Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenDaciaDodge
DonkervoortEssen EMSEuroNCAP
FerrariFIATFisker
FordFrankfurt2011Geneva2011
GoodyearGumpertHamann
HondaHummerHyundai
InfinitiIsuzuIVECO
JaguarJeepKia
KoenigseggKTMLada
LamborghiniLanciaLand Rover
LexusLincolnLotus
MaseratiMaybachMazda
McLarenMercedes-BenzMini
MitsubishiMorganNissan
OpelPaganiPeugeot
PontiacPorscheQoros
Race of ChampRenaultRolls Royce
SAABSEATShell
SkodaSlovakiaRingsmart
SpykerSsang YongSubaru
SuzukiTataTatra
TeslaThinkToyota
TrabantVolkswagenVolvo
Wiesman
NOVINKY
TEST SEAT Leon SC 1,4 TSI 103 FR (08.11.2013)

Je také jednoduché prežiť sen s Leonom.
Trojdverové kupé Leon s označením FR sme prevzali na test od slovenského importéra v nádhernej červenej farbe, ktorá tomuto športovému trojdverovému autu svedčí vari najviac. Keďže v novembri sa rýchlo stmieva, len čo sme stihli Leona nafotiť, už krajinu pohltilo šero. A práve v ňom výrazne vynikol aj interiér Leona, kde opäť dominovala nádherná červená farba na prístrojovom paneli.
Romantiku podčiarkli aj prvé absolvované kilometre, takže o to väčšmi sme sa tešili na ďalšie dni, keď sme si naplánovali trasy na okresných cestách i po diaľnici. Od prvých kilometrov bol naším spoločníkom užitočný asistent udržania vozidla v jazdnom pruhu, ktorý jemne natáča volant, ak vodič nezapne smerovku a kolesá sa blížia k niektorej čiare na vozovke, ktorá ohraničuje jazdný pruh. A je jedno, či je prerušovaná alebo neprerušovaná. Hneď ako systém zaznamená, že vozidlo opúšťa jazdný pruh, jemne zasiahne do riadenia. Vodič síce môže tento systém kedykoľvek vypnúť, no v prípade náhlej nepozornosti sa určite takýto bezpečnostný systém v aute oplatí.
Začnime však v interiéri. Zaujímavým dizajnérskym činom je lemovanie prístrojov vo farbe vozidla. Predné sedadlá sú anatomicky vhodne tvarované a v testovanej verzii boli vyhrievané. Volant s dizajnom FR má kruh v spodnej časti sploštený, veniec je však prekvapujúco tenký. Jemným ženským rúčkam však vyhovuje. Na ramenách volantu sú ovládacie tlačidlá na rádio (vľavo) a informačný systém; mne osobne by viac vyhovovalo opačné usporiadanie. Vľavo pod volantom sa nachádza menšia páčka na ovládanie tempomatu. Tlačidlo výstražných smeroviek je v dobrom dosahu a nájdete ho ľahko na stredovom paneli.
Farebná dotyková obrazovka (rádio, navigácia, telefón, atď) je umiestnená pri hornej hrane palubnej dosky, medzi výduchmi klimatizácie, teda z hľadiska ergonómie určite správne. Ovládanie klimatizácie sa nachádza klasicky hneď na stredovom paneli, nad odkladacou schránkou pred radiacou pákou.
Aktuálne informácie o spotrebe paliva, rýchlosti, dojazde, čase jazdy máte vždy poruke – stačí krátky pohľad cez hornú časť volantu a medzi kruhovými prístrojmi vidíte všetky informácie. Osobitne nás zaujalo nápadité grafické riešenie na tomto monitore.
Po naštartovaní sa automaticky rozsvieti denné osvetlenie vozidla diódami LED. Aj zadné svetlá využívajú technológiu LED. Predné hmlovky dodatočne osvetlia priestor popri ceste po natočení volantu. Užitočné je automatické vypínanie a zapínanie diaľkových svetiel. Užitočnosť parkovacích senzorov sme si uvedomili na parkovisku pri cúvaní k obrubníku. A v stiesnených priestoroch na parkovisku sa nám osvedčili aj elektricky sklápateľné vonkajšie zrkadlá.
Nenápadný indikátor radenia odporúča zaradiť vhodný prevodový stupeň nielen šípkou, ale aj číslicami; pri razantnej jazde napríklad navrhne priamo zo štvorky preradiť na šestku. Po zaradení spiatočky sa automaticky stíši zvuk rádia.
Jazda s Leonom SC vo verzii FR je potešením najmä pre športovo založených vodičov. Motor s priamym vstrekovaním benzínu vie zareagovať pružne, takže zvláda i náročnejší športový štýl a razantné zrýchlenie mu nerobí problém. Podvozok perfektne podrží auto v zákrutách, presné riadenie nám dovoľovalo na zabezpečenom priestranstve bez obáv jazdiť aj na hranici šmyku. A brzdy – tie sú v tomto modeli naozaj výborné. Reagujú okamžite a s dostatočnou razanciou.
Na diaľnici sme jazdili s aktívnym tempomatom najmä na rovinatých úsekoch, takže pri ustálenej rýchlosti sme ušetrili aj nejaké kvapky benzínu. Na šiesty prevodový stupeň sme mali pri rýchlosti 100 km/h priebežnú spotrebu len 4,9 litra, po zvýšení rýchlosti na 130 km/h ukázal displej 5,8 litra. Taká bola aj celková priemerná spotreba, pričom sme dosiahli dojazd 700 kilometrov. Vypínateľný systém stop&start sme často nevyužívali; oplatí sa len v situácii, že na križovatke budete čakať dlhšie.
V kabíne je aj pri vyšších otáčkach nízka hladina hluku. So športovým Leonom sa teda dá jazdiť komfortne a rýchlo. Naopak, v stiesnenom priestore môže tento automobil bezpečne manévrovať vďaka neveľkému priemeru otáčania 10,2 metra.
V hierarchii automobilky SEAT znamená súčasný Leon veľký skok dopredu. Potenciálnych zákazníkov presviedča dizajnom, kvalitou materiálov i ergonómiou. Objem kufra 380 litrov postačuje pre bežných používateľov, pri ceste na dovolenku však môže byť malý. Nevýhodou je, že náklad musíte nadvihnúť 76 cm nad úroveň vozovky, keďže nakladacia hrana v kufri je vysoká. Trojdverová športová verzia FR si nás jednoznačne získala výbornými jazdnými vlastnosťami a celkovým komfortom.
Ivan Václavík

Údaje výrobcu o testovanom aute
SEAT Leon 1,4 TSI  103

Objem motora (cm3)      1 335
Výkon (kW/k)                  103/140
Krútiaci moment (Nm)    250
Max. rýchlosť (km/h)      211
Zrýchlenie 0 – 100 km (s) 8,2
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 5,2
(Skutočná spotreba pri teste 5,8)

Cena testovanej verzie 17 490 €    
Najlacnejšia verzia 11 890 €


+ Výrazné plusy

Výborný podvozok, radenie, spojka
Razantné brzdy, spoľahlivé držanie stopy
Dobrá kvalita spracovania, dizajn
- Najväčšie mínusy
Tenký veniec volantu
Vysoká nakladacia hrana v kufri








späť



04.01.2016 22:31:07
Zdravicko,mozete mi napisat ktory BA predajca ma tohto LEON-a? Dakujem za odpoved










Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.