Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPontiacPorsche
QorosRace of ChampRenault
Rolls RoyceSAABSEAT
ShellSkodaSlovakiaRing
smartSpykerSsang Yong
SubaruSuzukiTata
TatraTeslaThink
ToyotaTrabantVolkswagen
VolvoWiesman
NOVINKY
Nová trieda S ašpiruje na najlepšie auto vo svete (31.05.2013)

Vďaka viacerým historickým prvenstvám, mnohým inováciám, progresívnym technológiám a precíznemu vyhotoveniu má nová trieda S značky Mercedes-Benz ambíciu opäť byť celosvetovo najlepším autom.
„Úlohou vývoja nebola bezpečnosť alebo estetika, výkon alebo hospodárnosť, komfort alebo dynamika. Našou ambíciou bolo vyniknúť v každej dimenzii: to najlepšie alebo nič. Žiadne iné auto neodráža heslo značky Mercedes-Benz lepšie ako trieda S,“ uviedol predseda predstavenstva spoločnosti Daimler a riaditeľ divízie Mercedes-Benz Cars Dr. Dieter Zetsche.
Najnovšia trieda S získala moderné, progresívne tvary i klasickú eleganciu, pričom prvý raz ju vyvinuli v podobe predĺženého sedanu s dlhým rázvorom (dĺžka/rázvor: 5 246/3 165 mm). Až následne vznikla i verzia s bežným rázvorom (dĺžka/rázvor: 5 116/3 035 mm); šírku/výšku majú obe verzie rovnakú: 1 899/1 483 mm).
Pre novú triedu S sa pasažieri sediaci vzadu stali prvoradí.  Môžu využívať viacero noviniek, ktoré sú špeciálne zamerané na komfort a bezpečnosť. Či už je to automaticky sa posúvajúci zámok bezpečnostného pásu, bezpečnostný pás s airbagom alebo lôžkové sedadlo.
Trieda S je pri množstve elektronických asistentov tiež najbezpečnejším autom na svete. Je to prvé vozidlo, ktoré stereo kamerou okrem iného sleduje aj povrch vozovky v smere jazdy prostredníctvom systému Road Surface Scan a nastavenie vzduchového pruženia prispôsobuje systém Magic Body Control prípadným nerovnostiam.
Vďaka novej stereokamere a viacstupňovým radarovým snímačom vidí šofér za volantom triedy S svoje okolie v okruhu 360 stupňov a lepšie rozpozná potenciálne nebezpečenstvo v cestnej premávke.
Ako prvé vozidlo na svete si nová trieda S sériovo vystačí bez akýchkoľvek žiaroviek v interiéri alebo exteriéri. Využíva iba technológiu svetelných diód, ktorých má takmer pol tisíca. Ďalšou svetovou premiérou sú brzdové svetlá, ktorých intenzita sa v noci alebo pri státí na červenú zníži, čo je ohľaduplné voči vodičom jazdiacim za vozidlom.  
Aké sú prvé verzie modelu S v ponuke? Šesťvalcový S 400 HYBRID, osemvalcový S 500 a šesťvalcový S 350 BlueTEC sú vo svojich triedach na čele v hospodárnosti. Modely S 400 HYBRID a S 350 BlueTEC spĺňajú aj triedu efektívnosti A. Ďalší z nich, ktorý je na čele ponuky, štvorvalcový S 300 BlueTEC HYBRID, dosahuje rekordnú hodnotu odporu vzduchu cw 0,23 a má priemernú spotrebu iba 4,4 litra na 100 km, pričom je zaradený dokonca až do triedy A+. Všetky štyri, ako prvé dodávané modely S, spĺňajú normu Euro VI.
Komfort vodiča najnovšej triedy S zvyšuje aj nová koncepcia indikácií a obsluhy. Informačná centrála zahŕňa dva farebné displeje s vysokým rozlíšením vo formáte 8:3 a s uhlopriečkou 30,7 cm (12,3 palcov). Ľavý poskytuje informácie, pravý je na pohodlné ovládanie informačných, zábavných a komfortných funkcií.
Ako svetové novinky prináša vozidlo tejto triedy i sedadlá s masážnou funkciou Energizing (podľa princípu masáže lávovými kameňmi) a aktívnym ventilovaním reverzibilnými (meniacimi smer prúdenia vzduchu) ventilátormi. Voliteľnou novinkou výbavy sú i vyhrievané lakťové opierky vo dverách a v strede, a to vpredu i vzadu. Nechýba vyhrievaný volant a zvlášť rýchlo reagujúci systém vyhrievania Plus, individuálne nastaviteľný pre jednotlivé sedadlá.
Medzi voliteľnými ponukami je tiež ďalšia svetová novinka – aktívna aromatizácia. Dá sa nielen zapnúť, ale aj vypnúť (pričom vôňa čoskoro prestane pôsobiť) alebo nastaviť jej intenzita.
Na funkčnosť a komfort interiéru novej triedy S nadväzuje elegantný dizajn. V zladenej koncepcii materiálov a farieb sa využíva i drevo. Rovnako ako prvky mimoriadnej kvality: metalizované povrchy spínačov s perleťovým lakom v odtieňoch podľa farby interiéru. V novej triede S debutuje taktiež úplne nová generácia multimédií s intuitívnou obsluhou, vizualizáciou a animáciou funkcií. Novinkou je možnosť nechať si prečítať textové správy (SMS) alebo e-maily.
Trieda S je zároveň prvým sedanom, ktorý má basové reproduktory na ozvučenie systému namontované na priečnu stenu medzi motorom a kabínou vozidla. Využíva priestor medzi priečnym a pozdĺžnym nosníkom s objemom skoro 40 litrov ako rezonančný priestor.
Komfort a bezpečnosť triedy S podporujú aj nové asistenčné systémy: Distronic Plus s asistentom riadenia a asistentom na jazdu s častým zastavovaním a rozbiehaním pomáha vodičovi pri udržiavaní vozidla v jazdnom pruhu a zvláda čiastočne sledovanie vozidiel v zápche. Asistent brzdenia BAS Plus s asistentom prejazdu križovatkou dokáže vďaka stereokamere v prípade prerušovaného vodorovného značenia rozpoznať obsadený vedľajší pruh, najmä protiidúcimi vozidlami, a zabrániť neúmyselnému opusteniu jazdného pruhu brzdením na jednej strane vozidla.
Aktívny asistent udržiavania v jazdnom pruhu dokáže rozpoznať protiidúce vozidlá a obsadený susedný jazdný pruh a zabrániť neúmyselnému opusteniu jazdného pruhu brzdením na jednej strane vozidla.
Adaptívny asistent diaľkového svetla Plus umožňuje ponechať aktívne neoslepujúce trvalé diaľkové svetlo vďaka odcloneniu ostatných vozidiel v kuželi diaľkového svetla.
Asistent nočného videnia Plus bol ešte viac vylepšený a rozšírený o termokameru. V prípade nebezpečenstva spôsobeného chodcami alebo zvieratami v neosvetlenom pásme pred vozidlom môže varovať pomocou automatického prepnutia z tachometra na jasnú obrazovku nočného videnia a označenia zdroja nebezpečenstva. A funkcia nasvietenia môže zablikať na rozpoznaných chodcov. Týmto sa pozornosť vodiča upriami na zdroj nebezpečenstva a systém zároveň upozorní aj osobu na kraji vozovky.
Attention Assist môže v rozšírenom rozsahu rýchlosti varovať pred nepozornosťou a únavou, informovať vodiča o únave a trvaní cesty od poslednej prestávky, má nastaviteľnú úroveň citlivosti a v prípade varovania zobrazí na navigácii Comand motoresty v okolí.







späť






Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.