Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPeugeotPontiac
PorscheQorosRace of Champ
RenaultRolls RoyceSAAB
SEATShellSkoda
SlovakiaRingsmartSpyker
Ssang YongSubaruSuzuki
TataTatraTesla
ThinkToyotaTrabant
VolkswagenVolvoWiesman
NOVINKY
Úspešný rok 2009 Mira Konôpku (10.12.2009)

Slovenský automobilový pretekár Miro Konôpka a členovia jeho tímu ARC Bratislava prežili zaujímavý rok. Okrem pretekov v medzinárodných seriáloch sa totiž sústredili aj na slovenský šampionát. A keďže Miro Konôpka v konečnom účtovaní získal tri tituly zo štyroch možných, v záverečnom hodnotení prevláda spokojnosť.
Cenný úspech v podobe obhajoby prvenstva z roku 2008 sa podarilo dosiahnuť v pretekoch FIA Zóny Strednej Európy (FIA CEZ Trophy). Z deviatich pretekov vyhral Konôpka prvé štyri a v závere sezóny už udržal za sebou dvoch rýchlych Poliakov Stanca a Lukasa.
V domácich majstrovstvách Slovenska pretekov automobilov na okruhu dominoval s vozidlom Saleen S7 najmä v kategórii šprintov. Z celkovo ôsmich štartov bol v cieli päťkrát najrýchlejšie a s dvoma druhými miestami získal dovedna 130 bodov. To znamená presvedčivý triumf, keď v divízii 4 nad 2 litre druhý v poradí Peter Kiaba nezískal ani polovicu tohto počtu bodov.
Vytrvalostný šampionát v triede D4 +2000 mal len 5 pretekov, pričom trojhodinovku v chorvátskom Grobniku zrušili pre nízky počet štartujúcich. Titul majstra sa napriek tomu udeľoval, ale obhajoba Miro Konôpkovi ušla o pár bodov. Spolu so svojim kolegom z Porsche 997 GT3 RSR Andrejom Studeničom sa delia o 3. miesto v celkovom poradí.
ARC Bratislava sa v tomto roku ako vôbec prvý slovenský tím objavil aj na štarte prestížnych vytrvalostných pretekov Le Mans Series. V Dubaji začiatkom roka si počínal skvelým spôsobom v 24-hodinovke, keď s Porsche 9 hodín viedol nabité štartové pole, aby napokon skončil na výbornej 4. priečke v celkovom poradí a na 3. mieste v triede A8.
Okrem toho Miro Konôpka v roku 2009 reprezentoval Slovensko na mnohých podujatiach po celom svete: nechýbal na štarte 24-hodinovky na Nürburgringu (výborné 14. miesto zo 192 štartujúcich), v 12-hodinovke na okruhu Sepang v Malajzii, nevynechal tradičné preteky FIA GT Championship v Brne a na záver roka cestoval aj na 25-hodinové preteky Thunderhill v USA. Práve rozlúčka so sezónou znamenala veľké rozčarovanie, keď Konôpkove auto sa pokazilo už v prvom kole pretekov.
Na rok 2010 možno aj práve preto chystajú v tíme ARC Bratislava prekvapenie – ale o tom zatiaľ Miro Konôpka nechce hovoriť. Prioritou budú slávne 24 h preteky na trati v Le Mans, v domácom šampionáte bude jazdiť predovšetkým so synom a možno aj s Andym Studeničom. Samozrejme, na tratiach v Budapešti, Brne, Poznani a ktovie – možno sa objaví aj na Slovakiaringu pri Dunajskej Strede. Tam je však najväčší problém s prenájmom okruhu – víkend vraj stojí okolo 130 000 eur, kým v Budapešti 30 000 €.
Janyk Žgravčák, Ivan Václavík







späť












Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.