Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPontiacPorsche
QorosRace of ChampRenault
Rolls RoyceSAABSEAT
ShellSkodaSlovakiaRing
smartSpykerSsang Yong
SubaruSuzukiTata
TatraTeslaThink
ToyotaTrabantVolkswagen
VolvoWiesman
NOVINKY
TEST Suzuki Swift TOP 1,2 GS (02.01.2013)

Pohrávanie sa s kontrastom farieb.
Hoci Swift nemení radikálne svoj vzhľad, postupne vždy prináša niečo nové. Limitovaná edícia TOP sa vyznačuje unikátnym vzhľadom, kde cieľom bola hra kontrastov farieb. Model je v ponuke vo farebných kombináciách čierno-biela, modro-biela (tú sme testovali) a čierno-červená. Na testovanom päťdverovom modeli s bielou strechou sme si už pri jeho preberaní všimli komplexnú vybavenosť.
Tento Swift má okrem iného dotykové otváranie auta, štartovanie tlačidlom (a teda bez kľúča), či vyhrievanie predných sedadiel. Okrem toho je testovaná verzia GS vybavená dôležitými bezpečnostnými prvkami vrátane ABS + EBD (elektronická regulácia rozdelenia brzdnej sily) a ESP (elektronický stabilizačný systém). Mimochodom, spomínané bezpečnostné systémy sú vo všetkých vybaveniach tohto modelu, teda nič netreba priplácať ani v lacnejších verziách.
Mimoriadne vydanie modelu prichádza ešte s ďalšími modernými drobnosťami, akými sú napríklad automatická klimatizácia s peľovým filtrom, výškovo a pozdĺžne nastaviteľný volant, sedem airbagov, ESP s prepínateľnou kontrolu trakcie a úchytmi ISOFIX pre detskú sedačku. Moderný audiosystém má vstavaný USB port a Bluetooth handsfree. Tempomat je však výsadou výlučne vybavenia GS.
Vyhrievanie predných sedadiel sme spomenuli už v úvode tohto testu. Chválime tiež funkciu trojnásobného zablikania smeroviek po dotyku páčky. Predné stierače sú 2-rýchlostné, s nastaviteľným cyklovačom. Výborne sa nám (v daždi i pri snežení) osvedčili ostrekovače so 6 dýzami, takže očistenie predného skla bolo vždy dokonalé. Automatická klimatizácia (len pre GS) pomohla veľmi rýchlo odmraziť čelné sklo a v kabíne rýchlo vytvoriť príjemné prostredie.
Volant s malým priemerom si zaslúži veľké plus; hrubý veniec sa výborne drží, takže šoférovanie je naozaj komfortné. Aj radiaca páka 5° prevodovky dobre padne do ruky, jej dráhy sú krátke, radenie je presné. Na trojramennom volante, ktorý je nastaviteľný výškovo i pozdĺžne, sú ovládače tempomatu (vpravo), rádia (na ľavom ramene) a tlačidlá telefónu, ktoré sú v dobrom dosahu medzi ramenami volantu.
Štartuje sa tlačidlom, na vstup do auta nepotrebujete kľúč, stačí sa dotknúť malého obdĺžnika na kľučke dverí. Ak sa dvere neotvoria do 20 sekúnd po odomknutí diaľkovým ovládačom, auto sa opäť automaticky zamkne. Vyhrievané predné sedadlá sú anatomicky tvarované, dobre sa v nich sedí, ale pri vyslovene ostrej jazde šofér subtílnej postavy „poletuje“ medzi bočnými opierkami.
Pri jazde v noci sa nám páčilo červené podsvietenie tlačidiel a prístrojov, ostrá farba však nemusí vyhovovať každému. Všetky bočné okná sa otvárajú a zatvárajú elektricky. Negatívne nás prekvapilo neosvetlené tlačidlo centrálneho uzamykania dverí na lakťovej opierke pri šoférovi.
Palubný počítač, integrovaný do prístrojového panelu, poskytuje  najdôležitejšie informácie – o dojazde, najazdených kilometroch, spotrebe. Zadné sedadlá sú sklápateľné, takže relatívne skromný objem batožinového priestoru (211 litrov) – čo zostáva pre niektorých naďalej hendikepom Swiftu – môžete po sklopení zadných operadiel zväčšiť na dostatočných 528 litrov.
Optimistický predpoklad výrobcu o priemernej spotrebe sme nedokázali splniť, zrejme aj vplyvom náročných zimných podmienok. A tak sme po vyjazdení plnej nádrže paliva (dojazd 500 km) zaznamenali na displeji priemernú spotrebu 6,3 litra – prevažne v mestskej premávke. Pri ustálenej rýchlosti 100 km/h bola priebežná spotreba na rovine 5,8 litra a na diaľnici pri 130-ke 7,2.
V zákrute má Swift výborný stabilitu a rovnako ho nevyvedie z priameho smeru ani silný bočný vietor. Teda aerodynamika je takisto vynikajúca. Rovnako účinne reaguje brzdový systém; podvozok dostatočne filtruje nerovnosti na  vozovke.
V každom prípade môžeme konštatovať, že Suzuki Swift v akejkoľvek podobe je – najmä v hustej mestskej premávke – jedným z najideálnejších riešení mobility. A na svoje si istotne prídu aj športovo založení motoristi, pre ktorých je v ponuke eso v podobe Swiftu Sport s objemom motora 1,6 litra, ktorý dosahuje výkon 100 kW (136 k).
Ivan Václavík

Údaje výrobcu o testovanom aute
Suzuki Swift 1,2

Objem motora (cm3)    1 242
Výkon (kW/k)        69/94
Krútiaci moment (Nm)    118
Max. rýchlosť (km/h)    165
Zrýchlenie 0 – 100 km (s)    12,3
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 5,0

Cena testovanej verzie 11 300 €    
Najlacnejšia verzia 9 630 €

+ Plusy
Dobré vybavenie, bezpečnostné systémy
Bezkľúčové odomykanie, štartovanie tlačidlom
Minimálny vnútorný hluk, príjemný podvozok
- Mínusy
Skromný batožinový priestor
Neosvetlené tlačidlo zamykania dverí







späť









Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.