Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPontiacPorsche
QorosRace of ChampRenault
Rolls RoyceSAABSEAT
ShellSkodaSlovakiaRing
smartSpykerSsang Yong
SubaruSuzukiTata
TatraTeslaThink
ToyotaTrabantVolkswagen
VolvoWiesman
NOVINKY
TEST Suzuki SX4 sedan 1,6 (29.01.2008)

Všade veľa priestoru
Po premiére na jesennom autosalóne v Nitre (2007) sa popri klasickom SUV Suzuki SX4 dostal do predaja aj sedan. Napriek nevýraznej šedej farbe toto auto neušlo pozornosti okoloidúcich. Okrem dizajnu ich zaujala určitá podobnosť s Octaviou. Z toho usudzovali, že by to malo byť dostatočne priestorné vozidlo.
A nemýlili sa. Konštruktéri všade vytvorili veľkorysý priestor – či už v kabíne alebo v tretej časti karosérie určenej na uloženie batožiny. Aj keď je predné sedadlo posunuté maximálne dozadu, pasažier vzadu má dostatok miesta na nohy i nad hlavou. Navyše je maximálne komfortné nastupovanie i vystupovanie, keďže všetky štyri dvere sa otvárajú vo veľkom uhle – až takmer 90°. Predné sedadlá sú vyhrievané, anténa je nenápadne integrovaná v zadnom okne. Veľké presklené plochy patria k celkovému imidžu tohto auta.
Nová limuzína Suzuki SX4 v podobe sedanu sa prezentuje výlučne s motorom 1,6 litra. V každom prípade dobre poslúži rodine, ktorá si potrpí na komfort a dostatočný priestor. Aktívna i pasívna bezpečnosť sú navrhnuté s dôrazom na maximálnu ochranu pasažierov. Veľkorysý batožinový priestor má objem 515 litrov a ešte sa dá zväčšiť sklopením delených zadných operadiel. Zadné veko sa otvára až do kolmej polohy, takže ani manipulácia s ťažkými predmetmi nerobí problémy. Pri nakladaní objemnejších predmetov trošku prekáža vysoká nakladacia hrana.
Príbuznosť s modelom SUV tento sedan nezaprie, dokonca od neho bez zmeny prevzal i „rozdvojený“ predný stĺpik s pevne zabudovaným trojuholníkovým sklom a modifikovanú klesajúcu siluetu strechy v zadnej časti karosérie.
V interiéri musíme pochváliť ergonómiu, prístroje sú dobre čitateľné a výborne je riešená ventilácia i kúrenie v kabíne. Samostatné bodové svetlá v strope umožňujú spolujazdcovi pri nočnej jazde čítať bez toho, aby rušil vodiča. Predné sedadlá sú vhodne anatomicky tvarované, takže aj pri ostrejšom prejazde zákruty dobre držia telo. Cez veľké spätné zrkadlá môže vodič dokonale sledovať situáciu vo vedľajšom pruhu. Všimli sme si tiež, že vhodne rozmiestnené stierače očistia takmer celú plochu čelného skla.
Športovo ladený podvozok je správne tvrdý, sedan SX4 má výbornú stabilitu v zákrute. Vodič však má cez ľavý predný stĺpik sťažený výhľad do zákruty a to aj napriek trojuholníkovému bočnému sklu. Cúvanie uľahčujú senzory, ktoré včas signalizujú prekážku. Kufor sa dá otvoriť kľúčikom alebo páčkou pri sedadle vodiča.
Objem palivovej nádrže 50 litrov umožňuje dojazd 650 km, čo je pri benzínovom motore dobrá hodnota. Počas testu sme v kombinovanom režime dosiahli spotrebu 7,7 l/100 km, čo je na tento typ auta celkom priaznivý údaj. Pri ustálenej rýchlosti 120 km/h sme sa priblížili k siedmim litrom. Keďže však manipulácia s plynovým pedálom (rovnako aj so spojkou) je mimoriadne jemná, po krátkom tréningu sa dá jazdiť i pod sedem litrov. S využitím vyše 5000 otáčok dokáže sedan SX4 zrýchliť z pokoja na stovku za 10,7 s, pričom priemerná spotreba sa ani pri športovej jazde dramaticky nezvyšuje. Škoda, že v prevodovke chýba šiesty stupeň, čo sme pociťovali najmä na diaľnici. Pri vyšších otáčkach už bolo motor počuť viac, než sme spočiatku predpokladali.
Ivan Václavík
Základné technické údaje testovaného vozidla
Suzuki SX4 sedan 1,6
Objem motora (cm3)    1 586
Výkon (kW/k)        79/107
Krútiaci moment (Nm)    145
Max. rýchlosť (km/h)    180
Zrýchlenie 0 – 100 km (s)    10,7
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 6,8
Cena testovanej verzie 454 000 Sk Základná verzia
+ Plusy
Veľkorysý priestor vrátane kufra
Dobrá stabilita v zákrute
Priaznivá spotreba
- Mínusy
Vodičovi prekáža vo výhľade ľavý stĺpik
Vyššia hlučnosť na diaľnici
Absencia 6. prevodového stupňa







späť









Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.