Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPontiacPorsche
QorosRace of ChampRenault
Rolls RoyceSAABSEAT
ShellSkodaSlovakiaRing
smartSpykerSsang Yong
SubaruSuzukiTata
TatraTeslaThink
ToyotaTrabantVolkswagen
VolvoWiesman
NOVINKY
Konôpka bojuje o chýbajúci pohár (19.09.2013)

Automobilový pretekár Miro Konôpka môže po víkendových pretekoch na Masarykovom okruhu v Brne bilancovať sezónu 2013. A opäť to bol úspešný rok. Dvoma pódiovými umiestneniami na tradičnej českej trati potvrdil obhajobu Trofeje FIA Zóny Strednej Európy (FIA CEZ Trophy 2013) v šprintoch Divízie 4 nad 3 500 cm3.
Hoci sa mu popri štartoch v prestížnej Blancpain Endurance Series podarilo odštartovať v menšom počte pretekov ako býva u Konôpku zvykom, stačilo to na víťazstvo pred Poliakom Krawczykom. Bol to však zdatný súper, ako pripomenul aj samotný Miro Konôpka: „Technika poriadne pokročila dopredu, čo nám spôsobilo dosť horúcich chvíľ. Náš Saleen má predsa len za sebou už 14 sezón a je to cítiť. Začiatok roka som mal skvelý, vyhral som úvodné štyri šprinty, no potom prišli technické problémy a dokonca aj dve nehody v Moste a na RedBull Ringu, čo sa mi veru v minulosti nestávalo,“ priznal 51-ročný veterán slovenských okruhov. „Mojou stratégiou bolo byť na stupňoch víťazov, nebiť sa zbytočne o 1. miesto, a vyšlo mi to. Do budúceho roka však máme len dve možnosti: buď prezbrojíme, alebo si musíme dať nižšie ciele.“
Popri FIA CEZ Trophy je Konôpka majstrom v najsilnejšej triede tiež v Česku, v Poľsku i doma na Slovensku. Vo vytrvalostných pretekoch musela posádka otca a syna Konôpkovcov odstúpiť vždy z líderskej pozície už v prvých dvoch dvojhodinovkách na Hungaroringu a RedBull Ringu. V sedemdielnom seriáli sa potom takáto strata už nedala dohnať, navyše konkurencia bola poriadne silná. „Čo sa týka konkurencie, vytrvalostné preteky sa pohli dobrým smerom. Pribudlo niekoľko krásnych GT3 Ferrari a Mercedesov. Uvidíme, akým smerom sa pohnú predpisy pre národné šampionáty v našom regióne, ale môj názor je dlhodobo známy: malo by to byť smerom k triedam GT3 či GT2, vyrovnaním výkonnosti podľa FIA BOP. Tak by to bolo zaujímavé pre nás jazdcov, no a najmä divákov,“ dodal Miro Konôpka.
Hoci sezóna Majstrovstiev Slovenska a stredoeurópskej zóny je na konci, zostáva pred tímom ARC Bratislava ešte jeden cieľ. V októbri sa štvorhodinovými pretekmi uzavrie ESET V4 Cup, v ktorom je Konôpka priebežne na čele. „Všetkých fanúšikov by som rád pozval na Slovakia Ring, kde tento nový pohár vyvrcholí,“ odkazuje Miro Konôpka. „Štvorhodinovka je pre nás peknou výzvou, chceme sa dobre pripraviť a zabojovať o pohár, ktorý ešte doma nemáme.“
Foto: Petr Frýba






späť






Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.