Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPontiacPorsche
QorosRace of ChampRenault
Rolls RoyceSAABSEAT
ShellSkodaSlovakiaRing
smartSpykerSsang Yong
SubaruSuzukiTata
TatraTeslaThink
ToyotaTrabantVolkswagen
VolvoWiesman
NOVINKY
Nižšie riziko zranenia na zadných sedadlách (05.08.2012)

Beltbag, výrazný prvok experimentálneho bezpečnostného vozidla ESF 2009, sa už čoskoro dostane do sériovej výroby v jednom z modelov Mercedes-Benz vyššej triedy. Nafukovateľný popruh dokáže znížiť riziko poranenia cestujúcich na zadných sedadlách pri čelnom náraze tak, že zníži zaťaženie hrudného koša.
Ak nárazové snímače rozpoznajú ťažký čelný náraz, riadiaca jednotka airbagov spustí rozloženie a nafúknutie beltbagu. Viacvrstvový bezpečnostný pás vybavený vypárateľnými švami sa potom plynovým generátorom nafúkne na takmer trojnásobnú šírku. Vďaka väčšej ploche sa lepšie rozloží sila pôsobiaca na cestujúcich. A tým sa zníži riziko zranenia.
Beltbag sa  dá používať ako klasický bezpečnostný pás. Vyhotovenie sa však líši od štandardného pásu a pri testovaní dostáva od odborníkov najlepšie hodnotenia za veľmi veľké pohodlie pri zapnutom páse a mimoriadne mäkké okraje.
„S beltbagom pokračuje značka Mercedes-Benz v bezpečnostnej ofenzíve v zadnej časti vozidla,“ zdôrazňuje Dr. Ing. Rodolfo Schöneburg, riaditeľ pre pasívnu bezpečnosť a funkcie vozidiel divízie Mercedes-Benz Cars. „Vysoká úroveň bezpečnosti značky Mercedes-Benz koniec koncov neplatí len pre všetky konštrukčné rady, ale aj pre všetky miesta pre cestujúcich.“
Rovnako ako značkou Mercedes-Benz nedávno predstavený aktívny zámok bezpečnostného pásu, takisto určený pre modely vyššej triedy, aj beltbag bol vyvinutý so zvláštnym zreteľom na nové trhy. Obsadenie zadných sedadiel je na týchto trhoch až 30 percent a teda výrazne vyššie ako v Európe. Mercedes-Benz s beltbagom naďalej rozvíja bezpečnostné systémy pre cestujúcich na zadných sedadlách – na rozdiel od mnohých iných výrobcov už teraz disponujú pásy v druhom rade predpínačmi a obmedzovačmi sily utiahnutia. Pre cestujúcich v prednej časti sa použitie beltbagu nepredpokladá, pretože vpredu už je airbag ako doplnkový záchytný systém.
Keďže meracia technika testovacích figurín nedokáže znázorniť výhody, ako je nižšie zaťaženie cestujúcich vďaka širšiemu pásu, odborníci značky Mercedes-Benz na bezpečnosť intenzívne pracovali s virtuálnymi modelmi ľudí, pretože tieto počítačové modely dokážu poskytnúť detailné výpovede o biomechanickom zaťažení pri nehode.







späť






Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.