčasný štart a na prvú pozíciu sa dostal až  3 kolá pred koncom pretekov po veľkom boji s poľským majstrom  Maxom  Stancom na perfektne pripravenom Ferrari 430 GT3+; Zdeno Mikuláško bol tretí, Machánek pre poruchu spojky odstúpil.
Vo vytrvalostných dvojhodinových pretekochu nastúpilo do kvalifikácie 33 posádok, čo je v pretekoch FIA CEZ Trophy dávno nevidený počet štartujúcich vozidiel. Zastúpenie malo sedem áut Porsche 997, päť Ferrari 430, štyri BMW GTR, ďalej Audi R8, Audi DTM a veľmi atraktívne štartové pole doplnili autá nižších tried, ktoré však tiež zvádzali divácky atraktívne súboje. Po meranom tréningu bolo najrýchlejšie české Audi DTM pred Porsche RSR  dvojice Rácz-Machánek a Ferrari s posádkou Vorba - Malchárek.
Po štarte sa na čele usadil Istvan Rácz na Porsche 997 RSR pred dvoma Ferrari pilotovanými Maxom Stancom a Jirkom Malchárkom. Nasledovalo Porsche s Mirom Konôpkom za volantom. Rácz jazdil výborné časy a vybudoval si pred striedaním slušný náskok, ďalšie vozidlá čiastočne strácali vo vzájomných súbojoch, ale celá špička jazdila dlho v jednom kole. Po striedaní bolo na čele pretekov Porsche tímu Topcar Machánek pred Porsche ARC Bratislava a dvojicou Ferrari tímov Menx a Fuchs. Jazdci Teo Myszkowski (ARC Bratislava) a Michal Vorba (Menx) postupne sťahovali náskok Ruda Machánka (Topcar), ale približne 20 minút pred koncom pretekov vyšiel na trať Safety car a náskok Machánka sa scvrkol na 15 sekúnd. Záver pretekov bol mimoriadne napínavý. Ferrari Menx absolvovalo neplánovanú zastávku v boxoch pre technické problémy s alternátorom, Forch Porsche dostalo penalizáciu STOPandGO a tak sa súboj o víťazstvo zúžil opäť na tímy ARC Bratislava a Topcar Machánek. Poliak Teo Myszkowski, ktorý je v Poznani doma, využil dokonalú znalosť trate a 3 kolá pred koncom sa dostal na prvú pozíciu, ktorú udržal do cieľa. Rudo Machánek ubránil výborné druhé miesto pred ďalším domácim Porsche tímu Forch, ktorí patrí otcovi známeho pretekára Porsche Supercupu Roberta Lukasa.
V cieli bolo poradie: 1. Miro Konôpka / Teo Myszkowski (Porsche GT3 RSR), 2. Rudo Machánek / István Rácz (Porsche GT3 RSR), 3. Jirko Malchárek / Michal Vorba (Ferrari 430 GT2).
V triede do 3500 podali vynikajúci výkon juniori tímu ARC Bratislava Maťo Konôpka a Zdeno Mikuláško, ktorí  skončili v celkovom poradí pretekov na štvrtom mieste a s prehľadom vyhrali svoju triedu, keď pred dvojicou Robert Šenkýř -Marek Fried (BMW GTR) získali náskok celého kola. Z triumfu sa tešili aj mechanici tímu ARC, ktorí dokázali opraviť auto po predpoludňajšej havárii zo šprintu, keď málokto veril, že sa to podarí.  Aj s pomocou ostatných slovenských tímov, hlavne mechanikov z Homola Motorsportu, stálo Porsche na štarte a urobilo výborný výsledok.
V triede  do 2000 sa rozhodlo o víťazovi až v poslednom kole, keď po kontakte medzi vedúcim Renaultom Clio (posádka Hodossy-Hes) a neskoršími víťazmi triedy Vladom Hybáčkom a Michalom Matějovským na Seate Leon TDI z tímu Seat Sport Slovakia. sa na druhé miesto v triede dostala posádka Christian Malchárek – Milan Valášek na Renaulte Clio. Za nimi prešli cieľom Clio tímu Prague racing v zložení Hes/Hodossy.
Ján Žgravčák






späť











Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.