Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPontiacPorsche
QorosRace of ChampRenault
Rolls RoyceSAABSEAT
ShellSkodaSlovakiaRing
smartSpykerSsang Yong
SubaruSuzukiTata
TatraTeslaThink
ToyotaTrabantVolkswagen
VolvoWiesman
NOVINKY
Nadovšetko šťastný muž Miro Konôpka (18.10.2011)

Sezóna 2011 v podaní slovenského pretekárskeho tímu ARC Bratislava sa nedá nazvať inak ako skvelá. Pretekári Miro Konôpka, Maťo Konôpka a Teo Myszkowski vyhrali spolu 15 titulov majstrov Slovenska, Poľska, Maďarska, Česka aj FIA Zóny Strednej Európy.
Šťastný koniec, hoci za neuveriteľne dramatických podmienok, mali najmä víkendové preteky na brnianskom Masarykovom okruhu – Invicta Epilog 2011. Miro Konôpka spolu s Poliakom Teom Myszkowskim v Porsche 997 GT3 RSR museli skončiť aspoň na 2. mieste, aby získali český vytrvalostný titul. Ich najväčší súperi z tímu MenX, Michael Vorba a Jirko Malchárek to mali na štarte o to ľahšie, že im chrbát kryli 3 ďalšie Ferrari 430GT. Tím MenX sa po štarte z 5.miesta hneď v 1.kole poľahky dostal na čelo pretekov, pričom Miro Konôpka sa musel ťažko prebíjať dopredu.
V polovici hodnotenej dvojhodinovky striedal Konôpku na 3.mieste Myszkowski, ktorý bojoval ako lev. V tom čase jazdil na 1.mieste bezpečne s náskokom Vorba, na 2. bol hosťujúci profi tím AF Corse s Talianmi Rugolom a Cadeiom, ktorých dopĺňal skúsený český jazdec Marcel Kusín. Ak by vyhral MenX a tím ARC Bratislava by klasifikovali na 3.mieste, český titul by patril tímu MenX. Teo Myszkowski však išiel najlepšiu jazdu tejto sezóny a v poslednom kole dokázal predbehnúť už trošku unaveného Kusína. V cieli ich delilo len 1,6 sekundy.
Aj keď poriadne uťahaný, Miro Konôpka (na snímke Petra Frýbu za volantom Porsche) teda môže oslavovať aj majstrovský titul u našich západných susedov: „Som už trošku unavený, lebo v tomto roku som štartoval na 38 pretekoch vrátane 24-hodinoviek, ale zároveň som aj veľmi šťastný. Táto sezóna vyšla mne i celému ARC Bratislava nad očakávanie. Vyhrali sme FIA Zónu Strednej Európy, ako aj slovenský, poľský, český a maďarský titul. Za to vďačíme hlavne spoľahlivosti našich áut, ktoré neboli vždy najrýchlejšie, ale pre poruchu som v tomto roku musel odstúpiť len dvakrát, preto veľké uznanie patrí tiež mojim mechanikom a celému tímu. Špeciálne musím poďakovať aj môjmu tohtoročnému partnerovi, Poliakovi Teovi Myszkowskemu, ktorý predvádzal výborné výkony a potvrdil, že majstri z motoriek sú väčšinou výborní aj v autách... Potešil ma takisto syn Maťo, ktorý jazdecky dozrieva a získal maďarský i slovenský národný titul  triede do 3 500 cm3, keď boj o poľský šampionát prehral až v posledných pretekoch o jeden bod. (Na prostrednej snímke bojuje na trati s Audi.)
Mám svoje roky, motoristický šport je pre mňa len hobby a nie povolanie, a preto si uvedomujem, že toho roku pri nás stála aj športová šťastena. Neviem, či sa takáto sezóna ešte bude niekedy opakovať, ale urobíme všetko pre to, aby sme boli aj o rok úspešní.“
Hektický september a október bol teda pre ARC Bratislava v znamení vavrínov. V polovici septembra v Poznani rozhodol Miro Konôpka o svojom titule poľského majstra v šprintoch a spolu s Teo Myszkowskim aj vo vytrvalostných pretekoch. O týždeň neskôr v Brne potvrdil Konôpka slovenský titul v šprinte a s Myszkowskim aj vo vytrvalosti a zároveň na tomto podujatí obhájil tituly vo FIA CEZ Trophy.
Posledný víkend 15. - 16. októbra bol dosť náročný -- v sobotu ráno Miro Konôpka vyhral posledné preteky maďarského šampionátu na Salzburgringu a získal aj maďarský titul. Následne sa presunul do Brna na posledné vytrvalostné preteky českého šampionátu. Matej Konôpka v triede do 3 500 cm3 potvrdil titul maďarského majstra v tejto triede.
S Mirom Konôpkom sme sa stretli aj osobne, aby sme sa ho spýtali na záver sezóny i plány v roku 2012.
„Tohto roku bolo pre mňa najťažšie získať prvenstvo v Česku a tento titul si aj najviac cením. Tým viac, že z pretekov na okruhu pri Salzburgu, kde boli v sobotu majstrovstvá Maďarska, sme sa museli rýchlo presunúť na nedeľňajšie majstrovstvá Česka. Súperi sa na nás výborne pripravili, nasadili až štyri Ferrari a keby sme skončili tretí, ušiel by nám titul o pol bodu. No zvládli sme všetko na sto percent a môj partner v Porsche Teo Myszkowski podal životný výkon, keď sa v poslednom kole dostal pred Ferrari na druhé miesto. Radi by sme v roku 2012 zorganizovali spoločný šampionát štátov V4, v ktorom by každý z pretekárov bojoval o titul šampióna svojej krajiny. Takže už by som sa nemohol stať majstrom v niekoľkých štátoch. Kvalite pretekov by to však určite prospelo. Po ôsmich sezónach potrebujeme aj nové auto, no s Porsche sa veľmi ťažko rokuje. Možno by sme mohli zmeniť značku (Audi, Mercedes-Benz), lenže najradšej by sme zostali pri Porsche. Tak uvidíme...“
Záverom tejto úspešnej sezóny bude odovzdávanie cien okruhovým majstrom Slovenska na Slovakiaringu v rámci 6-hodinovky už počas tohto víkendu 21. - 22.októbra 2011. V januári vyštartuje Miro Konôpka spolu s troma poľskými pilotmi na 24-hodinovke v Dubaji, v marci by chcel bojovať na Floride (Sebring), potom v 24 h na známej trati v Spa, následne na legendárnom okruhu Nurburgring a keby sa podarilo, aj na slávnych pretekoch v Le Mans.
Ján Žgravčák







späť











Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.