Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPontiacPorsche
QorosRace of ChampRenault
Rolls RoyceSAABSEAT
ShellSkodaSlovakiaRing
smartSpykerSsang Yong
SubaruSuzukiTata
TatraTeslaThink
ToyotaTrabantVolkswagen
VolvoWiesman
NOVINKY
Leon Cupra sa naháňal po motokárovej dráhe (10.07.2014)

Výnimočnú motokárovú dráhu MAX 60 v Bratislave na Vajnorskej ulici pogumovali v nádhernej symbióze SEAT Leon Cupra (280 k) a veľmi rýchle, moderné elektrické motokáry. Nejazdili súčasne, ale samostatne, aby prezentovali motoristickým  novinárom nevšedné zrýchlenie, ktorým disponujú.
Toto malé „predstavenie“ pripravil importér značky SEAT pri príležitosti uvedenia najrýchlejších Leonov na slovenský trh. Dvojlitrový motor TSI je k dispozícii s výkonom 195 kW (265 k) alebo 206 kW (280 k) – pre obe verzie sú určené manuálna prevodovka alebo automatická DSG. Už štandardné vybavenie je naozaj exkluzívne, no okrem toho sa zákazník môže rozhodnúť pre individuálne vylepšenie.
Najnovšia Cupra s mimoriadnou dynamikou znamená najvýkonnejší sériový automobil v 64-ročnej histórii španielskej značky. Podľa importéra poskytuje naozaj nevšedný zážitok z jazdy, o čom by sa naša redakcia mala presvedčiť počas testovania na budúci mesiac.
Zatiaľ sme získali niekoľko dôležitých informácií pre potenciálnych zákazníkov. Leon Cupra využíva viacero inovatívnych konštrukčných prvkov. Jedným z nich je duálny systém vstrekovania paliva, ktorý pri čiastočnom zaťažení dopĺňa priame vstrekovanie benzínu nepriamym vstrekovaním do nasávacieho potrubia. Optimálne plnenie valcov má na starosti variabilné časovanie nasávacích i výfukových ventilov. V aute nechýba systém stop&start a rekuperácia energie pri brzdení.
Maximálny krútiaci moment 350 Nm v širokom pásme otáčok medzi 1 700 – 5 300 je k dispozícii pri oboch verziách. Veľký výkonový potenciál pomáha zvládnuť akceleráciu z 0 na 100 km/h do šesť sekúnd, pričom maximálna rýchlosť je elektronicky limitovaná na 250 km/h. Bez ohľadu na rozdielne výkony majú obe Cupry samosvorný diferenciál. Samozrejmosťou je športový podvozok, štandardne doplnený systémom dynamickej regulácie charakteristiky tlmičov pruženia DCC. Reguláciou jazdnej dynamiky (režimy Comfort, Sport alebo Cupra) si môže šofér prispôsobiť charakteristiku vozidla. Lahôdkou je zvukový režim Cupra, imitujúci sýty zvuk prepĺňaného motora. Cupra jazdí na 18“ alebo 19“ pneumatikách. A cena? Zhodli sme sa, že vzhľadom na to, čo päťdverový Leon Cupra ponúka – priaznivých 24 890 € za verziu s motorom 195 kW.
Predpokladá sa dodacia lehota 2 – 4 mesiace. A pre nedočkavcov ešte jedna podstatná informácia: v roku 2015 by mal ponuku obohatiť aj Leon s karosériou kombi a s rovnakými výkonovými parametrami.
Ivan Václavík







späť









Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.