Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPontiacPorsche
QorosRace of ChampRenault
Rolls RoyceSAABSEAT
ShellSkodaSlovakiaRing
smartSpykerSsang Yong
SubaruSuzukiTata
TatraTeslaThink
ToyotaTrabantVolkswagen
VolvoWiesman
NOVINKY
TEST Suzuki Splash 1,2 GS (15.11.2012)

V mestskej premávke sa cíti ako ryba vo vode.
Čo je dobré, to netreba meniť. Zrejme touto zásadou sa riadi japonská automobilka Suzuki v prípade modelu Splash. Pri facelifte sa obmedzila len na drobné kozmetické úpravy, ktoré sa týkajú predného a zadného nárazníka. Lepšie sú parametre motora s objemom 1,2 litra.
Interiér poskytuje dostatočný komfort od počiatku výroby. Na stredovej konzole pod autorádiom je ovládanie ventilácie a v testovanom aute sme mali aj štandardne dodávanú manuálnu klimatizáciu. Otočné ovládače klimatizácie a ventilácie na stredovej konzole sú rozmiestnené prehľadne, ergonómia vyhovuje. V hornom rade sú tlačidlá na ovládanie rádia, pričom ďalšie ovládače rádia má vodič k dispozícii na trojramennom volante. Ten je, žiaľ, nastaviteľný len výškovo a v malom rozsahu, čo je prvé mínus tohto auta.
V kabíne upúta na prvý pohľad jediný, ale zato obrovský a dobre čitateľný združený kruhový prístroj. Ten ukazuje momentálnu rýchlosť a po jeho obvode sú rozmiestnené kontrolky. Na spodku sú údaje palubného počítača, ktoré sa menia po stlačení kolíka. Troška archaické riešenie, no dá sa na neho zvyknúť. V testovanom aute sekundoval združenému prístroju malý kruhový otáčkomer, nachádzajúci sa na „stračej nôžke“ na povrchu palubnej dosky. Do nočnej tmy svietia všetky prístroje ostrou červenou farbou, čo pôsobí fascinujúco. Hoci, pripúšťam, na niekoho to môže pôsobiť rušivo.
Vedľa otáčkomeru je priehradka s vekom (napríklad na mobil). Stredová konzola je zakončená pomerne krátkou radiacou pákou, s ktorou sa manipuluje veľmi pohodlne.
Obe predné sedadlá sú vyhrievané, na zadných je miesto nielen pre deti a mládež, ale vcelku bez problémov tu obsedia aj dvaja dospelí. Tí majú dostatok miesta i nad hlavami. Objem kufra je v základnom usporiadaní 202 litrov a po jednoduchom sklopení zadných sedadiel (delených v pomere 60:40) sa zväčší na 573 litrov.
Splash vonkoncom nevyvoláva dojem, že by bol len klasickou lenivou mestskou „krabicou“. Má charakteristické rozmerné svetlomety, výrazným prvkom sú taktiež veľké a vysoko umiestnené zadné svetlá.
Motor zostal osvedčený s objemom 1,2 litra. Druhou alternatívou je trojvalcový jednolitrový agregát. Silnejší z tejto dvojice sme testovali; má tichý chod, jazda je príjemne hladká, chválime tiež prekvapujúco dobré zrýchlenie a výbornú manévrovateľnosť, keďže polomer otáčania je iba 4,7 metra. Splash pevne sedí na vozovke aj pri rýchlejšom prejazde zákruty. Malú výčitku však smerujeme v tejto súvislosti k predným sedadlám, ktoré len málo podržia telo v prudšej zákrute. Okrem toho vyšší posed na šoférskom sedadle zrejme nebude vyhovovať jednotlivcom vyšších postáv.
Pod kapotou testového auta pracoval štvorvalec s objemom 1,2 litra, ktorý dosahuje výkon 69 kW (94 k) a točivý moment 118 Nm. S touto pohonnou jednotkou je spojená päťstupňová manuálna prevodovka a v tejto zostave dosahuje Splash (podľa údajov výrobcu) maximálnu rýchlosť 175 km/h, pričom zrýchľuje z 0 na 100 km/h za 12 sekúnd. Všetky údaje v porovnaní s parametrami pôvodnej verzie sú lepšie. Priemernú spotrebu uvádza výrobca 5,1 l na 100 km, my sme dosiahli 5,4 litra. Dojazd 600 kilometrov považujeme za veľmi dobrý a spoločne s priemernou spotrebou svedčí o kvalitách tohto malého MPV. Pri jazde po rovine rýchlosťou 100 km/h na piaty rýchlostný stupeň sme mali priebežnú spotrebu len 3,7 litra, hoci s vyššími otáčkami na diaľnici (pri rýchlosti 130 km/h) to už bolo 5,5 litra.
Maximálnu spokojnosť vyjadrujeme smerom k podvozku. Istotne aj vďaka kolesám v rohoch karosérie bola stabilita Splashu v ostrých zákrutách priam ukážková. Autu neprekáža ani ostrejšie zachádzanie, výborne drží zvolenú stopu a jazda s ním vonkoncom nepripomína tvrdo nastavenú motokáru. Naopak, posádke ponúka dostatočný komfort i na dlhších cestách. Šoféra poteší okrem dobre naladeného podvozku i presné riadenie a radiaca páka s krátkymi dráhami radenia rýchlostí. No ako sme už napísali – žiaľ, predné sedadlá neudržia telo vodiča a spolujazdca tak, ako by to bolo žiaduce.
V každom prípade značka Suzuki dokazuje modelom Splash, že vie vyrábať malé, dynamické autá na kvalitnej úrovni. V tomto prípade ponúka klientom za málo peňazí celkom pekné, dobre vybavené vozidlo, hoci na pohľad troška vyššie. Ani po rokoch Splash nestratil svoj pôvab, takže v súčasnej vylepšenej podobe ho môžeme jednoznačne odporúčať – najmä do mestskej premávky, či na jazdy po vidieku. Pripomeňme, že koncept budúceho malého MPV spoznala verejnosť prvýkrát na jesennom salóne v Paríži v roku 2006. O rok na to nasledoval na autosalóne vo Frankfurte už sériový model.
Ivan Václavík

Základné údaje testovaného auta
Suzuki Splash 1,2

Objem motora (cm3)    1 242
Výkon (kW/k)        69/94
Krútiaci moment (Nm)    118
Max. rýchlosť (km/h)    175
Zrýchlenie 0 – 100 km (s)    12,0
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 5,1

Cena testovanej verzie 9 490 €    
Najlacnejšia verzia 7 777 €

+ Plusy

Zaujímavý dizajn, tichý motor
Stabilný podvozok, presné riadenie
Priemerná spotreba okolo päť litrov
- Mínusy
Príliš vzpriamené sedenie za volantom
Menší batožinový priestor










späť









Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.