Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPeugeotPontiac
PorscheQorosRace of Champ
RenaultRolls RoyceSAAB
SEATShellSkoda
SlovakiaRingsmartSpyker
Ssang YongSubaruSuzuki
TataTatraTesla
ThinkToyotaTrabant
VolkswagenVolvoWiesman
NOVINKY
TEST Honda CR-V 1,6 i-DTEC Lifestyle (24.01.2014)

Vystačí aj s malým motorom a predným pohonom.
Z hľadiska popularity je model CR-V už dlhé roky medzi elitou vo svojom segmente a tentokrát sme si zámerne vybrali na tradičný test verziu s najmenším výkonom. S modelovým rokom 2014 totiž prichádza aj Honda CR-V s novou motorizáciou 1.6 i-DTEC, založenou na novej technológii Honda Earth Dreams, ktorá v spojení s pohonom predných kolies ponúka vyvážený pomer medzi výkonom (88 kW/120 k) a nízkou spotrebou paliva (podľa výrobcu okolo 4,5 l/100 km), pri zachovaní nízkych emisných hodnôt (od 119 g/km).
Boli sme zvedaví, ako sa osvedčí motor, priaznivo prijatý v modeli Civic, v ťažšom SUV – hoci CR-V s predným pohonom je o 116 kg ľahšie oproti verzii s pohonom všetkých kolies. Bude svojím výkonom postačovať? A nakoľko sa naplní priaznivý údaj výrobcu o spotrebe? Inovatívne navrhnutý motor, spoločne s pohonom predných kolies a s manuálnou prevodovkou, totiž ponúka väčšiu obratnosť v porovnaní s ostatnými dieselovými motormi. Veď má k dispozícii krútiaci moment až 300 Nm.
Najskôr pohľad do kabíny najdrahšej verzie s motorom 1,6 i-DTEC. Pohodlné predné sedadlá sú vyhrievané, duálna klimatizácia dokáže vytvoriť príjemné prostredie aj na dlhej trase. Medzi prednými sedadlami nájdete držiak na tri nápoje a pri nastupovaní si nezašpiníte nohavice, lebo spodná časť dverí prekrýva prahy, ktoré vďaka tomu zostávajú trvale čisté.
Jediným zatiahnutím páčky v operadle (alebo popruhu na boku sedadla krajného cestujúceho) sa zadné sedadlá, delené v pomere 60:40, plynule sklopia, čím okamžite vznikne nadštandardný batožinový priestor. Jeho základný objem je 589 litrov, po sklopení zadných sedadiel 1 146 litrov a po vyplnení priestoru až po strop 1 669 litrov; je teda najväčší vo svojej triede. Zadné sedadlá sa sklápajú jednoducho, jednou rukou, pričom vznikne dostatočný priestor aj na prepravu väčších predmetov, či bicyklov.
Kolená vodiča i pasažiera na prednom sedadle spolujazdca chránia mäkké podušky na stredovej konzole. Na dobre tvarovanom volante sú tlačidlá na ovládanie tempomatu (vpravo) a rádia (vľavo), pod nimi nachádzame na ramenách volantu ďalšie tlačidlá na ovládanie  informačného systému a telefónu. So všetkými je manipulácia maximálne jednoduchá.
V strede prehľadného rýchlomeru je malý informačný (kruhový) displej, na ktorom má šofér poruke všetky dôležité údaje. Systém Honda Eco Assist pomáha jazdiť efektívnejšie, pretože monitoruje štýl šoférovania. Počas plynulej jazdy, ak sa vyhnete prudkému zrýchľovaniu a brzdeniu, sfarbí sa podsvietenie oblúkov okolo rýchlomeru pri ekonomickej jazde na zeleno. Ak budete prudko brzdiť alebo zrýchľovať, rozsvietia sa oblúky na sivomodro.
Systém stop&start, ktorý je k dispozícii u všetkých vozidiel CR-V s mechanickou prevodovkou, vypína motor pri zastavení vozidla (napríklad na svetelnej križovatke) a po zošliapnutí pedálu spojky ho znovu plynule spustí. Je vypínateľný, reaguje pohotovo, ale nemali sme s ním najmenšie problémy, takže sme ho počas testovania vôbec nevypínali. V noci prispieva k bezpečnej jazde aktívne osvetlenie zákrut, ako aj automatické prepínanie diaľkových svetiel na tlmené. Vodič má k dispozícii aj indikátor radenia; zelený trojuholníček odporúča preradenie smerom nahor i nadol.
S Hondou CR-V sa jednoznačne dá jazdiť úsporne. Treba však akceptovať, že verzia s motorom 1.6 i-DTEC, založená na technológii Honda Earth Dreams, nie je pretekárske auto a razantné stláčanie pravého pedála nemá opodstatnenie. Zbytočne len stúpa spotreba.
Nové bezpečnostné systémy ADAS – adaptívny tempomat, systém na zmiernenie následkov nehody, či systém udržiavania jazdného pruhu – sme však v testovanej verzii nemali a pre motor 1,6 l ani nie sú k dispozícii.
Testovaný model má iba predný pohon a za normálnych okolností sme s ním bezpečne prechádzali pravotočivou zákrutou i 60-kou. No pri rýchlom prejazde zákruty podvozok chvíľami troška znervóznel, jemne poskakoval a nútil mierne korigovať stabilitu prejazdu. Výrazný nedostatok dynamiky, potrebnej na plynulú jazdu a bezpečné predbiehanie, sme nepociťovali. Brzdový systém pracoval spoľahlivo, brzdy reagovali výborne, takže celý testovací týždeň nám ubehol v príjemnej atmosfére.
Sklápacie vonkajšie zrkadlá sú vyhrievané a v chladných ránach sme využili intenzívne odhmlievanie predného skla. Pre mladé mamičky je vhodnou pomôckou panoramatické zrkadlo v strope na kontrolu detí na zadných sedadlách. Vhodne je umiestnená radiaca páka na stredovej konzole v blízkosti volantu, takže práca s ňou je maximálne pohodlná. Nad ňou sa nachádzajú dva monitory – na väčšom z nich (medzi vetracími otvormi) je aj navigácia. Po zaradení spiatočky sa premieta na obrazovku farebný obraz situácie za vozidlom, ktorý sníma kamera. Umiestnená je na 5. dverách, ktoré sa však otvárajú nahor v nedostatočnom uhle, takže vyšší ľudia o ne narážajú hlavou. Chýba aj akustická signalizácia pri parkovaní.
Počas testovania prekročila „naša“ Honda CR-V hranicu 10 000 odjazdených kilometrov. Všetko fungovalo bezchybne, neozývali sa žiadne rušivé zvuky a pokiaľ na dlhej trase zvolíte ekonomický štýl jazdy, dojazd na jednu nádrž paliva sa predĺži až na 1 000 kilometrov. S moderným dieselovým motorom spolupracuje 6° manuálna prevodovka. Na 6. stupeň sme mali pri rýchlosti 100 km/h priebežnú spotrebu 4,8 litra, na diaľnici (130 km/h) 5,5 litra a po skončení testu bola priemerná spotreba 5,8 litra. Vzhľadom na zimné podmienky je to o niečo viac, než by sme reálne dosiahli v letných mesiacoch. V každom prípade je však úsporný motor veľkou prednosťou v tomto SUV.
Hondu CR-V premiérovo predstavili na Ženevskom autosalóne 2013 a neskôr (v rámci európskej prezentácie) aj v Prahe. Nový 1,6-litrový motor i-DTEC navrhli špeciálne pre európsky trh, aby sa podarilo naplniť rastúci dopyt zákazníkov po dieselových motoroch s nízkymi emisiami. Táto verzia modelu CR-V sa vyrába v továrni značky Honda v britskom Swindone. Japonci vychádzajú z presvedčenia, že vďaka rastúcemu dopytu po nižších nákladoch na prevádzku automobilov silnie záujem o dieselové SUV s pohonom predných kolies. V Európe tieto autá predstavujú vyše štvrtiny predaja kategórie SUV v segmente C.
Pôvodne sme zamýšľali testovať Hondu CR-V s motorom 1,6 i-DTEC už na jeseň 2013, avšak preplnený kalendár sa nám uvoľnil až v januári 2014. Neskorší termín testu (poznajúc čísla predaja) potvrdil, že motoristi si už začínajú uvedomovať súvislosti a stotožnili sa s názorom, že v meste nemá význam kupovať vozidlo s pohonom na všetky kolesá. Súčasným trendom, ktorý napĺňa aj Honda svojím SUV, je predný pohon. A čo sa týka vybavenia, už v najlacnejšej verzii Comfort dostane zákazník dvojzónovú klimatizáciu, autorádio s USB a tempomat.
Ivan Václavík

Údaje výrobcu o testovanom aute
Honda CR-V 1,6 i-DTEC

Objem motora (cm3)    1 597
Výkon (kW/k)        88/120
Krútiaci moment (Nm)    300
Max. rýchlosť (km/h)    182
Zrýchlenie 0 – 100 km (s)     11,2
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 4,7
(Skutočná spotreba pri teste 5,8)

Cena testovanej verzie 28 490 €    
Najlacnejšia verzia 20 990 €


+ Výrazné plusy

Ekonomická prevádzka, výborné brzdy, komfort
Jednoduchá manipulácia s tlačidlami na volante
Veľkorysý batožinový priestor, dvermi kryté prahy
- Najväčšie mínusy
Nedostatočný uhol otvárania 5. dverí
Pri parkovaní chýba akustická signalizácia











späť









Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.