Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPontiacPorsche
QorosRace of ChampRenault
Rolls RoyceSAABSEAT
ShellSkodaSlovakiaRing
smartSpykerSsang Yong
SubaruSuzukiTata
TatraTeslaThink
ToyotaTrabantVolkswagen
VolvoWiesman
NOVINKY
Veľké zmeny v prostredí značky Mercedes-Benz (18.11.2014)

No konečne sa rozhýbal aj Mercedes-Benz... Potešiteľne znie informácia, že prémiový výrobca automobilov zo Stuttgartu zavádza od začiatku roka 2015 novú nomenklatúru na označovanie modelových radov (a tiež typov pohonu), čím vytvára v neustále narastajúcom portfóliu svojich modelov jednoduchšiu a transparentnejšiu orientáciu pre zákazníkov.
Po rokoch neprehľadného zoznamu sa teda dostávame k jasne deklarovanému ponukovému listu. Bol najvyšší čas, lebo portfólio modelov značky Mercedes-Benz v posledných rokoch razantne vzrástlo a ďalej rastie. Rozsiahla a úspešne prebiehajúca ofenzíva modelov vedie k tomu, že stuttgartská prémiová značka prinesie do roku 2020 na trhy celého sveta vyše 30 modelov, medzi nimi minimálne jedenásť, ktoré ešte nie sú zastúpené v aktuálnom produktovom portfóliu. K tomu sa pričlenia rôzne varianty karosérie a rôzne formy pohonu. Práve toto viedlo v minulých rokoch k nepretržite sa zvyšujúcej zložitosti pri pomenovávaní modelov.
„Po vyše 20 rokoch kontinuity s niektorými z najznámejších a najúspešnejších názvov produktov chceme teraz ešte viac sprehľadniť nomenklatúru našich vozidiel. To, čo chceme dosiahnuť – aj vzhľadom na medzinárodne zameranie našej značky – je transparentnejší, jednoduchší a pochopiteľnejší systém v označovaní modelových radov. S cieľom dosiahnuť jasnú orientáciu u našich zákazníkov,“ hovorí Dr. Jens Thiemer a dodáva: „Teraz je na to ideálny čas, okrem iného preto, lebo v budúcom roku takmer celkom obnovíme našu paletu SUV, a tak môžeme celú rodinu vozidiel pomenovať nanovo.“
Systematika novej nomenklatúry je jednoduchá, jasná a transparentná. Označenie modelu je vždy akronym zložený z jedného až troch veľkých písmen. Druhy pohonu budú označené malým písmenom. V centre pozornosti stojí päť základných modelových radov A, B, C, E a S, ktoré budú pre zákazníkov aj naďalej orientačné. Pre označenie modelov SUV platí: v nadväznosti na legendárnu triedu G budú mať všetky modely SUV v budúcnosti v názve začiatočné písmená GL. Pritom G označuje líniu pôvodu. L sa stále vyskytuje v histórii značky Mercedes-Benz. Je to spojovacie písmeno, vďaka ktorému sú označenia modelov výraznejšie a lepšie vysloviteľné; napríklad legendárne SL alebo aktuálne CLS a CLA. Potom nasleduje tretie písmeno, ktoré opisuje príslušnosť k základnému modelovému radu.
Konkrétne to znamená:
GLA  = GL trieda A
GLC  = GL trieda C; predtým GLK
GLE  = GL trieda E; predtým trieda M, resp. ML
GLE kupé = GL trieda E kupé
GLS  = GL trieda S; predtým GL
G  zostáva nezmenené
Pri 4-dverových kupé je systematika vytvorená analogicky. Obidve prvé písmená CL označujú pôvod, tretie písmeno prepojenie na jeden zo základných modelových radov: teda CLA a CLA Shooting Brake, ako aj CLS a CLS Shooting Brake.
Modely roadster budú mať od roku 2016 v názve SL ako označenie pôvodu, tretie písmeno je prepojenie na jeden zo základných modelových radov. SLK sa tak stane po novom SLC. Analogicky ku G zostane aj pri SL označenie ako doteraz – na základe jeho statusu ikony.
Paralelne k označovaniu modelových radov dostanú nové označenie aj typy pohonu. Tieto poskytnú jasnú orientáciu a sú kratšie ako doteraz používané označenia. V budúcnosti budú malé písmená umiestnené na zadnom veku.
Ich význam:
c pre „compressed natural gas“ doteraz Natural Gas Drive
d pre „diesel“  doteraz BlueTEC a CDI
e pre „electric“  doteraz PLUG-IN HYBRID, BlueTEC PLUG-IN HYBRID a Electric Drive
f pre „fuel cell“ doteraz F-CELL
h pre „hybrid“ doteraz HYBRID a BlueTEC HYBRID
Benzínové modely zostanú ako doteraz bez dodatku. Označenie 4MATIC, príznačné a etablované pre vozidlá s pohonom všetkých kolies, zostane nezmenené; v nasledujúcom roku 2015 oslávi svoje tridsiate narodeniny. Vďaka skutočnosti, že Mercedes-Benz sa stal vedúcou značkou v oblasti pohonu všetkých kolies, bude 4MATIC v budúcnosti zohrávať ešte významnejšiu úlohu v modelovom portfóliu. Na základe stále rastúceho dopytu sa bude segment pohonu všetkých kolies v budúcnosti naďalej rozširovať.
„Viac zrozumiteľnosti, viac transparentnosti, viac konzistencie pre zákazníkov značky Mercedes-Benz – sme presvedčení, že tento cieľ dosiahneme vďaka našej novej nomenklatúre. Vďaka logike, nadväzujúcej na základné modelové rady, zabezpečujeme pre zákazníkov podstatne lepšiu orientáciu v našom ustavične rastúcom produktovom portfóliu,“ ukončil Dr. Jens Thiemer resumé k novej nomenklatúre.
Rozšírený svet značky Mercedes-Benz teraz zahŕňa okrem základnej značky aj dve „podznačky“. Mercedes-Benz pritom znamená „to najlepšie“ – je to jedinečná kombinácia emocionálneho nadšenia a inteligentnej presvedčivosti. Mercedes-AMG a Mercedes-Maybach interpretujú to najlepšie vždy z pohľadu zákazníkov orientovaných na výkon (performance), respektíve exkluzivitu.
Pod základnou myšlienkou „to najlepšie pre mňa“ sa navyše od jari 2014 otvára pre zákazníkov a záujemcov jednoduchý a individualizovaný prístup do celého sveta značky Mercedes-Benz v podobe „Mercedes me“.
„Rozšírením nášho sveta značky ponúkame našim zákazníkov nové variácie značky Mercedes-Benz,“ hovorí Ola Källenius. „Ešte väčší výber a individualitu našich produktov a transparentnú, zrozumiteľnú štruktúru s novou nomenklatúrou.“
Dynamika značky Mercedes-Benz naďalej naberá na rýchlosti. Ola Källenius, člen predstavenstva Mercedes-Benz Cars zodpovedný za odbyt a Dr. Jens Thiemer, vedúci marketingovej komunikácie Mercedes-Benz pre divíziu osobných vozidiel, v predstavili Sindelfingene dve novinky zo sveta značky Mercedes-Benz.
So značkou Mercedes-Maybach rozširuje značka s trojcípou hviezdou ponuku v exkluzívnom top segmente o novú „podznačku“, ktorá predstavuje individuálnu a reprezentatívnu exkluzivitu. V značke Mercedes-Maybach triedy S sa spája dokonalosť najlepšieho automobilu na svete, triedy S, s exkluzivitou Maybachu.
„Značka Mercedes-Benz znamená požiadavku na „to najlepšie“ medzi produktmi, technológiami a službami. Pre nás to znamená, že našim zákazníkom ponúkame vozidlá, ktoré sú vo svojich rôznych vyhotoveniach a svojím svojráznym charakterom zladené s individuálnymi životnými štýlmi. Práve v segmente triedy S majú zákazníci vysoké požiadavky na exkluzivitu a individualitu. So značkou Mercedes-Maybach sme teraz schopní splniť tieto želania v exkluzívnom top segmente.“
S novou triedou S priniesol Mercedes-Benz v roku 2013 na trh najlepší automobil na svete. Žiadne iné vozidlo nestelesňuje hodnoty Mercedes-Benz natoľko, ako trieda S. Záber v rámci portfólia triedy S je už dnes enormne veľký, hoci ešte nie je ukončené rozšírenie z troch na šesť modelových variantov. Spektrum siaha od najšportovejšej triedy S všetkých čias (Mercedes-AMG S 63), cez najhospodárnejší S 500 PLUG-IN HYBRID (v budúcnosti S 500 e), najinteligentnejší S 500 Intelligent Drive, až po najkrajšiu triedu S všetkých čias, čiže triedu S kupé. V oblasti bezpečnosti, asistenčných systémov a čiastočne autonómnej jazdy trieda S ďaleko predstihuje svoju konkurenciu. Toto tvrdí výrobca a zdôrazňuje, že trieda S nie je len najlepšie vozidlo, ale aj najúspešnejší automobil svojej triedy. S vyše 100 000 vozidlami v prvom roku na trhu je to dokonca najviac predávaná trieda S všetkých čias.
Súbežne s úspechom na trhu si mnohí zákazníci želajú ešte väčšiu individualitu a exkluzivitu. Chceli by jazdiť v triede S značky Mercedes-Benz v mimoriadne exkluzívnom a individuálnom variante a ešte viac sa odlíšiť. Mercedes-Benz preto teraz, analogicky k športovej profilácii značky Mercedes-AMG, so zavedením podznačky Mercedes-Maybach etabloval novú ponuku v exkluzívnom top segmente.
S triedou S značky Mercedes-Maybach, ktorá oslávi svoju svetovú premiéru v Kantone a Los Angeles ešte v novembri 2014 (nový model Mercedes-Maybach S 600), otvára značka s trojcípou hviezdou novú kapitolu vo svojej histórii. Trieda S značky Mercedes-Maybach rozširuje ponuku sedanov triedy S o vozidlo, ktoré stanovuje nové štandardy v oblasti exkluzivity a svojou výbavou spĺňa najvyššie nároky. K vlastnostiam, ktoré ich odlišujú od sériových modelov, patria: viac priestoru, mimoriadny systém sedadiel, ako aj náročne reprezentatívne upravené a mnohorako individualizovateľné interiéry. Mercedes Maybach nie je línia výbavy, ale podznačka, pod ktorou sa budú v budúcnosti predávať automobily značky Mercedes-Benz v ešte exkluzívnejšej forme.







späť






Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.