Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPeugeotPontiac
PorscheQorosRace of Champ
RenaultRolls RoyceSAAB
SEATShellSkoda
SlovakiaRingsmartSpyker
Ssang YongSubaruSuzuki
TataTatraTesla
ThinkToyotaTrabant
VolkswagenVolvoWiesman
NOVINKY
Honda FCV Concept vo svetovej premiére (19.11.2014)

Koncept úplne nového automobilu poháňaného palivovými článkami s názvom Honda FCV Concept a koncepčný model externého napájacieho zariadenia Honda Power Exporter Concept, vďaka ktorému dokáže vozidlo FCV generovať striedavý prúd s maximálnym výkonom 9 kW, odhalili v Tokiu. Výrobný model nového FCV, ktorý bude založený na tomto koncepte, by sa mal predávať koncom marca 2016 v Japonsku a následne v USA a Európe. Popri vozidle FCV a externom napájacom zariadení bude spoločnosť Honda ďalej presadzovať používanie tzv. Smart Hydrogen Station (SHS) – kompletnej vodíkovej stanice, ktorá využíva pôvodný, spoločnosťou Honda vyvinutý elektrolyzér s vysokým diferenčným tlakom. Honda bude pracovať na budovaní nastávajúcej spoločnosti, využívajúcej vodíkové zdroje. Pokračuje tak vo svojom úsilí o vytvorenie spoločnosti, ktorá neprodukuje CO2. Spoločnosť Honda vidí vo vodíku vysoký potenciál, nositeľa energie ďalšej generácie, a to preto, že vodík možno vyrobiť z viacerých zdrojov energie a ľahko sa prepravuje i skladuje. Vychádzajúc z tohto presvedčenia, spoločnosť Honda už od konca 80-tych rokov 20. storočia postupne etabluje vozidlo FCV, ktoré na pohon motora využíva elektrickú energiu vyrobenú chemickou reakciou vodíka a kyslíka. Prototyp sme si pred rokmi mohli vyskúšať aj v premávke a už vtedy sme boli nadšení komplexným riešením, ktoré je šetrné k životnému prostrediu. V roku 2002 získala Honda FCX ako prvé vozidlo s palivovými článkami na svete certifikát americkej Agentúry pre ochranu životného prostredia (EPA) a Kalifornskej rady pre vzdušné zdroje (CARB). S týmito certifikáciami začala Honda s lízingovým predajom automobilov Honda FCX v Japonsku a USA. V roku 2003 Honda vyvinula model Honda FC STACK, úplne prvé vozidlo so súpravou palivových článkov na svete, schopné naštartovať aj pri teplotách pod bodom mrazu. Následne v roku 2005 Honda ako prvá na svete začala s lízingovým predajom FCV individuálnym zákazníkom v USA. Prešlo pár rokov a v roku 2008 začala Honda lízingový predaj novátorského automobilu FCX Clarity, poháňaného palivovými článkami, ktorý okrem maximálne čistého výkonu ponúka aj nové hodnoty a príťažlivý vzhľad sedanu. Ako dokazujú doterajšie výsledky, Honda zastáva popredné miesto vo vývoji FCV, keďže už zhromažďuje údaje o skutočnom využívaní týchto vozidiel vďaka lízingovému predaju v Japonsku a USA, pričom zároveň získava skúsenosti jednotlivých používateľov a tiež údaje z týchto vozidiel o jazde. Honda FCV Concept je koncepčné vozidlo pre FCV novej generácie od automobilky Honda. Ide o následníka FCX Clarity, s ktorým sa spoločnosť snaží dosiahnuť ešte lepší výkon a nižšie náklady.Novo vyvinutá súprava palivových článkov, nainštalovaná v tomto koncepčnom modeli, je o 33 % menšia, než predchádzajúca, no dosahuje výkon vyše 100 kW a výkonovú hustotu až 3,1 kW/l, vďaka čomu zlepšuje celkový výkon približne o 60 % oproti predchádzajúcej verzii súpravy palivových článkov. Ďalšia generácia vozidiel Honda FCV bude prvým sedanom FCV na svete, ktorý bude mať celé hnacie ústrojenstvo – vrátane rozmerovo zredukovanej súpravy palivových článkov – umiestnené pod kapotou sedanu.Takéto usporiadanie hnacieho ústrojenstva umožňuje vytvoriť verziu s plnohodnotnou kabínou, v ktorej sa pohodlne usadí päť dospelých osôb. Vďaka tomu bude zároveň v budúcnosti možné vyvinúť viaceré modely FCV. Súčasná Honda FCV Concept je tiež vybavená vysokotlakovou (70 MPa) nádržou na vodík, ktorá zabezpečuje dojazd vyše 700 km. Naplnenie nádrže trvá približne tri minúty, teda tankovanie je rovnako rýchle a jednoduché ako pri súčasných benzínových vozidlách. V kombinácii s externým napájacím zdrojom dokáže FCV fungovať ako malá mobilná elektráreň, ktorá vyrobí a dodá používateľom elektrinu v čase prírodnej katastrofy alebo iných mimoriadnych udalostí. V rámci Európy je Honda zapojená do niekoľkých programov zameraných na vývoj vodíkových technológií na národnej i celoeurópskej úrovni. Napríklad v Nemecku lebo vo Veľkej Británii.





späť









Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.