Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenDaciaDodge
DonkervoortEssen EMSEuroNCAP
FerrariFIATFisker
FordFrankfurt2011Geneva2011
GoodyearGumpertHamann
HondaHummerHyundai
InfinitiIsuzuIVECO
JaguarJeepKia
KoenigseggKTMLada
LamborghiniLanciaLand Rover
LexusLincolnLotus
MaseratiMaybachMazda
McLarenMercedes-BenzMini
MitsubishiMorganNissan
OpelPaganiPeugeot
PontiacPorscheQoros
Race of ChampRenaultRolls Royce
SAABSEATShell
SkodaSlovakiaRingsmart
SpykerSsang YongSubaru
SuzukiTataTatra
TeslaThinkToyota
TrabantVolkswagenVolvo
Wiesman
NOVINKY
Návrat legendy: limuzína SEAT Toledo je opäť tu (28.06.2013)

Španielske mesto Toledo sa nezmazateľné zapísalo do automobilovej histórie aj vďaka názvu sedanu domácej automobilky SEAT. Kastílska metropola v strednom Španielsku bola od 16. storočia sídelným mestom španielskych kráľov, no po ich presídlení do Madridu nastal úpadok mesta.
V tomto nachádzame určitú symboliku, keďže aj SEAT Toledo – dizajn navrhli v štúdiu Italdesign Giugiaro v Turíne – bol od roku 1991 „na tróne“ a druhá generácia (od roku 1999) doslova kraľovala v ponuke španielskej automobilky do roku 2004, hoci neskôr sa z trhu vytratila a pomaly názov Toledo upadal do zabudnutia. Epizóda v rokoch 2004 – 2009 s produkciou tretej generácie s vysokou strechou a predĺženou zaoblenou zadnou časťou karosérie, konštrukčne odvodenej od Seatu Altea, sa nestretla s porozumením verejnosti.
Všetko sa zmenilo príchodom novej, štvrtej generácie, ktorá sa od konca roku 2012 dostala do predaja – najskôr v rodnom Španielsku a susednom Portugalsku. Teraz sa tento praktický sedan postupne začína predávať aj v ďalších štátoch Európy vrátane Slovenska.
Nové Toledo nadväzuje na tradíciu svojich predchodcov, ktorých vo dvoch generáciách vyrobili vyše 860 000 kusov. Súčasná vlajková loď značky vystupuje ako priestorná limuzína s vysokou variabilitou a veľmi dobrým pomerom ceny k úžitkovej hodnote. Veď základný model s nepreplňovaným trojvalcovým motorom je v ponuke za 9 990 €, čo istotne vzbudí pozornosť nielen u konkurencie, ale aj v radoch potenciálnych zákazníkov.
Toledo štvrtej generácie meria na dĺžku 4,5 metra a napriek klasickej siluete so stupňovitou zadnou časťou umožňuje pohodlný prístup do batožinového priestoru cez veľké piate dvere. Základný objem kufra je 550 litrov a sklopením operadiel zadných sedadiel sa dá zväčšiť na 1 490 litrov. Pod zovňajškom sedanu sa tak ukrýva prepravná kapacita kombi.
Pomerne dlhý rázvor 2,6 metra zaručuje komfortný priestor pre nohy cestujúcich na zadných sedadlách. Cez veľké otvory dverí majú všetci pasažieri pohodlný prístup na sedadlá. Okrem Toleda s najslabším motorom sú v ostatných verziách kotúčové brzdy pri všetkých kolesách.
Pochopiteľne, Toledo využíva najmodernejšie agregáty koncernu Volkswagen, ktorého súčasťou je SEAT. To znamená akčné benzínové TSI a úsporné dieselové TDI. V kombinácii s benzínovým motorom 1,4 TSI je v ponuke automatická 7° prevodovka DSG s dvoma spojkami. Preraďovanie rýchlostných stupňov trvá iba niekoľko stotín sekundy a uskutočňuje sa bez citeľného prerušenia prenosu krútiaceho momentu.
Výkonové rozpätie benzínových motorov siaha od 55 kW (75 k) po 90 kW (122 k), pri najúspornejšej verzii 1,2 TSI Ecomotive (s 2 ventilmi na valec) uvádza výrobca priemernú spotrebu iba 5,1 litra na 100 km. V prípade dieselového agregátu 1,6  TDI je to 4,4 litra.
Je zaujímavé, že výrobca sa rozhodol vo väčšine vyrobených kusov pre interiér svetlej béžovej farby, čo by malo v očiach cestujúcich umocniť dojem z pobytu v kabíne luxusnej limuzíny. Otázne je, ako prijmú „háklivé“ svetlé čalúnenie slovenskí klienti.
Nové Toledo už získalo v hodnotení bezpečnosti najvyšší kredit 5 hviezdičiek od organizácie Euro NCAP. Pri náročnom teste bočného nárazu o stĺp bol počet bodov 94 %. Aj v ďalších testoch španielsky sedan obstál veľmi dobre. Spýtali sme sa, či SEAT uvažuje aj o Tolede kombi, no odpoveď je striktná: nie.







späť













Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.