Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPontiacPorsche
QorosRace of ChampRenault
Rolls RoyceSAABSEAT
ShellSkodaSlovakiaRing
smartSpykerSsang Yong
SubaruSuzukiTata
TatraTeslaThink
ToyotaTrabantVolkswagen
VolvoWiesman
NOVINKY
KartCup v Holíči sa jazdil po polroku (20.12.2012)

Trinásty KartCup v sezóne 2012 zavítal do Holíča takmer po polroku. Nová hala necelých 100 km od Bratislavy hostila vytrvalostné preteky verejnosti už po štvrtýkrát. Lákadlom 13. kola KartCupu v Holíči bola zmenená, zrýchlená trať (v priemere až o 4 sekondy), keďže majitelia vypustili jedno veľmi pomalé esíčko a tiež posunuli obmedzovač motorov. Obe zmeny sľubovali kvalitnejšie preteky. Žiaľ, dobrý dojem z nich poznačila haprujúca technika.
Organizátori KartCupu si zakladajú na tom, že na každé preteky musí byť k dispozícii aspoň jedna náhradná motokára. V prípade akejkoľvek poruchy niektorej z motokár počas pretekov tak dokáže tím plynule pokračovať v jazde. Ak je porucha na motokáre menšia a rýchlo opraviteľná (zväčša odtrhnuté lanko plynu), mechanici sa ju snažia hneď opraviť, aby bola jedna motokára v rezerve aj naďalej.
V GoKarts Holíč majú k dispozícii 10 papierovo vyrovnaných motokár. Už pri tréningoch a počas kvalifikácie sa však ukázalo, že jedna z kár za ostatnými zaostáva viac, než by bolo akceptovateľné. Tento problém sa nepodarilo odstrániť a do žrebovania pri rozdeľovaní strojov medzi tímy sa preto nedostala. Počas 10-minútovej kvalifikácie sa však ukázalo, že ďalšia kára (vyžrebovaná tímom Flat Tire Association) prakticky vôbec nebrzdí. Pritom tunajšia trať si vyžaduje naozaj prudko brzdiť minimálne na dvoch miestach. Pri nasadení v pretekoch sú preto spoľahlivé brzdy užitočné prakticky všade. Takže z tohto pohľadu bol hneď na svete prvý vážny problém.
Ukázalo sa, že motokára má poškodený brzdový systém natoľko, že jeho oprava nebola realizovateľná na počkanie. Keďže tím TopSpeed.sk je zároveň organizátorom série KartCup, organizátori svoje pretekárske náradie nezištne odstúpili chalanom z Flat Tire Ass. Bolo zrejmé, že TopSpeed.sk si (už druhýkrát po sebe) v tejto hale pre technické trampoty skutočne nezapreteká...
Ukončenie kvalifikácie sprevádzal ešte aj ďalší technický problém: neschopnosť počítača vytlačiť, či zobraziť výsledky. Po štvrťhodine boja s klávesnicou teda padlo rozhodnutie spustiť kvalifikáciu ešte raz. Toto však významne nabúralo časový harmonogram pretekov.
Časomiera v GoKarts meria s presnosťou na 0,001 sekundy. Renáta Zajceva z tímu Na Hrane dokázala v 7. kole zajazdiť svoj najlepší čas 34,311 s. V predposlednom (15.) meranom kole jazdec tímu BK racing čas na tisícinu dorovnal. Poradie na prvom mieste do letmého štartu pretekov preto musel určiť druhý najlepší dosiahnutý čas. S časom 34,330 bol v porovnaní s 34,354 tím BK racing lepší než tím Na Hrane. Tretie miesto na štarte si vybojovali chalani z tímu Steps Nitra s časom 34,441. Neskorší víťazi pretekov Go Baby Go sa kvalifikovali na 4. mieste s časom 34,491 s.
Dvojhodinové preteky sa začali, ako vždy, letmým štartom za tzv. safety károu. Už po pár kolách sa na prvých troch pozíciách usadili jazdci z tímov Na Hrane, Go Baby Go a BK Racing. Tento stav pretrvával celú prvú hodinu, počas ktorej mimoriadne zdatná Renáta Zajceva nestriedala, kým ostatní už áno. Po výmene sa tím Na Hrane ocitol na 3. mieste. V druhej polovici pretekov sa však Jozef Just z tímu Na Hrane zaplietol do nezavinenej nehody, čo spôsobilo stratu pozície v prospech tímu Steps Nitra a zníženie straty KMM racing z dvoch kôl na 25 s. V tomto poradí na prvých priečkach preteky po 120 minútach skončili.
Práve výkon chalanov z BK racingu bol hlavným prekvapením pretekov a je veľkou motiváciou pre ďalšie tímy, ktoré sa jazde na motokárach pre časové i finančné dôvody nemôžu venovať viac než 1x týždenne. Horúco bolo pri bitke o 4. miesto. Chalani z tímu KMM racing nepatria k stálym účastníkom série KartCup a preto členov Na Hrane by iste hnevalo, že cenné body pre celkové hodnotenie sezóny získa „zbytočne“ tím, ktorý ich nepotrebuje. Boj o štvrté miesto mohol byť napínavý, no pár minút pred koncom sa na káre domáceho tímu KMM racing pretrhlo lanko. Aj v tomto prípade platí, že šport je do značnej miery tiež o šťastí.
Výsledné poradie tímov na XIII. KartCup 2012: 1. Go Baby Go 20 bodov, 2. BK racing 17 b., 3. STEPS Nitra 15 b., 4. Na Hrane 13 b., 5. KMM racing 12 b., 6. Flat Tire Ass. 11 b., 7. Autocross Pažický 10 b., 8. Motorko 9 b., 9. TopSpeed.sk 8 b.





späť







Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.