|
|
|
|
|
|
NOVINKY |
Homolovi patril víkend na Slovakiaringu (28.06.2011)
Na prvom slovenskom okruhu Slovakiaring sa konali (v réžii maďarského organizátora) preteky automobilov na okruhu. V poradí tretí víkend spoločných Majstrovstiev Slovenska, Poľska a Maďarska sa okrem národných šampionátov započítaval aj do seriálu FIA Zóna strednej Európy.
Mimoriadne sa darilo Maťovi Homolovi, ktorý sa chcel na domácej pôde fanúšikom prezentovať skvelými výkonmi a dal do prípravy všetko. Hoci sa musel uskromniť s pneumatikami, lebo na víkend mal k dispozícií iba 60 % z objednaného množstva a musel nové kombinovať so starými, náročnú úlohu zvládol vynikajúco.
Na preteky v triede D4 do 2000 cm³ bolo prihlásených neuveriteľných 32 pretekárov, z ktorých nakoniec nastúpilo na štart 24. Medzi nimi aj 4 s vozidlami zo seriálu Majstrovstiev sveta cestovných áut (WTCC). Škoda, že kvôli problému s pneumatikami nemohol štartovať aj Filip Sládečka na rovnakom aute WTCC.
Meraný tréning sa išiel v sobotu ráno v peknom, slnečnom počasí. Hneď od úvodu kvalifikácie bol Maťo Homola na čele poradia s náskokom 0,6 s. Asi po 20 minútach 30-minútovej kvalifikácie preto stiahli Maťa z trate, aby ušetril pneumatiky a práve to využil konkurenčný maďarský tím, prezul na nové pneumatiky a získal prvé miesto na štarte. Na treťom mieste skončil ďalší výborný pretekár Zdeno Mikuláško na Škode Octavia, ktorý na chvíľu vymenil Porsche za škodovku.
Na začiatku pretekov bola trať ešte vlhká, ale vysychala. Po štarte sa Maťo prepracoval pred Maďara Gáspára, ale vzápätí sa na prvé miesto predral agresívnou jazdou Zdeno Mikuláško. Zdeno i Maťo sa okamžite vzdialili svojim konkurentom a schyľovalo sa k peknému súboju o prvé miesto. Po pár kolách však Zdeno dostal od športových komisárov trest za predčasný štart v podobe prejazdu boxami a bolo po súboji. Maťo osamel na čele, zvoľnil, aby si udržiaval odstup od konkurentov a šetril techniku.
Po triumfálnej jazde Maťo Homola povedal: „Škoda, že Zdeno dostal trest, tešil som sa na súboj s ním. Jeho auto bolo výrazne lepšie na brzdy, pretože je ľahšie, moje zasa malo lepší výkon na rovinkách, takže som sa ho držal. Keď som videl signál pre neho od športových komisárov, tak som od útokov na neho upustil. Veľmi sa teším z prvého víťazstva na domácej pôde.“
Nedeľa sa začínala opäť kvalifikáciou do popoludňajších pretekov. Tento krát tím Homolovcov nič neponechal na náhodu. Maťo si udržiaval počas celej kvalifikácie prvé miesto. V zapätí išiel do boxov, prezul nové predné pneumatiky a okamžite zajazdil najrýchlejší čas víkendu v dvojlitrovej triede.
Štart nedeľňajších pretekov sa mu síce Maťovi vôbec nepodaril a prepadol sa až na 4. miesto, no potom sa prebojoval na 3. miesto za oboch maďarských konkurentov na Alfách Romeo 156 WTCC. Táto skupinka sa okamžite vzdialila od zvyšku 20-členného štartovného poľa a začal sa nekompromisný, ale férový súboj o každý meter trate. V 5. kole Maťo usúdil, že nadišiel čas zásadne zmeniť poradie a v priebehu jedného kola sa prepracoval na čelo. Vytvoril si asi 15- metrový náskok pred Csabom Gaspárom a víťazne prešiel cieľom. Všetci traja predviedli divákom strhujúce divadlo.
Maťo zhodnotil víkend nasledovne: „Aj keď sme mali problémy s pneumatikami, nakoniec sme cez víkend dosiahli dve víťazstvá, čo sa mi v mojej krátkej automobilovej kariére podarilo po prvý krát. Bolo krásne na domácej pôde stáť po oboch pretekoch na najvyššom stupienku a počuť hrať slovenskú hymnu. Touto cestou sa chcem veľmi poďakovať reklamným i mediálnym partnerom, celému realizačnému tímu a takisto fanúšikom za podporu. Už sa teším na ďalšie preteky – Veľkú cenu Slovenska v druhej polovici augusta – opäť na Slovakiaringu.“
| |
|
späť
|
|
|
|
Copyright © 2009 Autoshow.sk |
Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o. |