Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenDaciaDodge
DonkervoortEssen EMSEuroNCAP
FerrariFIATFisker
FordFrankfurt2011Geneva2011
GoodyearGumpertHamann
HondaHummerHyundai
InfinitiIsuzuIVECO
JaguarJeepKia
KoenigseggKTMLada
LamborghiniLanciaLand Rover
LexusLincolnLotus
MaseratiMaybachMazda
McLarenMercedes-BenzMini
MitsubishiMorganNissan
OpelPaganiPeugeot
PontiacPorscheQoros
Race of ChampRenaultRolls Royce
SAABSEATShell
SkodaSlovakiaRingsmart
SpykerSsang YongSubaru
SuzukiTataTatra
TeslaThinkToyota
TrabantVolkswagenVolvo
Wiesman
NOVINKY
SEAT Leon SC inšpirovaný triom štúdií (05.07.2013)

Športové kupé s trojdverovou karosériou a dynamickým vzhľadom – taký je SEAT Leon SC, ktorý prichádza aj na slovenský trh. Všetci pasažieri majú k dispozícii dostatok priestoru a batožinový priestor so základným objemom 380 litrov je rovnako veľkorysý ako pri päťdverovej verzii karosérie. Po sklopení operadiel sa objem kufra zväčší na 1 530 litrov. Na dĺžku meria Leon SC 4,23 m a rázvor je skrátený o 3,5 cm.
Verzia SC je logickým pokračovaním radu Leon; mala svetovú premiéru na jarnom salóne v Geneve v roku 2013. Kupé Leon vyrábajú v závode Martorell pri Barcelone. Pod kapotou sú výlučne preplňované štvorvalce s priamym vstrekovaním paliva. Benzínové motory TSI a naftové TDI s objemom od 1,2 do dvoch litrov pokrývajú výkonové rozpätie od 63 kW (86 k) do 135 kW (184 k) a kombinujú vysokú účinnosť so suverénnou dynamikou. Motor 1.6 TDI s výkonom 77 kW (105 k), automatickou prevodovkou DSG a systémom štart/stop sa v priemere uspokojí iba s 3,9 litra nafty na 100 kilometrov, čo predstavuje ekvivalent emisie CO2 iba 102 gramov na kilometer.
Motor 2.0 TDI so systémom štart/stop skonzumuje priemerne len 4,1 litra nafty na 100 km. Z objemu 1 968 cm3 dosahuje výkon 110 kW (150 k) a maximálny krútiaci moment  320 Nm, vďaka čomu udeľuje Leonu SC veľmi svižný temperament.
Ponuku naftových motorov na dolnom konci dopĺňa agregát 1.6 TDI s výkonom 66 kW (90 k) a  maximálnym krútiacim momentom 230 Nm; spotrebuje 4,1 litra nafty na 100 km a emituje 108 gramov CO2 na km.
Špičkovou naftovou pohonnou jednotkou je 2.0 TDI s výkonom 135 kW (184 k) a maximálnym krútiacim momentom 380 Nm, ktorý je vyhradený exkluzívne pre športovú verziu FR. Na vrchole ponuky benzínových motorov je štvorvalec 1.8 TSI s výkonom 132 kW (180 k) a maximálnym krútiacim momentom 250 Nm, ktorý má premiéru práve v športovej verzii FR. Z pokoja na stovku zrýchľuje za 7,1 s (dieselový ekvivalent 2,0 TDI za 7,4 s).
Podľa použitého motora sú k dispozícii rozličné typy prevodoviek. Ponuka obsahuje 5-stupňovú a 6-stupňovú manuálnu prevodovku, ako aj ľahkú a kompaktnú automatickú prevodovku DSG s dvoma spojkami, ktorá má (podľa motora) 6 alebo 7 prevodových stupňov. Táto prevodovka s vysokou mechanickou účinnosťou bleskurýchle preraďuje počas niekoľkých milisekúnd, pričom vodič si môže zvoliť plne automatický alebo manuálny režim. Niektoré verzie prevodovky DSG sú vybavené funkciou voľnobehu, ktorá prispieva k ďalšiemu zníženiu spotreby paliva v reálnej premávke.
Rovnako ako päťdverový model aj SEAT Leon SC sa predáva v štyroch verziách: Entry,  Reference, Style a ako zvlášť športovo ladený Leon FR. Trojdverový kompaktný automobil bol inšpirovaný štúdiami IBE, IBL a IBX.







späť









Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.