Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPontiacPorsche
QorosRace of ChampRenault
Rolls RoyceSAABSEAT
ShellSkodaSlovakiaRing
smartSpykerSsang Yong
SubaruSuzukiTata
TatraTeslaThink
ToyotaTrabantVolkswagen
VolvoWiesman
NOVINKY
TEST Suzuki Splash 1,2 (08.06.2008)

Rozvírená hladina
V angličtine znamená Splash niečo ako čľapot, škvrna po streknutí. V prenesenom zmysle to môže znamenať i nečakané prekvapenie, prsknutie do priestoru... Možno toto chceli Japonci vyjadriť, keď hľadali názov pre svoj malý automobil. V každom prípade môže Suzuki Splash poriadne rozvíriť hladinu a určite je silnou výzvou pre konkurenciu.
Nástupca nie príliš predávaného modelu Wagon R+ je opäť postavený na rovnakej platforme ako Opel Agila, avšak s úplne osobitým dizajnom. Bez akýchkoľvek pochybností je určený predovšetkým do mestskej premávky. No aj na diaľnici sme s ním mohli jazdiť v relatívne dostatočnom pohodlí a primerane rýchlo. Príjemne nás prekvapil tichý chod motora, jeho dobré odhlučnenie, ako aj nízky aerodynamický hluk a priaznivá spotreba do rýchlosti 120 km/h.
Výrobca ponúka tri motory (z nich jeden dieselový), my sme sa rozhodli otestovať výkonnejší benzínový s objemom 1,2 litra. Podvozok dobre sedí na ceste, Splash má citlivé a účinné brzdy a nízky  vnútorný hluk posádku neruší. Dojazd 600 km na jednu palivovú nádrž (45 l) znamená, že s týmto malým autom sa dá jazdiť aj pod šesť litrov. My sme v kombinovanom režime dosiahli spotrebu benzínu 6,1 litra na sto kilometrov. Keď sme však neprekračovali rýchlosť 100 km/h, bola spotreba iba 5 litrov. S maximálnym využitím diaľničného limitu stúpla na sedem litrov.
Päť stupňov stačí
Akcelerácia zodpovedá objemu motora, päť prevodových stupňov celkom postačuje. V kabíne sme mali dostatok priestoru nielen na predných sedadlách, ale nečakane i na zadných. Pravda, pri určitej skromnosti a výške pasažierov do 175 cm. Veľmi sme ocenili tvar zadných, dozadu vykrojených dverí, čo nielen opticky, ale aj v skutočnosti vytvára dostatočný priestor na hlavu pri nastupovaní.
V kabíne je dostatok odkladacích priehradiek, na stredovej konzole je prehľadne usporiadané ovládanie klimatizácie a rádia. V testovanom aute sme mali elektrické ovládanie okien i veľkých vonkajších zrkadiel. Tie boli vyhrievané, rovnako ako predné sedadlá. Na volante je ovládanie audiosústavy.
Mini otáčkomer
Pred šoférom má dominantnú pozíciu veľký kruhový rýchlomer, v ktorého spodnej časti sa nachádza displej s rôznymi užitočnými údajmi. Otáčkomer na samostatnej nôžke má podstatne menší priemer a údaje sú zle čitateľné. Ktovie, či konštruktéri nemali zvoliť opačné garde s veľkým otáčkomerom. Chvíľu si treba zvykať aj na vyšší posed, čo však korešponduje s celkovým vzhľadom 3,7 m dlhého mikrovanu Splash. Svieže farby v interiéri mu dodávajú mladistvý štýl.
Batožinový priestor má slušný objem 202 litrov a ten sa dá ešte zväčšiť jednoduchým sklopením zadných (asymetricky delených) sedadiel. Navyše, pod podlahou je ďalších 36 litrov, takže i rôzne drobnejšie predmety sa dajú bez problémov bezpečne odložiť. V prípade obsadenia auta len dvoma osobami nie je problémov vydať sa aj na dlhšiu cestu a vziať si so sebou potrebnú batožinu.
Cena základnej verzie je 329 000 Sk, testovaná stojí xxx Sk.
Ivan Václavík
Základné technické údaje testovaného vozidla
Suzuki Splash 1,2
Objem motora (cm3)    1 242
Výkon (kW/k)        63/85
Krútiaci moment (Nm)    114
Max. rýchlosť (km/h)    175
Zrýchlenie 0 – 100 km (s)    12,3
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 5,5
Cena testovanej verzie 329 000 Sk Základná verzia 279 000 Sk

+ Plusy:
dizajn, jazdné vlastnosti
nízky aerodynamický hluk
odhlučnenie motora
variabilita interiéru

- Mínusy:
Malý otáčkomer







späť









Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.