Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPeugeotPontiac
PorscheQorosRace of Champ
RenaultRolls RoyceSAAB
SEATShellSkoda
SlovakiaRingsmartSpyker
Ssang YongSubaruSuzuki
TataTatraTesla
ThinkToyotaTrabant
VolkswagenVolvoWiesman
NOVINKY
TEST Honda Civic Type R Plus (06.12.2007)

Povesť potvrdená skutočnosťou
Srdečné objatie športovo strihnutých sedadiel, futuristický interiér, výborné zrýchlenie – to sú základné charakteristiky automobilu, ktorý vyzerá civilne, ale na ceste je z neho poriadny čertík. Veď nie nadarmo má červenú farbu. Honda má povesť tvorcu športovo ladených automobilov do verejnej premávky a modelom Civic Type R ju v plnom rozsahu potvrdzuje.
Po niekoľkoročnom rozpačitom prešľapovaní na mieste sa táto japonská automobilka opäť prihlásila k tradícii, ktorá k nej neodmysliteľne patrí. Na testovanie sme prevzali auto, ktoré už má za sebou 25 000 km. Rozhodli sme sa, že ho otestujeme v plnom nasadení a presvedčili sme sa, že ani vytáčanie motora na hranicu 8000 otáčok mu neškodí. Naopak priam si také zaobchádzanie vyžaduje. Motor sa spokojne nechal rozdráždiť do maximálnych obrátok, aby sa odmenil nekompromisným zrýchlením z pokoja na 100 km/h za 6,6 sekundy. V zákrutách Type R presne drží zvolenú stopu, kolesá neodskakujú od vozovky. Brzdy zaberajú menej razantne, ale účinne.
Malá nádrž
Športové zavesenie kolies poskytuje tomuto autu dobrú stabilitu. Priemerná spotreba v rozpätí 9,5 – 10,5 litra je prijateľná vzhľadom na dosahované výkony. V meste je to vyše 12 litrov (podľa výrobcu 12,7), čím Type R potvrdzuje, že je určený najmä na diaľnicu, respektíve na trasu plnú serpentín a zákrut. Mimo mesta, pri jazde s tempomatom a po rovine, bola spotreba (pri 120-ke) 7 litrov. Kto si chce Type R naplno vychutnať, tomu odporúčame čo najmenej jazdiť po meste. Vzhľadom na relatívne malú palivovú nádrž (50 litrov) je reálny dojazd len okolo 400 – 450 km. Nazdávame sa, že v tomto aute by nádrž mohla mať väčší objem.
Chladivá guľa
Interiéru Hondy venovali dizajnéri rovnajú pozornosť ako vonkajšiemu vzhľadu. Kožou potiahnutý volant sa príjemne drží, na jeho ramenách je ovládanie tempomatu a audiosystému. Pedály z ľahkých zliatin majú futuristický dizajn. Športové sedadlá sú typu Recaro. Detail, ktorý si všímame v interiéri medzi prvými, je guľa radiacej páky. Tá sa doslova vnucuje do ruky. V dlani jej povrch poriadne chladí a pri jazde priam nabáda rýchlo preraďovať rýchlostné stupne až po šestku. Sklápacie vonkajšie zrkadlá dovoľujú prejazd aj užším priestorom.
Žiaľ na testovanom aute, ktoré prešlo stovkami rúk – pričom zdatnosť šoférov mala rôznu kvalitu – sa po 25 000 kilometroch prejavila nepresnosť radenia. A keďže šestka i spiatočka sú takmer v rovnakej pozícii (vpravo vzadu), neraz radiaca páka zablúdila na nesprávne miesto. Importér nás však ubezpečil, že omylom sa spiatočka zaradiť nedá počas jazdy – hoci nie je istená vysúvacím prstencom.
Na diaľnici sa nám osvedčil tempomat, ktorého ovládanie je premyslené a bezproblémové aj v noci. Potešenie z riadenia určite nie je prehnanou reklamnou frázou, keďže Civic Type R s dvojlitrovým atmosférickým motorom je skutočne zameraný na pocity. A mimoriadne priestranný interiér s veľkorysým priestorom na zadných sedadlách k tomu prispieva výdatnou mierou.
Na piedestáli
Priekopnícky dizajn karosérie novej Hondy Civic posunul tento automobil segmentu C (nižšia stredná trieda) na piedestál medzi porovnateľnými vozidlami. Atraktívny vzhľad verzie Type R vychádza z klasického modelu, no povýšili ho na vyššiu úroveň. Vznikol tak nevšedný automobil s veľmi nízkym predným spojlerom a charakteristickou mriežkou chladiča. Pozornému oku neuniknú rozšírené blatníky. Agresívne línie sú badateľné i vzadu, športovú líniu podčiarkuje zadný spojler. Koncovky výfuku majú tvar trojuholníka, rovnako aj kľučky dverí, ktoré sú zapustené do karosérie. Jej klinovitý tvar zlepšuje celkovú aerodynamiku. Najmä pri parkovaní však treba zvýšiť ostražitosť, lebo predný spojler je veľmi nízky a obrubníky na Slovensku (nevedno prečo) veľmi vysoké.
Každý Civic Type R je unikátny, s jedinečným štítkom pred radiacou pákou, na ktorom je číslo vyrobeného kusu. Prekvapuje však archaické riešenie kľúča do spínacej skrinky, ktorý sa nedá sklopiť. Pritom sa štartuje tlačidlom na prístrojovom paneli. V športových sedadlách Recaro je najmä mohutnejším ľuďom tesno. Type R má veľký priemer otáčania, takže aby sme sa otočili na ceste, museli sme neraz i dvakrát cúvnuť. Vonkajšie zrkadlá sú sklápateľné. Kožený volant je nastaviteľný všetkými smermi, ale jeho veniec prekáža – buď pri pohľade na kontrolky alebo na digitálny tachometer. Čierne tlačidlá splývajú s palubnou doskou, azda by boli vhodnejšie chrómované alebo s imitáciou hliníka. Sťažený výhľad je cez zadné sklo, kde prekáža spojler. Na zadných sedadlách je prekvapujúco veľa miesta – na nohy i nad hlavou. Pod nimi je praktický, nečakane veľký odkladací priestor. Zo športového auta sa však ťažko vystupuje.
Cena verzie Plus je 979 000 Sk, „chudobnejší“ Type R Race stojí 909 000 Sk.
Ivan Václavík
Základné technické údaje testovaného vozidla
Honda Civic Type R Plus
Objem motora (cm3)    1 998
Výkon (kW/k)        148/201
Krútiaci moment (Nm)    193
Max. rýchlosť (km/h)    235
Zrýchlenie 0 – 100 km (s)    6,6
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 9,1

Cena testovanej verzie 979 000 Sk

+ Plusy
Špičkové jazdné vlastnosti
Charizmatický dizajn
Priestor v interiéri i v kufri

- Mínusy
Zadný spojler prekáža vo výhľade
Archaický kľúč bez zaklápania
Vyššia spotreba v meste







späť









Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.