Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPontiacPorsche
QorosRace of ChampRenault
Rolls RoyceSAABSEAT
ShellSkodaSlovakiaRing
smartSpykerSsang Yong
SubaruSuzukiTata
TatraTeslaThink
ToyotaTrabantVolkswagen
VolvoWiesman
NOVINKY
Fakty prvého roka povzbudzujú Hyundai (25.11.2014)

Pre Hyundai Shell World Rally Team bol prvý rok účasti na majstrovstvách sveta v automobilových súťažiach 2014 (FIA World Rally Championship) plný pamätných udalostí a premiér. Vo svojej prvej sezóne, pri komplexnom vývoji automobilu Hyundai i20 WRC v podmienkach prostredia WRC, zanechal pri súperení s extrémnou konkurenciou pozitívny dojem s veľkou publicitou.
Ambicióznym cieľom nového tímu bol štart na legendárnej Rallye Monte Carlo a počiatočné ciele sa podarilo splniť bez problémov. Nasledujúce súťaže sa skončili vysoko nad skromnými očakávaniami tímu: po prvom umiestnení na stupňoch víťazov v Mexiku (3. podujatie) nasledovalo v Portugalsku prvé víťazstvo tímu v rýchlostnej skúške. Neskôr v priebehu sezóny, na domovskej súťaži v Nemecku (10. podujatie), dosiahol Hyundai nielen prvé víťazstvo v pretekoch WRC vo svojej histórii, ale aj vynikajúci výsledok v podobe prvých dvoch miest a prvé body v špeciálnej rýchlostnej skúške Power Stage.
Komunita WRC privítala Hyundai Motorsport s otvoreným náručím, čo pomohlo tímu rýchlo sa udomácniť v novom prostredí. Primárne ciele zostali nezmenené: na každej súťaži doviezť do cieľa všetky automobily. Ako ukázala štatistika, sezóna 2014 bola pre tím pamätná z mnohých dôvodov.
Šéf tímu Michel Nandan konštatoval: „Veľmi nás potešil priebeh našej debutovej sezóny v extrémne náročných podmienkach majstrovstiev sveta v automobilových súťažiach. Nerobili sme si nijaké ilúzie, vedeli sme, že sezóna bude veľmi náročná, ale v testovacom roku sme sa veľa naučili – a popri tom dosiahli aj niekoľko veľmi dobrých výsledkov. Začínali sme s čistým listom papiera a vybudovali sme tím, zložený zo 120 motivovaných profesionálov, vyvinuli sme konkurencie schopný automobil Hyundai i20 WRC a dosiahli sme niekoľko dôležitých míľnikov. Vybojovali sme prvé víťazstvá v rýchlostných skúškach, naše prvé miesto na stupienku víťazov a pamätné dvojnásobné víťazstvo v Nemecku. Na ten deň určite nikto z nás nezabudne. Ďakujeme všetkým našim podporovateľom, partnerom a fanúšikom za spoluúčasť na tejto fantastickej ceste. Chcem sa poďakovať aj každému jednotlivcovi z nášho tímu za jeho individuálny príspevok k tejto sezóne. Štatistiky a čísla vypovedajú fantastický príbeh, ale je to neúnavná práca v zákulisí Hyundai Motorsport, ktorá to všetko umožnila.”
Hyundai Shell World Rally Team začal svoju debutovú sezónu v šampionáte FIA World Rally Championship (WRC) v januári 2014 najkratším časom prípravy zo všetkých nových výrobcov v histórii. Uplynulo iba 394 dní od založenia spoločnosti Hyundai Motorsport (19. decembra 2012) a prvým dňom súťaže bola onedlho Rallye Monte Carlo 16. januára 2014. Počas prípravného roka 2013 bol dokončený nový súťažný špeciál Hyundai i20 WRC.
Celkovo sa vystriedalo v kokpite automobilu Hyundai i20 WRC počas súťaží v tejto sezóne 12 pilotov a navigátorov: Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul, Juho Hänninen/Tomi Tuominen, Dani Sordo/Marc Martí, Hayden Paddon/John Kennard, Bryan Bouffier/Xavier Panseri a Chris Atkinson/Stéphane Prévot.
Navyše si prakticky vyskúšala Hyundai i20 WRC aj jedna legenda rely – Marcus Grönholm pilotoval automobil na exhibičných pretekoch Helsinki Battle vo Fínsku. Ako hlavná posádka v Hyundai i20 WRC so štartovným číslom 7 štartovali na všetkých 13 podujatiach WRC tejto sezóny Belgičania Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul. Španielska posádka Dani Sordo/Marc Martí bola jedinou, ktorá štartovala tohto roku s dvoma rozlične číslovanými automobilmi Hyundai i20 WRC. So štartovným číslom 20 štartovali v Portugalsku a s číslom 8 na piatich iných súťažiach – Monte Carlo, Argentína, Nemecko, Francúzsko a Španielsko.
Fínska posádka Juho Hänninen/Tomi Tuominen štartovala na šiestich súťažiach s automobilom Hyundai i20 WRC so štartovným číslom 8 a novozélandská posádka Hayden Paddon/John Kennard takisto na šiestich podujatiach s automobilom so štartovným číslom 20. Ďalšie dve posádky Chris Atkinson/Stéphane Prévot a Bryan Bouffier/Xavier Panseri sa zúčastnili na dvoch podujatiach WRC.
V priebehu ročníka 2014 vybojovali piloti v autách značky Hyundai celkovo 193 bodov do hodnotenia jazdcov a dva tímy (Hyundai Shell World Rally Team a Hyundai Motorsport N) spolu zozbierali 215 bodov v hodnotení výrobcov.
Pocit dvojnásobného víťazstva zažili vo svojej prvej sezóne členovia tímu Hyundai Shell World Rally po senzačnom triumfe na domácom podujatí Rallye Deutschland –bolo to prvé víťazstvo Hyundai v šampionáte WRC v histórii.
Hyundai bol jedným z dvoch výrobcov, ktorí zvíťazili na podujatí WRC v roku 2014; druhým bol víťaz seriálu Volkswagen. Tento výsledok je ešte pôsobivejší pri zohľadnení skutočnosti, že Neuville so svojim automobilom Hyundai i20 WRC so štartovným číslom 7 vypadol v úvodnej exhibícii shakedown. Vynikajúca práca mechanikov, ktorí absolvovali 18-hodinovú „šichtu“ pri oprave vozidla, mu na druhý deň umožnila štart do víťaznej súťaže.
Vo svojej debutovej sezóne piloti Hyundai Shell World Rally Team stáli na stupni víťazov na troch súťažiach (Mexiko, Poľsko a Nemecko), pričom vďaka senzačnému triumfu v Nemecku to boli celkovo štyri pódiové miesta.
Po prvé víťazstvo 24. augusta 2014 uplynulo iba 460 dní po prvého testu Hyundai i20 WRC 21. mája 2013. Pri presunoch medzi európskymi súťažami WRC najazdili kamióny tímu 25 897 km. Pri cestách na zámorské súťaže do Mexika, Argentíny a Austrálie precestoval tím celkovo 100 699 km. Pri preprave vybavenia tímu námornou dopravou absolvovali lode 56 700 námorných míľ (105 008 km). Na každú súťaž cestovalo priemerne 50 osôb z tímu Hyundai Shell World Rally. Počas sezóny 2014 prespali členovia tímu dovedna 4 160 nocí v hoteli. Na každú zo zámorských súťaží bolo poslaných päť 12-metrových kontajnerov obsahujúcich približne 50 ton vybavenia (vrátane automobilov, náhradných dielcov, náradia a vybavenia pre pohostenie). Tri súťažné automobily boli prepravované letecky do celého sveta z letiska Frankfurt spolu s 3 000 kg náhradných dielcov.
Sú to fascinujúce údaje a fanúšikovia automobilových súťaží sa už teraz tešia  na pokračovanie úspešného príbehu s automobilmi značky Hyundai.







späť







Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.