Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPeugeotPontiac
PorscheQorosRace of Champ
RenaultRolls RoyceSAAB
SEATShellSkoda
SlovakiaRingsmartSpyker
Ssang YongSubaruSuzuki
TataTatraTesla
ThinkToyotaTrabant
VolkswagenVolvoWiesman
NOVINKY
TEST Honda Accord Tourer 2,2 i-DTEC Top Executive (27.12.2008)

Cieľavedomé rozmaznávanie
Norma Euro 5 požaduje, aby boli emisie častíc z dieselových motorov v porovnaní s normou Euro 4 znížené o 80 % (z 25 na 5 mg/km) a úroveň NOx znížená z 250 na 180 mg/km. Plnenie normy Euro 5 bude vyžadované pri nových homologáciách od septembra 2009. Honda so svojím superčistým dieselovým motorom i-DTEC nové nároky spĺňa s dostatočným predstihom.
Kombi modelu Accord s motorom 2,2 i-DTEC sme testovali s pochopiteľnou zvedavosťou. Ako sa jazdí so zníženými emisiami? Na prvý pohľad nezistíte nič, ale v skutočnosti máte do činenia s vozidlom, ktoré doslova lahodne zdoláva dlhé trasy. Tým, ktorí obľubujú ekonomickú jazdu, radí elektronika (rozsvietením zelenej šípky na kruhovom rýchlomere) kedy je najvhodnejší moment na zmenu prevodového stupňa. Pokojne môžete jazdiť už pri 1700 otáčkach, vôbec nepočuť motor a spotreba sa pohybuje okolo 5,5 l/100 km.
Aj keď jazdíte vo vyšších otáčkach, v kabíne je ticho a s aktivovaným tempomatom ubiehajú kilometre na diaľnici ako po masle. Pri rýchlosti 130 km/h sme spotrebu udržali na siedmich litroch. Pri ustálenej rýchlosti 100 km/h je to na šiestom prevodovom stupni rovných 6 l/100 km. Veľkou prednosťou Accordu je nízky aerodynamický hluk a ani hmotnosť vozidla 1,6 tony nie je prekážkou úspornej jazdy. Toto kombi produkuje iba 157 g/km škodlivých emisií CO2, čo je naozaj dobrá vizitka.
Pre vodiča je výhodou krátka dráha malej radiacej páky. Preraďovanie jednotlivých stupňov je rýchle, presné a plynulé. Spiatočka, ktorá je v susedstve šestky, sa počas jazdy nedá zaradiť ani omylom, keďže je blokovaná. Jednoducho musíte s autom najprv zastaviť, až potom ju zaradíte. Po bokoch stredovej konzoly sú úložné priestory. V noci sú tlačidlá na volante osvetlené a je v nich dobrý prehľad.
K bezpečnosti jazdy prispievajú tradične účinné brzdy i regulácia odstupu za vozidlom vpredu. Tá funguje pri zapnutom tempomate, pričom včas pribrzdí Accord, aby sa nedostal do tesnej blízkosti. Inovatívny systém adaptívnej podpory riadenia s elektrickým posilňovačom EPS rozpoznáva nestabilitu pri zatáčaní a brzdení na klzkej vozovke. V týchto situáciách automaticky naznačí natočenie riadenia, ktoré má vodiča vyzvať na otočenie volantu do správneho smeru. Samotné ovládanie riadenia vždy ostáva v rukách vodiča. Jeho rýchla reakcia postačuje na opätovné získanie stability alebo skrátenie brzdnej dráhy.
K dispozícii sme mali i funkciu, ktorá udrží vozidlo v jazdnom pruhu (aj v zákrute) – podmienkou sú viditeľné čiary na ceste po oboch stranách. Slabinou Hondy je informačný displej, z ktorého sa nedozviete nič o spotrebe, ani dojazde. Ukazuje len prejdené kilometre a servisný interval...
Predné sedadlá sú elektricky nastaviteľné v niekoľkých smeroch a vyhrievané, veľkoryso tvarované, telo podopierajú precízne nielen pri pokojnej jazde v priamom smere, ale aj v ostrej zákrute. Síce sú určené skôr objemnejším Európanom, no zároveň dobre podopierajú stehná, trup i ramená. Žiaľ, na zadných sedadlách nie je veľa miesta pre vysokých ľudí.
Ovládanie Hondy Accord Tourer je príjemné takmer pre každého, lebo ergonómia je z hľadiska šoféra veľmi vhodne riešená. Kto chce sedieť nízko, či vysoko, môže si v tomto kombi bez problémov nastaviť žiadúcu pozíciu. Accord Tourer meria na dĺžku 4,75 m, rázvor je 2,7 m, takže na ceste tento koráb určite neunikne pozornosti okolia.
Ivan Václavík

Cena testovanej verzie 39 950 €
Základná verzia 25 650 €

+ Plusy
Priestor v interiéri
Optimálny tvar sedadiel
Priaznivá spotreba

- Mínusy
Menej miesta na zadných sedadlách
Chudobný informačný displej







späť









Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.