Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPeugeotPontiac
PorscheQorosRace of Champ
RenaultRolls RoyceSAAB
SEATShellSkoda
SlovakiaRingsmartSpyker
Ssang YongSubaruSuzuki
TataTatraTesla
ThinkToyotaTrabant
VolkswagenVolvoWiesman
NOVINKY
Rosina bol v piatok najrýchlejší (11.07.2011)

Po mimoriadne vydarenom piatkovom voľnom tréningu, v ktorom bol Štefan Rosina z celého poľa 24 jazdcov Porsche Mobil1 Supercup 2011 najrýchlejší, sa napokon postavil pred štartom samotných pretekov do štvrtého radu. V kvalifikácii mu totiž chýbali 3 desatiny na tretie miesto. Chuť si veľmi rýchlo napravil vydareným štartom. Pri ňom predbehol tímového kolegu Kubu Germarziaka (na hornej snímke), perfektne zvládol i veľmi tesný súboj ostatných vozidiel a zavesil sa na Jeroema Bleekemolena. Niekoľko ráz ho ešte v tomto tesnom závese dokázal kontaktovať a prakticky si počas celého priebehu udržal možnosť útočiť aj na bývalého šampióna tohto seriálu.
Štefan Rosina situáciu na trati komentoval po pretekoch nasledovne: „ Štart mi skutočne vyšiel. Boli to veľmi rýchle preteky, v ktorých som sa pokúšal útočiť aj na Jeroema predo mnou, no musel som si zároveň strážiť svoju pozíciu pred Kubom. Všetko však vydržalo a ďalšie dôležité body sú doma. Je pravdou, že som v Silverstone očakával trošku viac, no tu je veľmi dôležitá kvalifikácia a to je to, na čo sa musím sústrediť v ďalších pretekoch. Potom určite pôjdem v klasifikácii ešte vyššie. Tento rok je konkurencia mimoriadne silná, a tak je každé umiestnenie v prvej desiatke dôležité,“ dodáva Štefan Rosina, ktorý napokon skončil po 12 okruhoch na siedmom  mieste.
V dramatických pretekoch zvíťazil Nemec René Rast pred Angličanom Nickom Tandym a Rakúšanom Norbertom Siedlerom. René Rast si týmto výsledkom upevnil pozíciu na čele priebežnej klasifikácie, ale čo je dôležité, Štefan Rosina sa už dostal do prvej desiatky.
Trať v Silverstone je vlastne bývalé letisko Royal Airforce, ktoré bolo po druhej svetovej vojne prestavané na pretekársky okruh. Od 13. mája 1950 býva pravidelným hostiteľom Veľkých cien monopostov Formuly 1. Okruh je dlhý 5,141 km a všetky vozidlá zvládajú jeho dlhé rovinky a ostré zákruty iba so špecifickým nastavením, ktoré musí eliminovať mimoriadne opotrebovanie pneumatík.  Porsche Mobil 1 Supercup sa po prvý raz predstavil na tomto okruhu ešte v roku 1994 a odvtedy patrí medzi obľúbené a prestížne destinácie všetkých pretekárov.  
V roku 2008 si práve na tomto okruhu náš reprezentant Štefan Rosina vychutnal neuveriteľný pocit prvého pódiového umiestnenia za tretie miesto v náročných „mokrých“ pretekoch, v ktorých ho dokázali zdolať iba miestni anglickí matadori – doslova odchovaní na tejto náročnej trati. Získal si tým uznanie a zaslúžený vstup medzi špičku jazdcov Porsche Supercupu.
Najbližšie preteky budú opäť v Nemecku, na Nurburgringu.     







späť












Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.