Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPeugeotPontiac
PorscheQorosRace of Champ
RenaultRolls RoyceSAAB
SEATShellSkoda
SlovakiaRingsmartSpyker
Ssang YongSubaruSuzuki
TataTatraTesla
ThinkToyotaTrabant
VolkswagenVolvoWiesman
NOVINKY
Insight je zrelou inšpiráciou (15.06.2009)

Honda myslí na budúcnosť hybridných automobilov.
Na mezinárodnom autosalóne v Detroite mal svetovúj premiéru úplne nový hybridný automobil Honda Insight, päťdverový hatchback s priestorom pre päť cestujúcich. Prvú generáciu pod týmto názvom predstavila japonská automobilka v roku 1999 a uvedenie druhej generácie po desiatich rokoch znamená novú éru vo vývoji hybridných technológií. Honda využíva vlastnú, efektívnejšiu verziu hybridnej technológie (z hľadiska nákladov), ktorá je známa pod skratkou IMA (Integrated Motor Assist). Vďaka tomu je toto auto dostupnejšie pre väčší počet záujemcov o hybridný automobil. Navyše je atraktívna aj spotreba – len 4,4 litra/100 km a emisie CO2  len 101 g/km.
Shigeru Takagi, prezident spoločnosti Honda Motor Europe, pri predstavení modelu Insight uviedol: „Spoločnosť Honda predáva hybridné automobily už desať rokov, avšak až teraz je naša technológia dostupná aj z hľadiska ceny. Insight kombinuje náš mnohokrát ocenený hybridný systém IMA s jednoducho použiteľnou pomocnou technológiou Eco Assist, ktorá vodičovi pomáha dosiahnuť v reálnej prevádzke čo najnižšiu spotrebu paliva. Spojením elektromotora s úsporným benzínovým motorom sa v Insighte podarilo dosiahnuť nielen nízke emisie CO2, ale takisto veľmi nízke emisie ďalších skleníkových plynov, ako je napríklad N2O.“
Päťdverová karoséria typu hatchback využíva niektoré štylistické prvky a hlavne aerodynamický profil modelu Honda FCX Clarity, ktorý na svoj pohon využíva palivové články. Medzi ďalšie prednosti Insightu patrí okrem elegantného vzhľadu tiež nízko položené ťažisko a priestranný päťmiestny interiér, čo v súčte poskytuje zákazníkom dobrú ovládateľnosť vozidla a vysokú flexibilitu.
Aby majitelia vozidla Insight mohli naplno využiť výhody, ktoré im hybridná technológia Honda ponúka, automobil je vybavený novým interaktívnym systémom na znižovanie spotreby paliva Ecological Drive Assist System (Eco Assist). Ten pomáha vodičovi dosiahnuť pri jazde čo najnižšiu spotrebu. Systém Eco Assist plní niekoľko funkcií. Keď vodič aktivuje režim ECON, je optimalizovaná činnosť motora, prevodovky s plynulo meniteľným prevodom a ďalších častí pohonnej jednotky – všetko s dôrazom na čo najnižšiu spotrebu paliva. O úspornej jazde informuje vodiča zmena farby podsvietenia ukazovateľa rýchlosti. Okrem toho prostredníctvom funkcie hodnotenia spotreby paliva, dostane vodič spätnú väzbu o ekonomickosti jazdy, ako aj súhrnné hodnotenie jazdného štýlu v dlhšom časovom intervale.
Medzi hlavné prvky bezpečnosti patrí konštrukcia karosérie, využívajúca technológiu nárazovej kompatibility Advanced Compatibility Engineering (ACE), ktorá zlepšuje ochranu posádky a pomáha zmierňovať poškodenie ostatných vozidiel. Šesť airbagov a konštrukcie prednej časti auta zmierňujú závažnosť poranenia cestujúcich, respektíve ďalších osôb v prípade stretu s chodcom.
Ďalšia štandardná výbava novej Hondy Insight zahŕňa zadné delené a sklopné sedadlá, dvojúrovňový digitálny prístrojový panel, automatickú klimatizáciu, elektrické ovládanie okien, stabilizačný systém Vehicle Stability Assist (VSA), pozdĺžne a výškovo nastaviteľný stĺpik volantu, či audiosystém s podporou MP3, prídavným audio vstupom a reguláciou hlasitosti v závislosti od rýchlosti jazdy.
Úroveň vybavenia zvyšujú taktiež tempomat, audiosystém so 6 reproduktormi, USB konektorom, radenie páčkami pod volantom a vlastný satelitný navigačný systém s hlasovým ovládaním.
Všetky automobily Insight poháňa moderný celohliníkový motor i-VTEC so zdvihovým objemom 1,3 litra a s ventilovým rozvodom SOHC. Ten je spojeným s prevodovkou s plynulo meniteľným prevodom (CVT). Konvenčnému motoru asistuje hybridný systém Integrated Motor Assist (IMA) novej generácie.
Systém IMA je tvorený elektromotorom s výkonom 14 k, sadou batériových článkov a kompaktnou inteligentnou energetickou jednotkou (IPU), ktorá regeneruje kinetickú energiu vznikajúcu pri brzdení a spomaľovaní vozidla. V prípade potreby zabezpečuje prísun energie pre akceleráciu. Vďaka umiestneniu mimoriadne kompaktnej sady batérií a jednotky IPU systému IMA pod podlahou v zadnej časti vozidla, bolo možné použiť praktické sklopné zadné sedadlá delené v pomere 60/40. Ukrátený nebol ani batožinový priestor.
Za určitých podmienok – pri nízkych a stredných otáčkach – je systém IMA schopný pracovať výhradne na elektrickú energiu. Pri spomaľovaní auta zaistí deaktiváciu chodu valcov benzínového motora a jeho vypnutie po zastavení.
Značka Honda sa radí na špičku vo vývoji čistejších a úspornejších automobilových technológií. Napríklad pôvodný model Honda Insight bol prvým komerčne vyrábaným automobilom s hybridným benzínovým a elektrickým pohonom v Európe a v USA. Teraz ohlásila spoločnosť Honda plán, v rámci ktorého hodlá zvýšiť ročný objem predaja svojich hybridných vozidiel v celosvetovom meradle nad 500 000 kusov. Po modeli Insight preto bude nasledovať automobil vychádzajúci z konceptu CR-Z a hybridná verzia modelu Jazz.
Značka Honda je takisto priekopníkom aj vo vývoji nových alternatív k fosílnym palivám. Vozidlo s nulovými emisiami Honda FCX Clarity, ktoré je poháňané palivovými článkami, je najpokrokovejším produkčným automobilom na svete.  
Spoločnosť Honda vždy považovala hybridné automobily za vhodný horizont na ceste k vývoju vozidiel, poháňaných palivovými článkami, ktorých potenciál v súčasnosti demonštruje model FCX Clarity.  Štylistickou inšpiráciou produkčnej verzie, ktorá sa dostáva do predaja v Európe, Japonsku a v Severnej Amerike, je práve Insight. Japonci ním zavŕšili dve desaťročia výskumu a vývoja v oblasti hybridných benzínových a elektrických systémov.
Predpokladá sa, že Insight pritiahne k hybridným technológiám novú generáciu zákazníkov. Vďaka starostlivej konštrukcii hlavných komponentov a optimalizácii procesu výroby sa podarilo cenu hybridného systému znížiť približne o 50 %. To znamená, že Insight je možné predávať za dobrú cenu – na Slovensku je to okolo 20 000 €. Insight vyrábajúť v závode spoločnosti Honda v japonskom meste Suzuka, kde nedávno rozšírili linky na výrobu hybridných motorov.
Ivan Václavík







späť









Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.