Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPontiacPorsche
QorosRace of ChampRenault
Rolls RoyceSAABSEAT
ShellSkodaSlovakiaRing
smartSpykerSsang Yong
SubaruSuzukiTata
TatraTeslaThink
ToyotaTrabantVolkswagen
VolvoWiesman
NOVINKY
V závere sezóny bol Rosina ôsmy a trinásty (14.11.2011)

Štefan Rosina vstúpil do finále tohto ročníka Porsche Mobil1 Supercup 2011 podľa očakávania. Na Veľkej cene Abú Dhabí, na supermodernom okruhu F1 YAS Marina Circuit, sa umiestnil vo voľnom tréningu na druhom mieste, no v nasledujúcej kvalifikácii na 8. mieste. A rovnakú pozíciu zaujal i po prvých pretekoch.
Už pred štartom na novom, supermodernom okruhu,  dlhom 5,554 km, takýto výsledok v podstate očakával. Mimoriadne dobre zajazdil hneď vo voľnom tréningu, kde ho pokoril iba René Rast – vedúci jazdec tohtoročnej klasifikácie. Iba títo dvaja piloti sa dostali pod 2:13,00 min. a delilo ich len 8 stotín sekundy. Kvalifikácia však bola oveľa tvrdšia – veď o dobrú pozíciu na štarte bojovalo ešte stále päť jazdcov, ktorí majú teoretickú šancu na zisk tohtoročného šampióna.
Štefanov tímový kolega Poliak Kuba Giermaziak skončil vo voľnom tréningu až desiaty s takmer 1,5 sekundovou stratou na Štefana a to ho znervóznilo natoľko, že ani v ostrej kvalifikácii si toto umiestnenie nepolepšil, čo mu stíhaciu jazdu za titulom mohlo veľmi skomplikovať.
„Výsledok okolo ôsmeho miesta som očakával,“ vyjadril sa Rosina po kvalifikácii, „aj keď som s ním z pohľadu minuloročných výsledkov nebol veľmi spokojný. No tento rok obsadzujem v kvalifikáciách takéto pozície, tak sa to dalo očakávať. Bude to veľká bitka, traja silní jazdci predo mnou i traja za mnou sú moji priami súperi, odstupy v tabuľke sú minimálne. Mojou úlohou  bude získať body pre tím a môžem si polepšiť aj v celkovom hodnotení.“
V Abu Dhabí sa jazdilo v sobotu a ešte aj v nedeľu – celkovo o dve kolekcie bodov. Kvalifikácia do prvých pretekov sa počítala podľa najlepšieho času v piatok a poradie v nedeľňajších pretekoch určil druhý najlepší dosiahnutý čas, takže veľké rozdiely na štartovom rošte sa nedali očakávať.
Rosina teda v sobotu odštartoval zo štvrtého radu, po boku Seana Edwardsa, jedného z kandidátov na titul. Tímový kolega Kuba Giermaziak sa rovnako z desiatej pozície neprebojoval ďalej a vyhasli aj jeho teoretické nádeje na zisk titulu šampióna v tejto sezóne. Kandidátov bolo teoreticky pred pretekmi v podstate až päť, no René Rast druhým miestom za Kevinom Estrém ukončil všetky diskusie a už v sobotu potvrdil zisk titulu.
V nedeľu odštartoval Štefan Rosina z rovnakého miesta na štartovom rošte ako v sobotu a pozíciu si udržal aj pred tímovým kolegom Giermaziakom. Po kolízii Nicka Tandyho s René Rastom, keď sa Tandy nedokázal zmieriť s tým, že ho Rast efektne predbehol na čele pretekov už v prvom kole a musel odstúpiť jazdil nový šampión suverénne na prvej pozícii až do cieľa.
Rosina sa perfektným predbiehacím manévrom prepracoval cez Siedlera a Edwardsa až na šieste miesto, no potom na neho zbytočne zaútočil Giermaziak, ktorý ho vytlačil do výbehovej zóny. Cez tú Štefan prešiel krížom, aby sa vyhol kolízii, čím vraj – podľa rozhodnutia stewardov – získal výhodu odstupu. Jury to ohodnotila povinným prejazdom popri boxoch a z pohľadu Štefana bolo po pretekoch. Po návrate na trať síce peknou jazdou predbehol dvoch súperov, ale napokon skončil namiesto šiesteho na 13. mieste a získal len 5 bodov, posledných v sezóne.
„Dnešné preteky boli zaujímavé – myslím si, že sme na záver sezóny predviedli pekné súboje. Gratulujem tímovému kolegovi k  cennému tretiemu miestu v celkovej klasifikácii a tímu ďakujem za celú sezónu i za šancu, ktorú som v tíme dostal. Aj táto sezóna bola pre mňa veľkým zážitkom a som vďačný všetkým, ktorí sa na tom podieľali, že mi umožnili byť súčasťou seriálu. Verím, že umiestnenie v desiatke najlepších je aj pre nich zadosťučinením,“ dodáva na záver posledných pretekov, ale aj celej sezóny Štefan Rosina.
Rovnako ako v roku 2010 aj v tejto sezóne Štefan Rosina potvrdil svoju pozíciu v najlepšej desiatke z takmer dvadsiatky klasifikovaných jazdcov. Deviata pozícia celkovo je iba jediné miesto za minuloročnou ôsmou priečkou. Nepodarilo sa siahnuť na celkové umiestnenie z roku 2009, keď skončil tretí, ale každá pozícia v prvej desiatke je pri súčasnej konkurencii a atraktivite tohto najprestížnejšieho pohárového seriálu v motoristickom športe cenená veľmi vysoko. Púchovčanovi Rosinovi treba jednoznačne vyjadriť vďaku za perfektnú reprezentáciu slovenského motoristického športu.
Šťastný majster sveta René Rast s pohárom v ruke poďakoval svojmu tímu za vynikajúcu spoluprácu počas celej sezóny. Na druhom mieste za ním skončil celkovo Norbert Siedler a tretí bol objav sezóny 2011 Poliak Kuba Giermaziak.
Ing. Dušan Koblišek







späť











Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.