Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenDaciaDodge
DonkervoortEssen EMSEuroNCAP
FerrariFIATFisker
FordFrankfurt2011Geneva2011
GoodyearGumpertHamann
HondaHummerHyundai
InfinitiIsuzuIVECO
JaguarJeepKia
KoenigseggKTMLada
LamborghiniLanciaLand Rover
LexusLincolnLotus
MaseratiMaybachMazda
McLarenMercedes-BenzMini
MitsubishiMorganNissan
OpelPaganiPeugeot
PontiacPorscheQoros
Race of ChampRenaultRolls Royce
SAABSEATShell
SkodaSlovakiaRingsmart
SpykerSsang YongSubaru
SuzukiTataTatra
TeslaThinkToyota
TrabantVolkswagenVolvo
Wiesman
NOVINKY
Extrémne rýchla a pritom taká všestranná Cupra (08.01.2015)

Perfektný športový automobil na každý deň – taký je nový SEAT Leon ST Cupra. Jedinečným spôsobom spája dynamiku vysoko výkonného motora a úžitkovú hodnotu. Vďaka samosvornému diferenciálu, progresívnemu riadeniu a adaptívnemu podvozku DCC poskytne precízne jazdné vlastnosti, pričom v ponuke budú dve verzie motora s výkonom 195 alebo 206 kW (265 alebo 280 k). Importér nás informoval, že cena tohto zaujímavého kombi bude na Slovensku od 25 840 €.
U novinárov a zákazníkov má SEAT Leon Cupra ako trojdverový model SC (Sport Coupé), aj ako päťdverový model vysoké renomé. V odborných časopisoch sa verzia Cupra v rámci celej Európy okamžite presadila ako trvalý víťaz porovnávacích testov; jej majitelia oceňujú dizajn a pôžitok z jazdy. S novým modelom Leon ST Cupra pribudne ďalšia nová dimenzia – veľkorysá priestorová ponuka kombi. Vďaka svojej všestrannosti je perfektným športovým automobilom, pričom maximálny objem batožinového priestoru dosahuje 1 470 litrov. Z pokoja na rýchlosť 100 km/h  zrýchli Leon ST Cupra 280 za 6 sekúnd, čo z neho robí mimoriadne všestranný automobil.
„Nový Leon ST Cupra predstavuje optimálne doplnenie našej ponuky vysoko výkonných modelov. Kombinácia suverénneho výkonu a expresívnej dynamiky s komfortom vyhovujúcim pre dlhé jazdy a vysokou úžitkovou hodnotou vytvára jedinečný automobil“, povedal  Jürgen Stackmann, predseda predstavenstva SEAT.
Základom tohto auta je nový motor 2.0 TSI s duálnym systémom vstrekovania paliva a variabilným časovaním ventilov. Podľa verzie dosahuje výkon 195 kW (265 k) alebo 206 kW (280 k). Adaptívny podvozok DCC, samosvorný diferenciál prednej nápravy, progresívne riadenie a systém regulácie jazdnej dynamiky Cupra Drive Profile sú príkladmi najmodernejších technológií.
Načrime teraz na chvíľku do histórie. Prvý model radu Cupra prišiel na cesty v roku 1996 ako Ibiza Cupra; odvtedy sa dynamické modely Cupra stali ikonami značky SEAT. V novej generácii modelového radu Leon debutoval po prvý raz trojdverový model SC Cupra a teraz prichádza päťdverové kombi Leon ST Cupra. Jeho maximálna rýchlosť je elektronicky limitovaná na 250 km/h. Maximálny krútiaci moment 350 Nm v širokom pásme otáčok od 1 700 do 5 600 za minútu zaručuje pôsobivú ťažnú silu v každej situácii.
S ohľadom na jazdné výkony je nový Leon ST Cupra prekvapujúco úsporný. Priemerná spotreba paliva je pri obidvoch výkonových modifikáciách iba 6,6 litra na 100 km s prevodovkou DSG a 6,7 litra na 100 km s manuálnou prevodovkou. To zodpovedá ekvivalentu emisie CO2 iba 154 a 157 gramov na kilometer.
Dynamický potenciál Leonu ST Cupra sa dá ešte ďalej umocniť – príplatkovým kompletom vybavenia Performance Pack. Obsahuje väčšie kotúčové brzdy Brembo, osobité disky kolies a špeciálne pneumatiky.
Štvorvalec 2.0 TSI spontánne reaguje na každú zmenu polohy pedála akcelerátora a ľahko sa vytáča do vysokých otáčok – v sprievode sýteho a suverénneho zvuku, podporovaného a modulovaného zvukovým aktuátorom. Novo vyvinutý motor so zvlášť rýchlo reagujúcim turbokompresorom predstavuje absolútny komplex high-tech s mnohými inovatívnymi konštrukčnými prvkami. Duálny systém vstrekovania paliva v oblasti čiastočného zaťaženia dopĺňa priame vstrekovanie benzínu nepriamym vstrekovaním do nasávacieho potrubia. Vďaka starostlivému vyladeniu systému sa tým znižuje spotreba paliva a emisia tuhých čiastočiek vo výfukových plynoch.
K optimálnemu plneniu valcov prispieva variabilné časovanie nasávacích aj výfukových ventilov, okrem toho systém valve lift reguluje zdvih výfukových ventilov. Zberné výfukové potrubie je integrované priamo do hlavy valcov a tvorí súčasť systému inteligentného tepelného manažmentu. Nový druh povrchovej úpravy hliníkových piestov a ložísk znižuje trecie straty. Komplex konštrukčných opatrení na zvýšenie účinnosti verzie Cupra dopĺňa rekuperácia energie pri brzdení a systém štart/stop.







späť












Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.