Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPontiacPorsche
QorosRace of ChampRenault
Rolls RoyceSAABSEAT
ShellSkodaSlovakiaRing
smartSpykerSsang Yong
SubaruSuzukiTata
TatraTeslaThink
ToyotaTrabantVolkswagen
VolvoWiesman
NOVINKY
TEST Chevrolet Lacetti WTCC (01.03.2008)

Vhodný na pokojnú jazdu
Výrazná červená farba, športový imidž podčiarknutý európskym dizajnom (Giugiaro) a štyri písmená pripomínajúce seriál svetového šampionátu okruhových pretekov cestovných automobilov. Tak sa prezentuje edícia hatchbacku Chevrolet Lacetti WTCC.
Nasadali sme do neho plní očakávania: splní naše predstavy ostrého auta? Zvonka pôsobí päťdverové Lacetti vyvážene a najmä zadná časť karosérie s čistými líniami vyzerá výsostne športovo. V kokpite dominujú tri prehľadné kruhové prístroje. Vodič má všetko v dobrom dosahu. Anatomicky tvarované sedadlá majú dobré bočné vedenie. Možno zbytočne veľký je priemer volantu.
Automobilka sa rozhodla využiť vo vrchovatej miere elektroniku a novú techniku, pričom veľkoryso akceptuje želania potenciálnych zákazníkov. Prekvapujúco však chýba informačný displej, čo sme v takomto aute jednoznačne očakávali. Takisto vybavenie v kabíne je strohé a zaostáva za vonkajším imidžom.
Kufor na 275 litrov: Na zadných sedadlách je dostatok miesta, ale do kufra s objemom 275 litrov vojde len málo batožiny. Väčší priestor s objemom 1 045 litrov vznikne až po sklopení zadných sedadiel.
Podvozok je dobre odpružený a celkom komfortne tlmí nerovnosti. Aj keď sa Lacetti dobre drží vo zvolenej stope, v zákrutách sa pri ostrom prejazde trošku nakláňa a vodič tak má plné ruky práce, aby neprekročil hranicu adhézie. Pri predstave športových zážitkov sme teda zostali trošku sklamaní; šoférske zážitky v štýle šampionátu WTCC sa nekonali.
Ticho pod 4000 otáčok: Pri pokojnej jazde motor pracuje pod hodnotou maximálneho krútiaceho momentu, a štvorvalcový agregát sa prejavuje tichým chodom. Avšak po zvýšení otáčok nad 4000 už preniká hluk motoru do interiéru výraznejšie. Zrýchlenie ani pri maximálnej hranici 6 500 otáčok nie je také razantné, ako sme pôvodne predpokladali. Výrobca uvádza akceleráciu z pokoja na stovku za 10,7 sekundy, čo je pri motore s výkonom 80 kW iba priemerná hodnota. Prevodovka má len 5 stupňov – jednoznačne nám chýbal šiesty, a to najmä na diaľnici. Dráha radiacej páky je zbytočne dlhá. Takže v hodnotení jazdných vlastnosti sa v najlepšom svetle prejavila brzdová sústava.
Chevrolet Lacetti WTCC je vhodné ako rodinné auto pre nenáročných motoristov, ktorí uprednostňujú pokojnú jazdu bez razantnej akcelerácie. Poskytuje za priaznivú cenu dobrú hodnotu, pričom spotreba pri jazde rýchlosťou 100 – 120 km/h je pomerne nízka. Pri absencii počítača sme ju odhadli podľa dojazdu – na plnú nádrž (60 l) sme s ľahkou nohou prešli takmer 1000 km, teda spotreba neprekročila ani sedem litrov.
Iveta Fritschová
Základné technické údaje testovaného vozidla
Chevrolet Lacetti WTCC
Objem motora (cm3)    1 598
Výkon (kW/k)        80/109
Krútiaci moment (Nm)    150
Max. rýchlosť (km/h)    187
Zrýchlenie 0 – 100 km (s)    10,7
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 7,1
Cena testovanej verzie 320 000 Sk
+ Plusy
Celkový dizajn karosérie
Komfortný podvozok
Priaznivá cena
- Mínusy
Len päťstupňová prevodovka
Nevýrazné zrýchlenie
Chýba informačný displej







späť







Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.