Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPeugeotPontiac
PorscheQorosRace of Champ
RenaultRolls RoyceSAAB
SEATShellSkoda
SlovakiaRingsmartSpyker
Ssang YongSubaruSuzuki
TataTatraTesla
ThinkToyotaTrabant
VolkswagenVolvoWiesman
NOVINKY
Po radosti v Dubaji smutné Mugello (18.03.2015)

Automobilový pretekár Miro Konôpka je na začiatku roka najvyťaženejším slovenským pretekárom v tomto športe. K stovkám kilometrov za volantom Porsche 997 Cup na 24-hodinovke v Dubaji (5. miesto v triede 997) pribudli počas ostatného marcového víkendu ďalšie: bol jediným Slovákom na štarte vytrvalostných pretekov 12h Italy Mugello.
Na známom okruhu v Taliansku sa potvrdilo, že nie každý deň je hostina, aj keď sa na ňu tešíme. Vo farbách nemeckého tímu Artthea Sport chcel Miro Konôpka bojovať za volantom Porsche 997 Cup o popredné priečky v triede 997, no technika bola proti. Po 204 kolách auto posádky Miro Konôpka – Jens Feucht – Klaus Werner zastavilo s poruchou prevodovky a ďalej už nepokračovalo v pretekoch.
„Do Mugella sa teším,“ povedal pred odchodom na dvanásťhodinovku Miro Konôpka. „V tomto roku sa pokúsim absolvovať čo najviac pretekov seriálu 24h Series, ktorý organizujú moji dobrí priatelia z Holandska. Som s nimi v kontakte už od prvej 24-hodinovky v Dubaji, ktorú usporiadali prvý raz pred desiatimi rokmi. A odvtedy sa mi podarilo posunúť o poriadny krok vpred. Chcel by som nadviazať na solídne 5. miesto v nabitej triede 997. V Dubaji nás bolo na štarte 18, teraz v Taliansku 17. Tím Artthea má skúsenosti aj rýchlosť, vlani na 24h Barcelona skončili na výbornom 2. mieste. Teším sa na pekné súboje!“
Lenže všetko bolo inak. Hoci sa mu po štarte podarilo z 10. miesta prepracovať ešte pred výmenou jazdcov na 6. priečku, neskončilo to podľa jeho predstáv. Postupne sa totiž začali prejavovať nedostatky v technickej príprave auta a po ôsmich hodinách mal Miro Konôpka po pretekoch.
Po príchode na Slovensko len trpko konštatoval: „Prijal som ponuku rodinného nemeckého tímu na štart v Mugelle, pretože som mal v pláne urobiť kvalitný výsledok v rámci celkového hodnotenia 24h Series. V Dubaji sa mi v 24-hodinovke podarilo na začiatku roka skončiť na 5. mieste v triede 997 a na tento slušný výsledok som chcel nadviazať aj v Mugelle. No doplatil som na výber tímu. Staršie Porsche 997 už naozaj nestačí novšej generácii 991 a v Taliansku sa to ukázalo na celej čiare.“
Po 12 hodinách sa z víťazstva prekvapujúco tešil nemecký tím Herberth Motorsport na Porsche 997 GT3 R s posádkou Allemann-Renauer-Bohn-Renauer. Krásny okruh Mugello má 5 245 metrov a ponúka jazdcom naozaj nádherné zákruty. Ako kedysi povedal bývalý jazdec F1 Mark Webber, jedno kolo v Mugelle je pre neho viac ako 30 v Abú Dhabí.
„Týmto vypadnutím som zrejme  prišiel o šancu na dobré umiestnenie v rámci celkového hodnotenia, no pobijeme sa aspoň o dobré výsledky v jednotlivých pretekoch,“ povedal o najbližších plánoch 53-ročný Miro Konôpka. „Na konci mája pokračuje 24h Series na okruhu Zandvoort v Holandsku, no mojou prioritou je 24-hodinovka Paul Ricard od 10. do 12. júla 2015. Pôjdem tam s Porsche nášho tímu ARC Bratislava a pokúsime sa prísť do cieľa na solídnom mieste. Cieľom by mohla byť prvá päťka v triede. Auto si odskúšame už najbližší víkend na prvých pretekoch VLN na legendárnom Nordschleife pri Nürburgringu.“
Foto: Petr Frýba







späť












Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.