Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPeugeotPontiac
PorscheQorosRace of Champ
RenaultRolls RoyceSAAB
SEATShellSkoda
SlovakiaRingsmartSpyker
Ssang YongSubaruSuzuki
TataTatraTesla
ThinkToyotaTrabant
VolkswagenVolvoWiesman
NOVINKY
Technológia palivových článkov spojila GM a Hondu (02.08.2013)

Spoločnosti General Motors a Honda oznámili, že spolupracujú na vývoji technológií palivových článkov pre budúce generácie automobilov. Cieľom dlhodobej a definitívnej rámcovej zmluvy o spolupráci je vývoj systému komerčne realizovateľných palivových článkov novej generácie a technológií na uskladnenie vodíka v časovom horizonte do roku 2020.
 Očakáva sa, že táto spolupráca bude sláviť úspech vďaka spojeniu odborných znalostí oboch spoločností, hromadnému charakteru výroby a tiež vďaka spoločným stratégiám financovania. Spoločnosti GM a Honda sú uznávanými lídrami v oblasti technológií palivových článkov.
Spoločne plánujú spolupracovať so zainteresovanými stranami pri ďalšom vývoji infraštruktúry čerpacích staníc, ktorá je rozhodujúca pri otázke dlhodobej životaschopnosti vozidiel s palivovými článkami a ich prijatia zákazníkmi.
Podľa indexu nárastu patentov v oblasti ekologickej energetiky sa GM a Honda v období od roku 2002 do 2012 umiestnili na prvom, resp. druhom mieste v celkovom počte patentov, týkajúcich sa palivových článkov. Celkovo majú tieto dve spoločnosti zaregistrovaných vyše 1200 patentov.
Takanobu Ito, prezident a generálny riaditeľ spoločnosti Honda Motor povedal: „Zo všetkých technológií s nulovými emisiami CO2 majú elektromobily s palivovými článkami obrovskú výhodu jazdného dosahu a času dopĺňania paliva, ktorý je rovnaký ako v prípade bežných vozidiel s benzínovým motorom. Honda a GM sa už nemôžu dočkať, až urýchlia zvyšovanie trhového podielu tejto mimoriadne ekologickej technológie. Veľmi ma teší, že sme uzavreli spoluprácu, zlúčili naše špičkové technológie palivových článkov a vytvorili moderný systém, ktorý bude funkčnejší a dostupnejší.“
Honda začala už v roku 2002 prenajímať model Honda FCX, pričom v USA a Japonsku dala do užívania 85 týchto vozidiel vrátane jeho nástupcu, modelu FCX Clarity, ktorý v roku 2009 získal titul svetového ekologického vozidla World Green Car. Od zákazníkov v USA získala cenné údaje o využívaní elektromobilov na palivové články v bežnej premávke.
V Japonsku a Spojených štátoch plánuje v roku 2015 uviesť na trh nástupcu modelu FCX Clarity. Následne sa tento model dostane aj do Európy. Koncern GM oznámi svoje plány sériovej výroby automobilov poháňaných palivovým článkom neskôr.
Technológia palivových článkov rieši množstvo hlavných problémov, ktorým čelia dnešné vozidlá – závislosť od ropy, emisie, účinnosť, jazdný dosah a čas dopĺňania paliva. Automobily poháňané palivovým článkom môžu využívať ako palivo vodík vyrobený pomocou obnoviteľných zdrojov energie, ako sú veterné elektrárne a biomasa. Jediným odpadovým produktom palivového článku je vodná para.  
Okrem toho majú autá na palivové články jazdný dosah až 640 kilometrov, vodíkové palivo sa dá do nádrží načerpať za menej ako tri minúty a technológia pohonu je vhodná pre malé, stredné i veľké automobily.







späť









Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.