Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPontiacPorsche
QorosRace of ChampRenault
Rolls RoyceSAABSEAT
ShellSkodaSlovakiaRing
smartSpykerSsang Yong
SubaruSuzukiTata
TatraTeslaThink
ToyotaTrabantVolkswagen
VolvoWiesman
NOVINKY
Konôpka dokončil 24h na Nordschleife celkovo 38. (24.06.2014)

Skúsený slovenský automobilový pretekár Miro Konôpka má za sebou piaty štart na slávnej 24-hodinovke v zelenom pekle Severnej slučky Nürburgringu. Na trati dlhej 25,378 km, ktorá kombinuje okruh GP so slávnou Nordschleife, obsadil vo farbách nemeckého tímu Car Collection Motorsport  38. miesto v celkovom poradí; v rámci triedy SP7 (automobily Porsche Cup) skončil na 9. priečke.
Táto kategória bola druhá najpočetnejšia, keď v nej štartovalo 21 vozidiel, pričom 16 z nich najnáročnejšie vytrvalostné preteky na starom kontinente dokončilo.
„Tento okruh je legendárny a veľmi, veľmi ťažký. Kto ho nikdy neabsolvoval, ťažko pochopí,“ povedal v cieli 52-ročný Miro Konôpka. „Veľmi dobre som si zajazdil a hoci to bol už môj piaty štart v pohorí Eiffel, opäť som sa musel trať naučiť. Navyše, situácie počas pretekov s neustálym predbiehaním na úzkej prírodnej trati kladú dôraz na absolútnu pozornosť každého jazdca. Toto je top-top všetkých pretekov a mňa veľmi teší, že som ich opäť dokázal dokončiť, aj keď výsledok z roku 2009 – 14. miesto celkovo – už asi ťažko prekonám.“
Hoci tím Car Collection mal na štarte 3 vozidlá v rôznych kategóriách vrátane najsilnejšej GT3 (Mercedes SLS AMG), tak len Porsche 997 GT3 Cup s číslom 72 prišlo do cieľa.
„Ale ani my sme sa nevyhli problémom. V noci sme trikrát dlho stáli, mali sme problém s radiacimi páčkami pod volantom. No napokon sme to dokončili, čo nás veľmi potešilo. Odjazdili sme 137 kôl, na víťaza v našej kategórii sme stratili 13, čo nie je až tak veľa, keď zoberiem do úvahy naše vynútené dlhé zastávky. V mojom najrýchlejšom kole som bol len 5 sekúnd za naším najlepším jazdcom Klausom Kochom, takže môžem byť spokojný. Je to môj nový osobný rekord,“ sumarizoval po návrate do Bratislavy Konôpka.
Najlepší čas Porsche s číslom 72 mal hodnotu 9:07,457 min. Spolu s Konôpkom a spomínaným Nemcom Kochom sa v ňom striedali za volantom ešte Nemec Stephan Rossel a Švajčiar Ronnie Saurenmann.
V najsledovanejšej kategórii SP9 GT3 štartovalo v tomto roku až 35 vozidiel s najlepšími jazdcami sveta. V enormne napínavých a vyrovnaných pretekoch zvíťazil nemecký tím Phoenix Motorsport na Audi R8 LMS ultra s posádkou Haase, Mamerow, Rast a Winkelhock. Víťazný tím absolvoval 159 kôl, pričom počas 24 hodín sa odohralo 32 zmien vo vedení. V poradí 42. ročník legendárnych pretekov na Nürburgringu si prišlo na vlastné oči pozrieť vyše 200 tisíc divákov.
Foto: Luca Argentiero







späť









Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.