Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPeugeotPontiac
PorscheQorosRace of Champ
RenaultRolls RoyceSAAB
SEATShellSkoda
SlovakiaRingsmartSpyker
Ssang YongSubaruSuzuki
TataTatraTesla
ThinkToyotaTrabant
VolkswagenVolvoWiesman
NOVINKY
Nový typ crossoveru Subaru XV (22.09.2011)

Vo Frankfurte je na salóne vystavené aj Subaru XV, ktoré rozširuje modelovú paletu značky. Automobil s koncepciou Urban Adventure (mestské dobrodružstvo) sa na autosalóne vo Frankfurte predstavil v agresívnej oranžovej farbe, ktorá zvýraznila dynamický dizajn karosérie.
Nový typ crossoveru s dĺžkou 4,45 metra spája znaky SUV a mestských vozidiel, prináša však aj prvky, ktoré sú vo svete crossoverov úplnou novinkou. Na jednej strane sú tu vlastnosti typické pre SUV: pohon všetkých kolies, funkčnosť, vysoká svetlá výška a veľké kolesá, na druhej strane excelentná manévrovateľnosť a vynikajúce jazdné vlastnosti, ktoré poznáme zo športových automobilov. Sprevádza ich nízka spotreba paliva úplne nových motorov, ako je to pri mestských vozidlách. Objem kufra je 380 littrov, po sklopení sedadiel 1 270.
Medzi crossovery segmentu C prichádza novinka, ktorá má ambície splniť nároky všetkých typov zákazníkov. Na Slovensku sa začne predávať hneď v prvých týždňoch roka 2012, predajcovia Subaru už prijímajú prvé objednávky.
Elegantné tvary sú prvým z piatich základných znakov tohto modelu. Ďalším je nízka spotreba. Tretím atribútom je bezpečnosť, spĺňajúca najvyššie štandardy. Priestranná kabína s množstvom odkladacích priestorov – čo je štvrtý tromf –umožňuje pohodlné cestovanie. Dizajn interiéru sa takisto vymyká doterajšej koncepcii značky a je výrazne prispôsobený vkusu európskeho zákazníka.
Všetky Subaru XV majú vo výbave buď jednozónovú alebo dvojzónovú automatickú klimatizáciu. Základný audio systém využíva štyri reproduktory, vyššia verzia ich má šesť, pričom sú navrhnuté špeciálne pre interiér modelu XV, kam prinášajú kvalitný priestorový zvuk. Audio systém obsahuje pripojiteľnosť telefónu cez bluetooth, ako aj konektivitu pre iPod a pripojenie externých zariadení cez USB. Novinkou je pripojenie audio zariadení cez bluetooth, čím sa eliminuje nutnosť zapájania káblov, zväčša prekážajúcich v interiéri vozidla.
Navigačný systém s hlasovým ovládaním prijíma a zobrazuje aktuálne dopravné informácie, mapovým médiom je pamäťová SD karta. Mapy je možné aktualizovať cez Internet, pričom výrobca zaručuje ich aktualizáciu štyrikrát ročne.
Z hľadiska aktívnej bezpečnosti má každé Subaru XV v rámci základnej štandardnej výbavy systém kontroly dynamiky vozidla VDC (elektronický stabilizačný systém). Je tiež vybavené protiblokovacím systémom ABS, brzdovým asistentom a trakčnou kontrolou TCS. Systém VDC prešiel optimalizáciou intervenčného času, čo je zárukou vysokej bezpečnosti.
V rámci aktívnej bezpečnosti hrá svoju úlohu nielen dažďový a svetelný senzor, ale aj výhľad z vozidla. Ten je v Subaru XV na vrchole triedy, pričom sa dosiahol presunutím spätných zrkadiel na panely dverí a zoštíhlením A-stĺpikov, čím sa zredukovali slepé uhly. Aj pri konštrukcii piatych dverí  sa prihliadalo na čo najlepší výhľad smerom dozadu.
Pasívnu bezpečnosť zaručuje nielen pevný skelet karosérie, ale aj konštrukcia sedadiel. Tá vychádza z oceňovaných sedadiel väčšieho modelu Legacy, ktoré poskytujú nielen výnimočný komfort, ale aj ochranu pasažiera pri nehode. Rám a konštrukcia operadla chránia chrbticu pri náraze zozadu, prvok tvaru písmena S, spájajúci poťah s rámom sedadla, je významnou oporou tela cestujúceho a dobre absorbuje kinetickú energiu. Aktívne opierky hlavy sú samozrejmosťou.
Popri predných, bočných a záclonových airbagoch má Subaru XV vo výbave aj kolenný airbag vodiča. Všetky XV sú vybavené aj bezpečnostným úchytom brzdového pedála, ktorý významne redukuje riziko zranenia nôh pri náraze. Rozpojiteľný prvok na stĺpiku riadenia chráni hrudník vodiča tým, že pri čelnom náraze oddelí tyč riadenia od volantu.
Novinkou v portfóliu pohonných jednotiek je benzínový štvorvalec typu boxer s objemom 1,6 litra. V porovnaní s predchádzajúcim motorom s objemom 1,5 litra má výrazne lepšiu výkonovú charakteristiku v celom rozsahu otáčok, pričom je úspornejší. Agregát s objemom presne 1 600 cm3 dosahuje maximálny výkon 84 kW (114 k) pri 5 600 ot/min a maximálny krútiaci moment 150 Nm pri 4 000 ot/min. Môže byť spriahnutý buď s manuálnou päťstupňovou prevodovkou s redukčnou prídavnou prevodovkou, alebo s bezstupňovou prevodovkou Lineartronic. Jeho kombinovaná spotreba paliva predstavuje iba 6,5 l/100 km s manuálnou prevodovkou, s prevodovkou Lineartronic je táto hodnota ešte nižšia a dosahuje 6,3 l/100 km.
Druhým benzínovým motorom je nová generácia agregátu s objemom 1 995 cm3 s maximálnym výkonom 110 kW (150 k) pri 6 200 ot/min a krútiacim momentom 196 Nm pri 4 200 ot/min. Aj tento štvorvalec typu boxer s protibežnými piestami  je mimoriadne úsporný. So šesťstupňovou manuálnou prevodovkou si vypýta iba 6,9 litra na 100 km v kombinovanom cykle, s prevodovkou Lineartronic je to ešte o 0,3 litra menej. Oba motory využívajú duálne časovanie ventilov a spĺňajú emisnú normu Euro 5.
Tretím variantom je dvojlitrový turbodieselový boxer (1 998 cm3), ktorého výkon 108 kW (147 k) prenáša na kolesá šesťstupňová manuálna prevodovka. Agregát, ktorý dosahuje maximálny krútiaci moment 350 Nm v rozmedzí 1 600 až 2 400 otáčok, má kombinovanú spotrebu iba 5,6 l/100 km.
Model XV je prvým Subaru, ktoré pri benzínových motoroch využíva automatický systém Stop-Štart, šetriaci palivo pri vypnutí motora počas zastavení – napríklad v dopravnej zápche, či na semaforoch. Čas, počas ktorého bol motor vypnutý, a množstvo ušetreného paliva sa zobrazuje na informačnom displeji. Konštrukcia štartéra, odlišná od bežného, priniesla v porovnaní s inými systémami Stop-Štart extrémne krátky čas potrebný na opätovné naštartovanie motora – iba 0,2 sekundy. Štartovanie je také jemné, že ho vodič vníma ako virtuálny proces. Systém Stop-Štart je možné deaktivovať príslušným spínačom.
Všetky varianty Subaru XV disponujú symetrickým stálym pohonom všetkých kolies. Konštrukcia stredového diferenciálu sa líši v závislosti od prevodovky. V prípade manuálnych prevodoviek je použitý stredový diferenciál prepojený s viskóznou spojkou, pričom základné rozdelenie krútiaceho momentu je 50:50 medzi prednou a zadnou nápravou. Pri prevodovke Lineartronic sa používa viaclamelová spojka so základným rozdelením krútiaceho momentu 60:40. Pri zmene trakcie sa distribúcia medzi predné a zadné kolesá v oboch prípadoch mení podľa aktuálnych jazdných podmienok.
V Subaru XV je použitá nová, ľahšia a kompaktnejšia bezstupňová prevodovka Lineartronic s reťazovým prevodom. Výhoda šiestich predvolených prevodových stupňov, ktoré môže radiť páčkami pod volantom, zostala. Úpravami prešli aj manuálne prevodovky, čím sa dosiahlo lepšie pokrytie širokého spektra otáčok, tichší chod pri rýchlej jazde po diaľnici, ako aj nižšia spotreba paliva.







späť












Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.