Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPeugeotPontiac
PorscheQorosRace of Champ
RenaultRolls RoyceSAAB
SEATShellSkoda
SlovakiaRingsmartSpyker
Ssang YongSubaruSuzuki
TataTatraTesla
ThinkToyotaTrabant
VolkswagenVolvoWiesman
NOVINKY
Novú Hondu CR-V predchádza dobrá povesť (24.10.2012)

Súčasťou uvedenia novej generácie SUV Honda CR-V bola aj miniprezentácia troch motocyklov tejto japonskej značky na nádvorí úžasného Chateau Apponyi v Oponiciach. Nádherne rekonštruovaný kaštieľ sa nachádza na hlavnej trase medzi Nitrou a Topoľčanmi. Kráľom v jednej stope je istotne GoldWing, ktorý si niektorí najodvážnejší novinári aj vyskúšali. Potom však všetci venovali maximálnu pozornosť novej generácii céervečka, kvôli ktorému sme sa stretli v spomínanom areáli.
Japonci predstavili športovo úžitkový automobil Honda CR-V prvýkrát v roku 1995 na autosalóne v Tokiu a krátko na to si tento SUV získal obrovské sympatie verejnosti. Na Slovensku sa stala Honda CR-V v tom čase najpredávanejším SUV. V súčasnosti ju predávajú v 160 krajinách po celom svete a aj nastupujúca štvrtá generácia má tie najvyššie ambície. Nie je to nadsadená predstava, lebo už teraz je o nový model veľký záujem. Dodajme, že špeciálne vyvinutá európska verzia sa vyrába v Európe (v britskom Swindone) od roku 2000.
Hondu CR-V primárne navrhli pre jazdu po cestách, mala však od začiatku vzhľad SUV a nestratíte sa s ňou ani v ľahšom teréne. Druhá generácia nastúpila v roku 2001 a tretia v roku 2007 už mala piate dvere, ktoré sa otvárali nahor. Dovedna dosiaľ predali po celom svete v rôznych vyhotoveniach vyše 5 miliónov kusov Hondy CR-V.
Nastupujúca generácia má vylepšenú aerodynamiku a výraznejšiu prednú časť. Spodná časť predného nárazníka je navrhnutá s veľkorysým nájazdovým uhlom, aby sa toto auto dokázalo bez problémov pohybovať aj v teréne. Typické zvislé zadné brzdové svetlá, ktoré boli charakteristickým prvkom všetkých generácií modelu CR-V, zostali zachované, u štvrtej generácie sa však vyznačujú výraznejším trojrozmerným charakterom. Dynamické vlastnosti a schopnosti Hondy CR-V zdôrazňujú taktiež výrazné lemy blatníkov.
Čelné sklo bolo posunuté o 60 mm vpred, vzhľadom k celkovej dĺžke auta (merané ku spodnej hrane skla). Preto je motorový priestor menší. Zlepšil sa teda výhľad z vozidla a uľahčilo sa manévrovanie s autom.
Vďaka možnosti sklopenia zadných sedadiel do roviny s podlahou sa kapacita batožinového priestoru Hondy CR-V zväčšila o 147 litrov, na 1 648 litrov. Sklápanie zadných sedadiel tiahlami od 5. dverí je veľmi praktické a efektné. Pokiaľ je vozidlo vybavené dojazdovým rezervným kolesom, zvyšuje sa jeho objem na 1 669 litrov (so sklopenými sedadlami) alebo na 589 litrov, ak sú zadné sedadlá na svojom mieste. Dĺžka batožinového priestoru sa predĺžila o 140 mm, na 1 570 mm, zatiaľ čo výška nakladacej hrany sa znížila o 2,5 cm na 66 cm, takže nakladanie ťažkých alebo zložito tvarovaných predmetov je teraz jednoduchšie. Do batožinového priestoru Hondy CR-V sa teraz zmestia dva horské bicykle alebo štyri sady golfových palíc.
Takehiro Ishibashi, ktorý bol zodpovedný za návrh interiéru, hovorí: „Chcel som vytvoriť pocit, ktorý máte, keď stojíte na vrcholku hory a dívate sa dolu do údolia, keď sledujete panorámu krajiny. Je to pocit slobody, priestrannosti a nadčasovosti.“
S pomocou vylepšenej aerodynamiky a sofistikovanej elektroniky sa podarilo dosiahnuť významné zníženie spotreby paliva a emisií škodlivín. Zákazníci sa môžu rozhodnúť pred 2-litrový benzínový motor i-VTEC, alebo 2,2-litrový dieselový motor i-DTEC. Oba agregáty sú inovovanými verziami motorov známych z tretej generácie modelu CR-V, oba však prešli množstvom úprav, zameraných predovšetkým na znižovanie emisií CO2.
Výkon a krútiaci moment dieselového motora i-DTEC zostali nezmenené (110 kW / 150 koní a 350 Nm), emisie CO2 však poklesli zo 171 g/km na 149 g/km (o 12 %) u verzie s manuálnou prevodovkou a zo 195 g/km na 174 g/km u modelov vybavených päťstupňovou automatickou prevodovkou. Výkon 2-litrového benzínového motora i-VTEC vzrástol zo 110 kW (150 k) na 144 kW (155 k). Aj napriek tomuto nárastu výkonu sa podarilo znížiť emisie CO2 zo 192 g/km na 173 g/km u verzie s manuálnou prevodovkou a zo 195 g/km na 175 g/km u verzie s automatickou prevodovkou.  
Zákazníci, ktorí si objednajú verziu s pohonom predných kolies (k dispozícii len s benzínovým motorom), získajú vozidlo s ešte nižšími emisiami - 168 g/km. Predstavením modelu CR-V s pohonom dvoch kolies reaguje značka na meniace sa podmienky na trhu. Podľa prieskumu, vykonaného v roku 2011, totiž predstavujú verzie s pohonom dvoch kolies v celoeurópskom meradle 51 % predaných kompaktných SUV s benzínovým motorom.
Na Slovensku je už Honda CR-V v predaji – s dvojlitrovým benzínovým motorom v základnom vybavení S je cena 20 990 € (predný pohon), ďalšie výbavy Comfort, Elegance, Life Style a Executive sú primerane drahšie a ceny presahujú 30 000 €.







späť









Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.