Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPeugeotPontiac
PorscheQorosRace of Champ
RenaultRolls RoyceSAAB
SEATShellSkoda
SlovakiaRingsmartSpyker
Ssang YongSubaruSuzuki
TataTatraTesla
ThinkToyotaTrabant
VolkswagenVolvoWiesman
NOVINKY
Súboj Davida s Goliášom vyznel 1:1 (20.08.2014)

Nový Smart Fortwo spĺňa vysoké bezpečnostné nároky, ktoré v určitých oblastiach prekonávajú aj požiadavky stanovené zákonom. Dokazuje to práve uskutočnená interná nárazová skúška, tzv. „offset crash test“ s oveľa väčším autom Mercedes-Benz triedy S (hmotnosť 2,3 tony), keď Smart (1,12 t) – hoci menší a ľahší účastník nehody – poskytuje pri rýchlosti nárazu 50 km/h a 50-percentnom prekrytí vozidiel obom svojim pasažierom neporušený vnútorný priestor a tie najvyššie šance na prežitie.
Prešiel pritom rovnakým vývojom ako napríklad nový Mercedes S alebo C. Bezpečnostná koncepcia novej generácie Smartov ukrýva 75 rokov úsilia koncernu Daimler v oblasti bezpečnosti a 21 rokov práce vo vývoji malých vozidiel Smart.
„Základom vysokej bezpečnosti nového Smartu pri náraze je osvedčená bunka tridion. Stará sa o efektívne absorbovanie energie, napríklad pri čelných nárazoch. Na tento účel boli v novom Smarte vyvinuté maximálne veľké deformačné zóny. Vďaka viacnásobnej distribúcii zaťaženia sa dosiahne homogénne rozdelenie sily do štruktúry,“ vysvetľuje dobrý výsledok nárazových skúšok profesor Rodolfo Schöneburg, vedúci úseku pasívnej bezpečnosti divízie Mercedes-Benz Cars. „Stabilita bezpečnostného rámu v priestore pre cestujúcich je zabezpečená vďaka vysokému podielu ultra vysokopevnostných ocelí. Zdokonalené airbagy a bezpečnostné pásy okrem toho poskytujú pasažierom maximálnu ochranu, aj vďaka sériovo vyrábaným airbagom na ochranu kolien pre vodiča.“
V zmysle filozofie bezpečnosti Real Life Safety skúma značka Mercedes-Benz pri podobných nárazových skúškach dvoch vozidiel už mnoho rokov kompatibilitu rozdielnych protivníkov pri náraze. Malé a ľahké vozidlá sú vzhľadom na hmotnostný pomer principiálne v nevýhode. Napríklad ak dôjde k nárazu s ťažkým protivníkom, môže to viesť k rýchlemu spomaleniu a nárastu zaťaženia pasažierov.
Mercedes-Benz preto vo všeobecnosti dimenzuje štruktúru karosérie väčších vozidiel tak, aby bolo možné znížiť zaťaženie aj pre malých protivníkov pri náraze bez toho, aby sa znížila samotná ochrana pasažierov.
„Automobily triedy S tak veľkou mierou prispievajú k dobrému výsledku pri týchto nárazoch vozidla do vozidla“, konštatuje Schöneburg.







späť













Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.