Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPontiacPorsche
QorosRace of ChampRenault
Rolls RoyceSAABSEAT
ShellSkodaSlovakiaRing
smartSpykerSsang Yong
SubaruSuzukiTata
TatraTeslaThink
ToyotaTrabantVolkswagen
VolvoWiesman
NOVINKY
Spojka zmarila tímu Mira Konôpku plány (15.01.2012)

Dubajský autodróm bol po siedmy raz dejiskom vytrvalostnej automobilovej 24-hodinovky. A ani tento rok nechýbal na štarte majster Slovenska vo vytrvalostných pretekoch z ostatných dvoch sezón Miro Konôpka a jeho tím ARC Bratislava. V konkurencii 72 tímov obsadilo po tréningoch slovenské Porsche 997 GT3 RSR celkové 29. miesto.
Posádka v zložení Miro Konôpka (SK), Teo Myszkowski, Andrzej Lewandowski (obaja PL) a Marco Schelp (D) sa počas tréningov a kvalifikačných jázd venovala najmä nastaveniu auta a zvykali si na 5,39 km dlhý okruh. V nočnom tréningu však odjazdili len 12 kôl a museli odstaviť auto v boxe s nefunkčnou spojkou. Podľa slov Mira Konôpku ale nešlo o nič vážne:
„Pred takýmito dlhými a náročnými pretekmi jazdievame tréningy a kvalifikácie s použitými, zabehanými súčiastkami. Až potom, teda pred samotnými pretekmi vymeníme napríklad spojku, ramená zavesenia a podobne. Vždy je lepšie, keď sa to pokazí v tréningu, ako by sme na to mali doplatiť v pretekoch. Teraz sme museli vymeniť aj chladiče, pretože v Dubaji je ešte o čosi teplejšie, než sme očakávali, takže sa nám trošku prehrieval motor.“
Konôpka si pri tréningu pochvaľoval najmä skvelú atmosféru na okruhu: „Vytvoril sa tu taký česko-slovenský kútik. Veľa času v našich boxoch trávia Štefan Rosina, bývalý jazdec F1 Čech Tomáš Enge, či Jan Šťovíček. Zastavili sa u nás tiež jazdci, ktorí s nami štartovali v minulých rokoch – Sean Edwards a Mauro Casadei.“
Doteraz najlepším výsledkom Mira Konôpku na pretekoch 24 h v Dubaji bolo 3. miesto v celkovom poradí v roku 2006. O to väčšiu motiváciu pociťoval pred štartom teraz. Žiaľ, človek mieni, no technika všetko zmenila. Po 14 hodinách a 362 kolách zastavila Porsche 997 GT3 RSR práve pokazená spojka, ktorá robila starosti už počas tréningu. Po štarte z 29. miesta sa štvorica Miro Konôpka, Teo Myszkowski, Andrzej Lewandowski a Marco Schelp posunula do prvej dvadsiatky. Potom však Andrzej Lewandowski ohlásil do boxov, že v prevodovke prestal fungovať tretí rýchlostný stupeň. Pri radení teda bolo potrebné používať spojku. Napriek tomu, že ju pred pretekmi mechanici vymenili za novú, vypovedala poslušnosť 10 hodín pred koncom pretekov.
Nečudo, že Miro Konôpka bol z takého priebehu sklamaný: „Patrí to k tomuto športu, nepomôžeme si. V príprave na tieto preteky sme odviedli maximum, no do vnútra každej súčiastky nemôžeme vidieť. Síce nám to pokazilo náladu, ale ideme ďalej. Hneď na druhý deň nás čaká testovanie, ktoré nám určite pomôže pred náročnou sezónou. Už čoskoro predstavíme verejnosti naše plány a môžem prezradiť, že slovenský fanúšik sa má na čo tešiť.“
V Dubaji tak do cieľa neprišiel po rokoch ani jeden Slovák. Pre problémy s prevodovkou totiž odstúpil aj Štefan Rosina, štartujúci v poľskom tíme Försch.
V celkovom poradí dominovali v cieli Mercedesy SLS AMG GT3. Vyhrala posádka Khaled al Qubaisi, Thomas Jäger, Jeroen Bleekemolen a Sean Edwards, ktorého poznáme aj s účinkovania v sériách FIA GT a LMS vo farbách ARC Bratislava. Za 24 hodín absolvovali 628 kôl, čo je nový rekord týchto pretekov.
Slovenský pretekársky tím ARC Bratislava si vzápätí predĺžil pobyt v Spojených arabských emirátoch návštevou okruhu Yas Marina v Abú Dhabí. Hlavné mesto Sae sa nachádza asi 120 km od Dubaja,  odkiaľ sa po 24-hodinovke celý tím presunul v pondelok.
Jazdec a majiteľ tímu Miro Konôpka prijal ponuku otestovať so svojim Porsche tamojší  najmodernejší okruh seriálu F1. Jazdu na tejto kvalitnej trati si pochvaľoval: „ Je to veľmi zaujímavý okruh, aj keď má príliš veľa pomalých zákrut a málo miest na predbiehanie, takže čo sa týka vytrvalostných pretekov, dubajský Autodrome sa mi páči viac. No určite som rád, že som si mohol vyskúšať aj okruh v Abú Dhabí.“
Okrem Mira sa po okruhu odviezli aj ďalší dvaja jazdci slovenského tímu Andrej Studenič a Miro Horňák. Andrej Studenič pochválil okruh ako celok: „Páči sa mi zázemie okruhu. Je na vysokej úrovni, no trať ma príliš nenadchla, pretože je príliš pomalá.“ Miro Horňák neskrýval nadšenie: „Som úplne nadšený a som vďačný Mirovi Konôpkovi, že som sa tu mohol previezť. Pači sa mi zázemie okruhu, je to tu krásne vybudované.“
Testovanie sa uskutočnilo podvečer, Slováci si teda vyskúšali jazdu nielen pri dennom svetle, no zajazdili si aj pri večernom osvetlení, pri ktorom sa tu jazdí aj počas Veľkej ceny Formuly 1.








späť









Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.