Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenDaciaDodge
DonkervoortEssen EMSEuroNCAP
FerrariFIATFisker
FordFrankfurt2011Geneva2011
GoodyearGumpertHamann
HondaHummerHyundai
InfinitiIsuzuIVECO
JaguarJeepKia
KoenigseggKTMLada
LamborghiniLanciaLand Rover
LexusLincolnLotus
MaseratiMaybachMazda
McLarenMercedes-BenzMini
MitsubishiMorganNissan
OpelPaganiPeugeot
PontiacPorscheQoros
Race of ChampRenaultRolls Royce
SAABSEATShell
SkodaSlovakiaRingsmart
SpykerSsang YongSubaru
SuzukiTataTatra
TeslaThinkToyota
TrabantVolkswagenVolvo
Wiesman
NOVINKY
TEST SEAT Leon ST Kombi 1,6 TDI Style (16.03.2014)

Povedz že mi, zrkadielko, kto je najkrajší...
Vo veľkom štýle vstúpil do slovenskej arény španielsky toreador SEAT Leon ST, ktorý importér nazval „najkrajším kombi vo svojej triede“. V areáli Slovakia Ringu zoradil kompletnú rotu týchto automobilov podľa farebnej škály – od bielej po čiernu. Vzápätí si slovenskí motoristickí novinári prevzali kľúče od jednotlivých vozidiel, aby vám čo najskôr sprostredkovali autentické postrehy z testovania.
Naša redakcia si prevzala na týždenný test Leon ST v čiernej farbe, s osvedčeným dieselovým motorom 1,6 TDI. Na tachometri bolo len 77 kilometrov, a tak sme prevetrali novinku najskôr v miernom tempe na diaľnici. Už po prvých 200 km bolo zrejmé, že jednou z významných predností tohto auta s dieselovým motorom (77 kW / 105 k) bude minimálny hluk v kabíne. Bez problémov sme si vypočuli Ravelovo Bolero, ktoré vo svojej záverečnej pasáži výrazne prehlušovalo tichý motor.
Postupne sme objavovali ďalšie prednosti Leona ST Kombi: dobre sedí v zákrutách, účinné brzdy reagujú pohotovo, radenie rýchlostných stupňov je presné, pričom krátku radiacu páku má vodič intuitívne po ruke.
O zaradenom rýchlostnom stupni informuje na displeji pred vodičom malá číslica, pri ktorej sa rozsvecuje šípka indikátora radenia. Dobrým pomocníkom je asistent rozjazdu do kopca. Nenápadne účinkuje elektronický diferenciál s obmedzenou svornosťou, ktorý prispieva k bezpečnej jazde.
Akceleráciu v prípade testovaného dieselového motora hodnotíme len ako lepší priemer, v závere testu nás sklamal dojazd na jednu nádrž paliva – len 500 kilometrov. Iste, pri väčšom objeme palivovej nádrže by to bolo viac, no práve preto je nepochopiteľné rozhodnutie výrobcu inštalovať do tohto kombi len 50-litrovú nádrž.
Kto vie za volantom predvídať a reaguje včas, bez problémov udrží vysoký rýchlostný priemer na diaľnici aj pri hustejšej premávke. S tým potom súvisí spotreba; optimálny riešením je jazda ustálenou rýchlosťou okolo 120 km/h. Celkovo jazda ubieha príjemne a ani na dlhšej trase nepocíti telo únavu.
Tempomat sme aktivovali na páčke smeroviek a pri rýchlosti 100 km/h nám displej ukázal priebežnú spotrebu 4,2 litra. Po ustálení diaľničnej rýchlosti na 130 km/h to bolo iba 5,1 litra. Aj celkový priemer v kombinovanom režime nás potešil – displej signalizoval 5 litrov. Po dobrom zabehnutí auta a v lete sa spotreba určite ešte viac priblíži k výrobcom deklarovanému priemeru 4,1 litra. Mimochodom, pri jazde rýchlosťou 120 km/h, s aktivovaným tempomatom, sme po hodine jazdy dosiahli priemernú spotrebu 4,5 litra na 100 km. To potvrdzuje, že s Leonom ST Kombi sa dá jazdiť na dlhej trase pod päť litrov.
Hoci SEAT dáva do popredia športový imidž, ktorý uplatnil aj na vonkajších zrkadlách, v prípade modelu Leon ST sa nám „športovo“ malé vonkajšie zrkadlá nepozdávali. V každom prípade sa prihovárame za väčšiu činnú plochu, aby mal šofér dokonalý prehľad o dianí vo vedľajšom pruhu.
V anatomicky tvarovaných, výškovo nastaviteľných predných sedadlách sme sa cítili výborne a dobrý pocit sme mali aj z mäkkého obloženia prístrojovej dosky. Takisto chválime veľkú priehradku pred spolujazdcom a pri nočnej jazde sa nám páčilo červené osvetlenie tlačidiel, pre SEAT také typické.
Na monitore v strede prístrojovej dosky má Leon ST obsiahle menu s ovládaním rádia, telefónu a tamtiež sú zoradené aj všetky dôležité údaje okolo spotreby, dojazdu a podobne. Vďaka tenkým stĺpikom a veľkým oknám poteší Leon vynikajúcim výhľadom dopredu i do strán, a to navzdory relatívne nízkemu posedu.
Veľkorysý priestor v interiéri nás presvedčil, že tretia modelová verzia, kombi Leon ST, môže byť dobrá voľba aj pre fleetových zákazníkov. Chvála na priestor sa týka nielen sedadiel, ale aj kufra so základným objemom 587 litrov, ktorý sa dá zväčšiť po sklopení zadných operadiel až na 1 470 litrov. Zadné sedadlá môžete jednoducho sklápať aj pomocou páčky v kufri, elektrické zatváranie piatych dverí však SEAT predbežne neplánuje. Podlaha v batožinovom priestore je dvojitá, čo poskytuje dobrú variabilitu pri prevážaní väčších predmetov. Výhodou je, že roleta v kufri sa dá odložiť pod dvojitým dnom. Piate dvere sa vyklápajú dostatočne nahor, takže aj vyššie postavy sa pod ne bez problémov vojdú.
Ivan Václavík

Údaje výrobcu o testovanom aute
SEAT Leon ST Kombi 1,6 TDI

Objem motora (cm3)    1 598
Výkon (kW/k)        77/105
Krútiaci moment (Nm)    250
Max. rýchlosť (km/h)    191
Zrýchlenie 0 – 100 km (s)     10,7
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 4,1
(Skutočná spotreba pri teste 5,0)

Cena testovanej verzie 18 330 €    
Najlacnejšia verzia 12 990 €


+ Výrazné plusy

Minimálna hladina vnútorného hluku
Veľkorysý priestor v interiéri vrátane kufra
Úsporný dieselový agregát, účinné brzdy
- Najväčšie mínusy
Malý dojazd a nevýrazné zrýchlenie
Malé vonkajšie zrkadlá








späť












Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.