|
|
|
|
|
|
NOVINKY |
Víkend plný zvratov korunoval titulom (26.09.2011)
Majstrom SR v pretekoch automobilov na okruhu v kategórii D4-2000 sa stal mladší z rodiny Homolovcov – Jarov syn Matej. Titul si vybojoval počas dramatického víkendu koncom septembra v Brne.
Na okruh dorazili Homolovci už vo štvrtok na obed, nakoľko Maťo chcel absolvovať voľné tréningové jazdy, ktoré boli iba v tento deň. Nastali však „bolesti hlavy“, keď sa motor nedal naštartovať. Nakoniec sa to podarilo a Maťo vyrazil do voľnej tréningovej jazdy. Čoskoro však nastal nečakaný zvrat udalostí - praskol výfuk pri hlave valcov. A tak k slovu prišla zváračka a skvelé ruky mechanika Ľuboša. Pre istotu skontrolovali a tiež zvárali aj ďalšie časti výfuku. Pri tejto činnosti však motor vychladol a už ho viac nenaštartovali.
V týchto chvíľach nastala panika, nakoľko pred poslednými dvoma pretekmi nemal Homola titul istý a teda musel za každú cenu odštartovať. Štyri hodiny celý tím hľadal chybu, mechanici skontrolovali a vymenili čo sa dalo – no nič to nepomohlo. Ráno pre istotu priviezli starý motor, s ktorým Maťo absolvoval prvé preteky sezóny na Hungaroringu. Pred časom ho vymenili s tým, že ho nechajú repasovať. Do jeho celkovej kontroly zostávalo 170 km a Homolovcov v Brne čakalo ostrých 150 km. Bolo treba riskovať. Výmena motorov si vyžiadala 4 hodiny práce, a preto nestihli kvalifikáciu. Nepríjemné bolo aj to, že bol iba jeden meraný tréning, ktorý sa započítaval pre oba preteky. Riaditeľ pretekov však uznal našu žiadosť, a tak Maťo napokon po oba dni štartoval z posledného - 14. miesta.
V sobotu ráno vymenený motor naštartoval a Maťo si po prvýkrát v tejto sezóne vyskúšal letmý štart. Nakoľko však bol až za najpomalšími vozidlami, musel ísť spočiatku veľmi opatrne.
Dôsledne dodržiaval taktické pokyny a radšej vzal rozum do hrsti. Najdôležitejšie bolo doviezť vozidlo do cieľa pred najväčším konkurentom - po celú sezónu skvele jazdiacim Andrejom Barčákom (Renault Clio); ten celú sezónu vytrvalo zbieral body. Ani to mu však nestačilo, keďže už po prvom kole bol Maťo na 6. mieste a v 7. kole sa prepracoval na 2. miesto pred Davida Palmiho (BMW E46 WTCC) a Tomáša Kusého (Lotus Exige). Dokonca začal atakovať prvé miesto, na ktorom sa usadil František Došek (Škoda Octavia). Ten však rýchlejšieho Maťa nechcel pred seba pustiť za žiadnu cenu a keďže Homola nehodlal nič riskovať, ochotne vzal druhé miesto. Keďže v cieli bol Andrej Barčák 6., titul bol doma. V tej chvíli sa mohli začať oslavy, no čakala ešte kontrola vozidla pred nedeľňajšími pretekmi a cesta domov, takže oslavy sa posúvali.
Aj v nedeľu štartoval Maťo Homola z posledného miesta. Tento krát to však bolo oveľa ľahšie, nakoľko už mal zisk titulu istý. Taktické pokyny neboli žiadne, mohol si režírovať pekné preteky. Po prvom kole bol na 4. mieste a v 3. kole sa dral na tretie. Tu však zažil dramatický okamih, nakoľko tlačil pred sebou Davida Palmiho a spoločne dostihli druhého Františka Došeka. Palmi začal predbiehať Došeka a Maťo sa zavesil za Palmiho na kufor jeho auta. Došek to však zavrel, pričom nasledoval kontakt s Homolovou Alfou. Našťastie, už o päť zákrut sa Maťo prepracoval pred neho, aj pred Davida Palmiho a začal atakovať na 1. mieste jazdiaceho Tomáša Kusého. V piatom kole sa definitívne usadil na 1. priečke a s náskokom vyše 15 sekúnd vyhral. Bolo to zaslúžené víťazstvo z poslednej pozície a potvrdenie, že majstrovský titul v kategórii D4 do dvoch litrov je v správnych rukách.
Po pretekoch v Brne Maťo Homola povedal: „Som nesmierne šťastný, že hneď úvodná kompletná sezóna v sedačke cestovného automobilu bola taká úspešná. Ešte pred rokom, keď som jazdil motokáry, sa mi o takomto niečom ani nesnívalo. Som veľmi šťastný, je to výsledok celého tímu, zásluha sponzorov, rodiny. Chcem poďakovať mechanikom: Ľubošovi, Dušanovi a Rišovi, že tvrdo pracovali na tomto úspechu. Chcem sa poďakovať za dôveru reklamným partnerom, ktorí do tohto projektu išli s nami. Ešte raz všetkým ďakujem.“
| |
|
späť
|
|
|
|
Copyright © 2009 Autoshow.sk |
Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o. |