Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPontiacPorsche
QorosRace of ChampRenault
Rolls RoyceSAABSEAT
ShellSkodaSlovakiaRing
smartSpykerSsang Yong
SubaruSuzukiTata
TatraTeslaThink
ToyotaTrabantVolkswagen
VolvoWiesman
NOVINKY
Technologický skok nového Mercedesu B (21.07.2011)

Predný pohon zostáva, noviniek je však neúrekom: štvorvalcový prepĺňaný zážihový motor s priamym vstrekovaním, nový dieselový motor, nová dvojspojková prevodovka a nová manuálna prevodovka, ako aj nové asistenčné systémy, či vylepšená sendvičová podlaha, koncipovaná i pre alternatívne pohony.
Mercedes-Benz B nastupujúcej generácie predstavia na autosalóne IAA vo Frankfurte (15. až 25. september 2011). Predávať sa začne v Európe (aj na Slovensku) v priebehu novembra 2011.
Komfortná a priestranná novinka je oproti predchodcovi o takmer päť centimetrov nižšia (dĺžka/šírka/výška: 4 359/1 786/1 557 milimetrov). Pri aerodynamickom a optimalizovanom exteriéri dosahuje špičkovú hodnotou koeficientu odporu vzduchu cW = 0,26 (s balíčkom technológií ECO takmer 0,24).
Pod kapotou bude najskôr štvorvalcový zážihový motor s objemom 1,6 litra s priamym vstrekovaním paliva tretej generácie pre model B 180 s výkonom 90 kW/122 k (200 Nm) a pre výkonnejšie B 200 115 kW/156 k (250 Nm). Oba motory poskytnú maximálny krútiaci moment už od 1 250 ot/min. Zároveň bude v ponuke nový dieselový štvorvalec s priamym vstrekovaním Common Rail tretej generácie. Nadväzuje na agregát OM651 z tried C až S. Zdvihový objem má zredukovaný na 1,8 litra a po optimalizácii mnohých detailov sa prvýkrát namontuje priečne. Taktiež bude mať na počiatku dve vyhotovenia: pre B 180 CDI (80 kW/109 k, 250 Nm od 1 400 ot/min) a pre B 200 CDI (100 kW/136 k, 300 Nm od 1600 ot/min).
Nové benzínové i dieselové motory využívajú aj rovnako nové a tak isto interne fabricky značkou vyvinuté a vyrábané prevodovky: manuálnu (kompaktná trojhriadeľová 6-stupňová) a automatickú (dvojspojková 7 stupňová 7G DCT). Motory a prevodovky sa tak mohli navzájom dokonale vyladiť a to i pre funkciu ECO štart – stop, ktorá je teraz vo všetkých modeloch triedy B sériovo.
Kompaktné tvary nových motorov i prevodoviek sa zaslúžili o malý polomer otáčania - kratší ako jedenásť metrov. Zvýšenú dynamiku pri zachovaní jazdného komfortu vozidla garantujú znížené ťažisko, nové štvorprvkové zavesenie zadných kolies, ako aj vylepšený ESP®. Elektromechanické riadenie má elektromotor posilňovača uložený priamo na prevodovke riadenia. Variabilný prevodový pomer riadenia pritom výrazne posilňuje manévrovanie a agilitu vozidla.
Trieda B disponuje sériovo radarovou výstrahou pred hroziacou kolíziou s adaptívnym asistentom brzdenia. Účinná je nielen ako obdobné systémy pre posúvanie sa v mestskej kolóne, ale i pre rýchlosti nad 30 km/h. Novinka ponúka i ďalšie asistenčné systémy z väčších modelov. Sú to: adaptívny asistent osvetlenia vozidla, asistent sledovania mŕtveho uhla a asistent udržiavania jazdného pruhu, ATTENTION ASSIST (sériovo), asistent sledovania povolenej rýchlosti (rozpoznávanie dopravných značiek), aktívny asistent parkovania, brzdová funkcia HOLD (sériovo pri prevodovke 7G-DCT), pomoc pri rozjazde do kopca, s funkciou Hill Hold, Linguatronic, kamera pre cúvanie, DISTRONIC PLUS s BAS, PRE-SAFE® (po prvýkrát v tejto triede vozidiel).
„Toľko noviniek sa naraz nevyskytlo ešte pri žiadnej výmene modelov v histórii značky Mercedes-Benz,“ zdôrazňuje člen predstavenstva Daimleru zodpovedný za vývoj v divízii Mercedes-Benz Cars Dr. Thomas Weber, pričom podotýka, že budúci užívatelia triedy B budú z tohto obrovského skoku jednoznačne profitovať.  







späť






Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.