Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPontiacPorsche
QorosRace of ChampRenault
Rolls RoyceSAABSEAT
ShellSkodaSlovakiaRing
smartSpykerSsang Yong
SubaruSuzukiTata
TatraTeslaThink
ToyotaTrabantVolkswagen
VolvoWiesman
NOVINKY
Béčko otvára novú kapitolu (05.09.2011)

Nový, tradične priestranný Mercedes-Benz triedy B (dĺžka/šírka/výška: 4 359/1 786/1 557 mm, priemer otáčania iba 11 metrov), poskytuje tvary limuzíny s takmer kolmou zadnou časťou. Znamená to nielen veľa miesta, ale zároveň aj dynamický vzhľad.
Vďaka prepracovaným aerodynamickým tvarom má vo svojej triede najnižší koeficient odporu vzduchu cW = 0,26. Interiér tejto novinky vylepšujú vysokokvalitné materiály a jemne štruktúrované povrchy, ušľachtilé detaily, precízne spracovanie a viaceré prvky, doposiaľ použité iba vo vyšších triedach vozidiel.
Benzínové motory s priamym vstrekovaním tretej generácie budú k dispozícii najskôr so zdvihovým objemom 1,6 litra: pri B 180 s výkonom 90 kW (122 k) a v prípade B 200 s výkonom 115 kW (156 k). Maximálny krútiaci moment 200, respektíve 250 Nm bude pri oboch verziách k dispozícii už od 1 250 otáčok za minútu.
Dieselové motory so systémom priameho vstrekovania Common Rail tretej generácie majú zdvihový objem znížený na 1,8 litra: pri B 180 CDI disponujú s výkonom 80 kW (109 k), maximálny krútiaci moment je 250 Nm od 1 400 ot./min. a pri B 200 CDI je výkon 100 kW (136 k) a maximálny krútiaci moment 300 Nm od 1 600 ot./min.
Nová, v triede B prvýkrát použitá dvojspojková prevodovka 7G-DCT je veľmi kompaktná a vďaka siedmim rýchlostným stupňom extrémne variabilná v prispôsobení sa otáčkam motora. Použitím elektrického čerpadla oleja podporuje prevodovka funkciu štart – stop, radí bez prerušenia ťažnej sily a spája komfort automatu s úspornosťou manuálnej prevodovky.
Rovnako kompaktná je nová 6-stupňová manuálna prevodovka, koncipovaná ako trojhriadeľová blízka k DCT. Charakterizuje ju vysoký komfort radenia, nízka sila potrebná na radenie, malé vnútorné trenie a nízka hmotnosť.
Úspory prináša i elektromechanické riadenie, ktorého posilňovač spotrebováva energiu iba vtedy, keď je použitý. K výrazne vyššej dynamike jazdy prispieva nielen znížené ťažisko, ale aj nová zadná náprava s lichobežníkovými závesmi a zdokonalenie elektronického stabilizačného programu ESP®.
Ak k uvedenému pripočítame nové asistenčné systémy vrátane sériovo inštalovaného radarového systému výstrahy pred hroziacou kolíziou a prvý raz i možnosť dodania systému PRE-SAFE®, tak nový Mercedes-Benz triedy B s predným náhonom môžeme oprávnene označiť za technologicky začiatok novej éry kompaktnej triedy tejto značky.
„Ešte nikdy v histórii Mercedesov nebolo pri zmene modelu toľko noviniek naraz“, zdôrazňuje člen predstavenstva spoločnosti Daimler Thomas Weber a ubezpečuje: „Budúci majitelia triedy B budú z tohto kvantového skoku profitovať z nízkych hodnôt spotreby a emisií CO2 v kombinácii s potešením z jazdy, dostatkom priestoru a najvyšším štandardom bezpečnosti, aký v tejto triede doteraz jestvoval.“
Svetovú premiéru bude mať Mercedes-Benz triedy B už na IAA vo Frankfurte (pre verejnosť otvorené 15. až 25. septembra 2011). Do Európy, aj na Slovensko, sa začne exportovať v novembri 2011.







späť






Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.